Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -jacob
Janos, du skriver at alternativet er et CAModul. . . . Du siger vel ikke, at du har et tv med indbygget digital tuner, men ikke har købt et CAModul, og derfor ikke bruger alle de fordele det indebærer??????

Hvis det er tilfældet, så vil jeg da mene at første prioritet er et modul, så du kan udnytte dit TV fuldt ud. ellers har du betalt flere tusinde for en MPEG4 tuner som du ikke bruger...

Hvis du vil optage i bedste kvalitet er det HD boksen med indbygget harddisk, da den kan optage det digitale signal direkte, uden at konvertere det.

Hvis du vælger den løsning har du ikke brug for en seperat optager, du bruger jo HD boksen. så kan du vælge at købe en billig DVD afspiller, eller bedre en BLURAY afspiller, og så er du vist fuldt dækket ind.
Brugeravatar
Af Janos
Hej supergris!

Jeg kender pt. 3 formater/kvaliteter når vi snakker TV - analog - digital og High Definition - med sidstnævnte som den bedste kvalitet.

Jeg er fuldstændig klar over at - uanset om vi taler analog eller digital kvalitet - det jeg evt. optager gemmes i et "digitalt" format. Dog kan vi vel være enige om, at kvaliteten af det der optages afhænger af kilden?

Dog lidt usikker på hvad der menes med SD!

Mvh.
Senest rettet af Janos 29 aug 2008, 21:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Janos
Hej Jacob!

:) Som bekendt blev Rom ikke bygget på én dag. Forklaringen er ganske kort, at jeg netop er kommet hjem efter at have været i Kosovo et års tid. TV'et blev købt inden jeg kom hjem og det er først nu at jeg har haft tid til at sætte mig ind i alt det her med analog, digital og HD.
Da jeg så begyndte at dykke ned i emnet dukkede de her nævnte spørgsmål op, som jeg gerne ville have afklaret inden jeg evt. investerede i mere udstyr.

Mvh.
Af Supergris
Ok, forklaring godtaget!!! Smiler...
SD står for " Standard Definition "... Så blev du lidt klogere...
Ja, vi er enige om, at kvaliteten afhænger af kilden!!!
Håber du får svar på, hvad du søger...