Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ACL
Lige nu er jeg meget tæt på at bestille LP2275W fra HP. Jeg har fundet den til 3150 kr. inklusiv fragt.

Jeg har dog sendt en mail til HP´s kundeservice lidt tidligere på dagen for at høre om de evt. kan fremsende nogle bileder af skærmen, da der kun kan findes et enkelt på deres hjemmeside. Jeg har lige fået svar - de har desværre ikke flere billeder de kan sende pt.

Jeg har også spurgt dem om hvad forskellen er på LP2275W med de to forskellige serienumre KE289AT#ABY og KE289AT#ABB.

ABB - står for engelsk.
ABY - står for dansk.

Så mit bud er at det bare er manualen og menúerne der er har forskellige sprog.

Jeg lagde forresten mærke til at skærmen er udstyret med både VGA, DVI og DisplayPort.
Af ACL
Jeg vil forsætte det der på det seneste er blevet til en lille monolog, med noget om HP LP2275W...

Jeg har lagt mærke til at der ud over forskellen i serienummeret som angiver hvilket sporg skærmen er på (se evt. mit forrige indlæg), så er der også en anden forskel.

Den første del af serienummeret kan nemlig ses forskellige steder som hhv.

KE289A4 HP UK - specifikationer
KE289AT HP UK - specifikationer

Som I kan se er der forskel på prisen på de to skærme (i skrivende stund ca. 60£). Tilsyneladende er skærmene ens hvis man kigger på specifikationerne. Hos en af forhandlerne er teksten til modellen dog angivet som hhv.

KE289A4 TFT
KE289AT LCD Monitor

Kan det virkelig passe at HP har lavet en skærm, hvor en modeltype kan findes med to så vidt forskellige paneler? Hvor det ene er med aktiv matrix og det andet uden aktiv matrix - TFT og LCD forklaring

Rettet 27. aug 2008 10:29
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få en fladskærm uden aktiv matrix. Det er simpelthen umuligt at lave en TFT skærm i disse størrelser uden at det er aktiv matrix. Alternativet er passiv matrix og det benyttes kun i displays såsom lommeregnere og andre segmentdisplays, hvor du ikke skal gentegne et stort antal pixels (stort værende større end 30).

Specifikationerne på de to skærme gør dem til PVA skærme. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor der er 2 versioner, men hvis de begge har PVA og samme responstid, så må det enten være noget softwaremæssigt, såsom et ekstra feature i en menu, eller også er der nok et ekstra stik et eller andet sted på skærmen. Jeg ville ikke bekymre mig om det og blot købe den version der var billigst.
Af ACL
Nu har jeg fået min nye skærm og det blev til en HP LP2275W. Førstegangs indtrykke er ret godt ind til videre, men jeg skal nok poste tilbage med lidt info når jeg har fået kigget mere på den;)