Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nord
Rasmus Larsen skrev:Niels: Hvis du stadig overvejer 50 tommer, så kan det da nævnes, at Vivashoppings 50 tommer er et fuldt dansk produkt: http://www.vivashopping.dk/product.asp? ... 258&page=1

Og hvis du bor i Storkøbenhavn leveres den gratis.
Deres 50PG6000 er heller ikke paralelimport? for ser umiddelbart rigtig billigt ud.

Måske man skulle overveje dette i stedet for panasonic 42PZ80 eller 46W4000 som jeg vakler lidt mellem i tiden.
Af sd2100
Og så selvfølgelig:
Hvilket TV ville du (efter at have test både pg6000 og px80) anbefale til en, der primært ser analogt tv og lidt dvd?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
Har lige talt med de flinke mennesker hos Viva. De siger, at 50" kommer med præcis den samme servicepakke som hvis du købte den i en forretning (dvs onsite reperation eller afhentning/udbringning gratis, hvis det ikke kan repareres hjemme hos dig selv)
Det er frygtelig fristende.
Var iøvrigt et smut i Merlin, Næstved storcenter og kiggede nærmere på deres indstillinger - og Nick havde ret, det var en stor forskel at få skiftet over på ekspert 2, hvilket helt tog det grumsede og kornede billede.
Desværre var der ikke tilsluttet noget digitalt antennesignal, så det kunne jeg ikke lige teste.
Så, nu er det vel egentlig bare økonomien som er den sidste hurdle O_O
da jeg jo ikke ved præcis hvor mange penge jeg får retur fra LG når de henter det gamle.
Nord skrev:
Rasmus Larsen skrev:Niels: Hvis du stadig overvejer 50 tommer, så kan det da nævnes, at Vivashoppings 50 tommer er et fuldt dansk produkt: http://www.vivashopping.dk/product.asp? ... 258&page=1

Og hvis du bor i Storkøbenhavn leveres den gratis.
Deres 50PG6000 er heller ikke paralelimport? for ser umiddelbart rigtig billigt ud.

Måske man skulle overveje dette i stedet for panasonic 42PZ80 eller 46W4000 som jeg vakler lidt mellem i tiden.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
50" er altså for stor til vores stue, så nu bestilte jeg en 42" pg6900 hos mobiludsalg - da Viva desværre ikke kunne skaffe den før om ca. 10 dage. 50" kunne jeg få strax.
Iøvrigt siger mobiludsalg at de leverer med LG's pickup service og onsite reperation det første år. O_O
- men jo altså ikke fra den danske importør som Viva.

Så må vi se hvad det ender med mht. det gamle 42pt85.
Senest rettet af Niels Johansen 26 aug 2008, 14:50, rettet i alt 1 gang.
Af bimbobo
Rasmus Larsen skrev:
bimbobo skrev:Tak for testen...

3) Hmm, bestemt støjen og unuanceringen i billedet før indstilling. Men som nævnt tidligere, så er det ret nemt at indstille sig ud af. Sort gengives på niveau med Panasonic og farverne er egentlig ganske behagelige. Derfor er det mest kritiske billedmæssigt nok også de dårlige indstillinger eller den manglende understøttelse af 1080p24, men som dog kun får betydning for Blu-Ray film.
Rasmus.. har I undersøgt om dette problem kan rettes via en firmware update?...
Ikke fordi jeg har blue-ray, men det er træls at de officielle specs ikke er helt korrekte :-)

Tak for testen og svart....

Mvh
Af jg
Tak for din test af LG PG6000 – den har jeg ventet på længe.

Jeg mangler at få belyst enkelte forhold i din testrapport:

Hvordan reflekteres lys – adskiller den sig til det bedre eller til det dårligere fra de skærme, som den sammenlignes med?

Er det nødvendigt at have en ekstra set top boks stående, eller har den indbygget DVB-T tuner, indbygget DVB-C tuner, MPEG2 samt MPEG4, der håndterer digitale antennesignaler og kabel-tv., jf. Philips 9000 serie?

I hvilket omfang anser du LG PG6000 for ”fremtidssikret”?
Af Nick_S
PG6000 har kun Mpeg2 DVB-T tuner. No more, no less.

Syntes ikke den er markant bedre eller dårligere mht refleks end dens konkurrenter.

Ved godt det ikke var mig du spurgte, men svarede sgu lige alligevel ;)
Brugeravatar
Af Niels Johansen
Hej Nick
Har jeg ikke forstået det rigtigt at der kan sættes et ca-modul bagi PG6000 til MPEG4?
Jeg kan se, at Boxer godkender tv'et til modtagelse af de nye kanaler.
Niels
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
sd2100 skrev:Og så selvfølgelig:
Hvilket TV ville du (efter at have test både pg6000 og px80) anbefale til en, der primært ser analogt tv og lidt dvd?
Det er et svært spørgsmål. Begge Tv er gode, men med sin 24p understøttelse og bedre standardindstillinger, synes jeg PX80 har fordelen. Omvendt kan PG6000 dog med lidt indstilling blive rigtig god, så jeg tror det er et meget individuelt valg.
Personligt ville jeg nok vælge PG6000 af design årsager.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bimbobo skrev:
Rasmus Larsen skrev:Tak for testen...

3) Hmm, bestemt støjen og unuanceringen i billedet før indstilling. Men som nævnt tidligere, så er det ret nemt at indstille sig ud af. Sort gengives på niveau med Panasonic og farverne er egentlig ganske behagelige. Derfor er det mest kritiske billedmæssigt nok også de dårlige indstillinger eller den manglende understøttelse af 1080p24, men som dog kun får betydning for Blu-Ray film.
Rasmus.. har I undersøgt om dette problem kan rettes via en firmware update?...
Ikke fordi jeg har blue-ray, men det er træls at de officielle specs ikke er helt korrekte :-)

Tak for testen og svart....

Mvh
Der er sendt en forespørgsel videre til LG. Jeg har endnu ikke hørt mere, men vi kan håbe det giver en reaktion. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
jg skrev:Tak for din test af LG PG6000 – den har jeg ventet på længe.

Jeg mangler at få belyst enkelte forhold i din testrapport:

Hvordan reflekteres lys – adskiller den sig til det bedre eller til det dårligere fra de skærme, som den sammenlignes med?

Er det nødvendigt at have en ekstra set top boks stående, eller har den indbygget DVB-T tuner, indbygget DVB-C tuner, MPEG2 samt MPEG4, der håndterer digitale antennesignaler og kabel-tv., jf. Philips 9000 serie?

I hvilket omfang anser du LG PG6000 for ”fremtidssikret”?
Jeg er meget enig i Nick_S's besvarelse af dette.

Refleksionerne er ikke meget værre eller bedre end på andre plasma skærme. Den har ikke en "mat" overflade, som nogle af Panasonics dyrere modeller, så lyset reflekterer en smule. I min stue er der omkring 10-11 vinduer, som tit er ret udsat for sollys, samt 4 loftvinduer, men jeg finder det nu ikke et problem, at anvende plasma Tv herhjemme alligevel. Det kan være lidt generede om sommeren med kraftig sol, men der skal man jo alligevel ikke sidde og glo på sit Tv ;)

Fremtidssikret er sådan et ubehageligt udtryk, fordi der ikke rigtig er nogen der konkret ved hvad fremtiden bringer. Vi kan naturligvis forberede os med f.eks. indbyggede digitale tunere, men hvis vi blot om et par år begynder at få mere fut under Internet Tv eller trådløse systemer, så er vi tilbage på status quo. Desværre må man nok i disse tider, forberede sig på, at mange Tv primært skal ses som displays, der har som funktion at vise billedet - og ikke modtage det i alle mulige former.

Jeg plejer at sige, at den bedste fremtidssikring er en skærm med god billedkvalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Niels Johansen skrev:Hej Nick
Har jeg ikke forstået det rigtigt at der kan sættes et ca-modul bagi PG6000 til MPEG4?
Jeg kan se, at Boxer godkender tv'et til modtagelse af de nye kanaler.
Niels
Det vil gælde for alle Tv, som har disse såkaldte CI slots, men jeg ved stadig ikke om Boxers omformer kort er 100 % bekræftet. Det har kørt lidt frem og tilbage. Derudover, så vil man alt andet lige få en bedre kvalitet med et rent mpeg4 signal fra en indbygget tuner eller separat boks. Indstiksmodulet vil heller ikke kunne håndtere f.eks. HD kanaler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har fået et par henvendelser omkring 32 (og 50 tommeren)s sammenlignelighed med den testede 42 tommer. Som udgangspunkt er alle tre skærme ens. Der er ikke afgørende forskelle, så anmeldelsen kan sagtens bruges som indikator for kvaliteten af Tv'et i både 32 og 50 tommer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10