Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du problemer med SD tuner og HDMI på PX/PZ?

Af DeHAWK
Ja, jeg har altså også en 42" PZ800, KANON TV bortset fra det, og har faktisk kun opblevet eet eneste problem. Jeg ved ikke om andre med samme model har opblevet noget lignende, men problemet ligger i EPG'en eller på mit..mangel på samme når man vælger Danmank som land.
Alt mit udstyr slukkes også 100% om natten, ingen problemer med hverken PZ800, min Canal Digital HD box eller Panasonic DVD optageren. Alt er forbundet men HDMI stik.
Jeg blev faktisk først opmærksom på dette da jeg fik min HD optager, den havde jo EPG og TV'et noget som de kalder Guide+. Dette Guide+ understøttes IKKE i Norden efter hvad jeg har fundet ud af. MEN jeg mener stadig at TV's EPG skulle virke. Men det viste bare en liste med kanalerne, samme som ved tryk på OK. Ringede til Panasonic og forklarede dem problemet.. Svar: Det virker ikke i Danmark..
Men jeg er en stædig person, så hjem og lege lidt. Ved alle disse forsøg er jeg gået tilbage til fabriksinstillingerne hver gang.
Først valgte jeg Tyskland, det tunede alle danske og svenske kanaler ind og gæt... YEP EPG!. Prøvede så Danmark som land igen...Ingen EPG!
Hmm, Ok, så jeg vælger Sverige som land. Det tunede og der var EPG på alle kanaler, mindts 8 dage frem. - Efter dette ringede jeg så Panasonic igen... Men de fattede ikke en brik. - Jeg kunne bare konstatere at jeg viste mere om deres eget TV end dem selv. Hvis der er andre som har haft samme problem er der måske tale om en software bug. - Den eneste forskel på Danmark, Sverige og Tyskland, skulle være at både Sverige og Tyskland sender 100% DVB-T. Altså ingen analoge kanaler. Den eneste forskel på hvilket land man vælger er KUN rækkefølgen af de kanaler den læser ind, men dette kan man jo bare fixe bagefter men sine profiler.
Ud over dette, har jeg ikke opblevet noget der kunne hidse mig op :)
Så jeg kan varmt anbefale PZ800.
See Ya'
Af Kratz
Interessant!
Jeg må indrømme at jeg ikke har kigget på EPG, netop fordi der står det ikke virker i Danmark, men det kunne da godt være man skulle prøve at vælge Tyskland og lægge kanalerne ind den vej :)
Af Nepper
Jeg har samme problem med at den ikke vil vise kanalerne når der er tilsluttet hdmi. Skidt lavet, men så er det jo bare at vælge tyskland åbenbart...
Af dkawa
har fundet ud af at det er PX80E modellerne der driller mens der rapporteres om ingen problemer på 80PXEA altså at EA modellen skulle have fået fixet dette problem + noget med nogle printplader!

har købt et 42px80 fra komplett.dk men fandt først ud af ovenstående BAGEFTER! pis osse. Nu håber jeg bare på at det er EA modellen :)

Anyways, det var bare lige til orientering.
Brugeravatar
Af kthomsen
dkawa skrev:har fundet ud af at det er PX80E modellerne der driller mens der rapporteres om ingen problemer på 80PXEA altså at EA modellen skulle have fået fixet dette problem + noget med nogle printplader!

har købt et 42px80 fra komplett.dk men fandt først ud af ovenstående BAGEFTER! pis osse. Nu håber jeg bare på at det er EA modellen :)

Er det muligt for dig at dokumentere det med et link eller lign., eller hvor har du informationen om fiks på EA modellen og noget med nogle printplader fra?
Af dkawa
kthomsen skrev:
dkawa skrev:har fundet ud af at det er PX80E modellerne der driller mens der rapporteres om ingen problemer på 80PXEA altså at EA modellen skulle have fået fixet dette problem + noget med nogle printplader!

Er det muligt for dig at dokumentere det med et link eller lign., eller hvor har du informationen om fiks på EA modellen og noget med nogle printplader fra?
links:

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=17&t=28773

"Husk nu at køb PX80EA modellen

Der er noget fejl på PX80E modellen mht hvis man har Zaptor eller YouSee box

Noget med at den sletter kanalerne hvis man tænder den ene ting før den anden."

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 38281&PN=2

ps. mit TH42PX80 er købt for 6414 DKK INKL. MOMS + levering i storkøbenhavn !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er da ikke dokumentation? Det er jo bare forumindlæg ligesom her.
Af hebbach
dkawa skrev:
links:

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=17&t=28773

"Husk nu at køb PX80EA modellen

Der er noget fejl på PX80E modellen mht hvis man har Zaptor eller YouSee box

Noget med at den sletter kanalerne hvis man tænder den ene ting før den anden."

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 38281&PN=2
Hhmm...kildehenvisning er til 2 andre fora, hvor det også kun er gisninger og formodninger. Og svaret med fed kan man jo :) af!

PS. Nu forstår jeg din skepsis, Yakken! O_O

PPS. Jeg sad åbenbart SÅ længe og fedtede med fed og kursiv, at du nåede at poste en del minutter før mig! O-O ;;) ::l
Senest rettet af hebbach 04 okt 2008, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Af dkawa
ja, det er ikke dukomentation men spekulation..

anyway. Jeg har EA modellen og Analog/hdmi problemet opstår ikke.
Af Holmertz
dkawa skrev:ja, det er ikke dukomentation men spekulation..

anyway. Jeg har EA modellen og Analog/hdmi problemet opstår ikke.
Samme her. Har også EA-modellen og der er heller ingen problemer:)
Brugeravatar
Af kthomsen
Altså ikke dokumentation, men løs snak.
Læs selv videre i samme tråd, side 2 og se:

"Ligeledes har der været rygter om, at problemet skulle være afhjulpet på EA modellen (det morfar her henviser til), men det har jeg med selvsyn erfaret ikke er tilfældet (oplevet med et nVidia grafikkort fra min PC tilslutter HDMI2 på min PX80EA).

Så konklusionen er vist at man ikke rigtig kan gøre noget ved det pt (uanset om man har "E" eller "EA" modellen)."
-----------------------------------------------------

Men det må vel mere siges at være dokumentation, at personen her selv ser samme problem på EA modellen. :D

Tror det hele er en fis i en hornlygte med E og EA. Så vidt jeg husker læste jeg i en tråd, at panasonics officielle svar er, at det er zaptor box m.m. der ikke lever helt op til standarden på HDMI, hvilket gør at kanalerne kan forsvinde. Og at Panasonic ikke har i sinde at bruge millioner på at rette op på, at de andres udstyr ikke udsender korrekte signaler/spændinger.(hæng mig ikke op på det)

Jeg har i mange år arbejdet tæt med IBM udviklingsteams i USA og Asien, og jeg ved fra egen erfaring, at et enkel ekstra A på et modelnummer kan være noget så simpelt som en anden fabrikant af en speciel del, som f.eks. rammen, eller strømforsyning, eller at de bliver bygget i en anden by, og ikke behøver være pga. en opdatering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så lad os hamre en pæl i rygterne om EA vs. E og konkludere at begge modeller kan lide af problemet.
Af Per V
yakken skrev:Så lad os hamre en pæl i rygterne om EA vs. E og konkludere at begge modeller kan lide af problemet.
Hej.

Jeg har fulgt lidt med i denne tråd da jeg har fået samme problem. Jeg har en EA model som er tilsluttet en STB fra Energimidt (Fiberbredbånd).
Her oplever jeg det samme. Når den er tilsluttet via HDMI smider den alle min DVB-t kanaler samt 90 % af de analoge !:(
Af lospandas
Hep, jeg har også problemet på min 50PZ80.

HDMI 1 tilsluttet Pana 860 hjemmebio og HDMI 2 tilsluttet Zaptor boks. Analogt signal tilsluttet via zaptor-boksen. Det er vist ligegyldigt, om jeg tænder tv eller HDMI-enheder først. Hvis jeg fjerner HDMI-tilslutningerne og slukker og tænder tv'et igen, popper kanalerne op.

Mvh Andreas