Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shadow
Der blev så stille? :D

I øvrigt, ang. det med reflektioner, reflekterer overfladen på HP skærmen mere end en alm. CRT skærm, de har jo også en glas-overflade, eller tager jeg fejl (det er en Sony E400 jeg har nu)?

Det er nemlig nok mest det potentielle problem med irriterende genskær der afholder mig fra HP'en.. men min nuværende skærm har ikke generet mig mht dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min erfaring er der mere genskin på de coatings der er på LCD skærmene end på en CRT skærm. Det er ikke glas der er på skærmen - det er bare en meget glat plastic.

Der er vist et par indlæg om alternative fødder med VESA beslag rundt om i forum. Ellers kan du med garanti google dig til dem - om jeg gør det for dig eller om du selv gør det, er vist det samme ;)
Af Shadow
Ok.. tror at jeg må skippe HP'en, vil nødigt risikere for meget genskær.

Ang. beslaget så var det også bare om du lige kendte et godt sted med et par forskellige muligheder, men det lykkedes mig at finde et beslag, et såkaldt Neo-Flex beslag, som ser ganske fornuftigt ud.. dog fandt jeg også ud af at lige netop Samsung T220 tilsyneladende ikke kan monteres med vesa beslag !:(

Kan ellers rigtig godt lide designet på den.

Det er sørme ikke let at finde en passende skærm :(
Af BrunoB
yakken skrev:Et alternativ til hardware-mapping af opløsningen er eksempelvis Nvidias løsning via software. I deres driver kan man indstille grafikkortet til at spytte 1:1 pixelmapping ud, hvilket skulle give samme effekt som det du efterspørger. Jeg ved dog ikke hvordan det fungerer i praksis, men andre af vore brugere har brugt det med succes. Så har du lidt større frihed til at vælge.
Shadow skrev: Efter at have søgt lidt rundt omkring ser det ud til at det 1:1 pixelmapping som nvidia driveren kan ordne fungerer ganske fint.
Det I kalder 1:1 pixelmapping via nvidia driveren kan ATI da osse :o
For jeg går ud fra det er præcis det som min rådgivning af nogle BladeRunner gamere handler om :p
Her kalder vi det bare for "keep aspec ratio".
Og der leveres ligefrem menubilleder 8)

http://www.adventuregamers.com/forums/s ... 118&page=2
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, selvfølgelig burde ATI også have den feature, men da jeg ikke selv har adgang til en PC med Catalyst drivere, så ville jeg meget nødigt tage det for givet. Jeg skrev jo også "eksempelvis" ;)
Af BrunoB
BrunoB skrev:For jeg går ud fra det er præcis det som min rådgivning af nogle BladeRunner gamere handler om :p
Her kalder vi det bare for "keep aspec ratio".
Når jeg genlæser det kan jeg godt se det lyder som om jeg er lidt ironisk:-)
Uintenderet!
Men egentlig var jeg ikke 100% sikker på at det "1:1 pixelmapping" I snakkede om var præcis det samme som mit "keep aspec ratio".
Men det har jeg fået opklaret nu :)
Af Shadow
Har støvet en model op fra Samsung ved navn 2263UW, den er vist spritny og jeg kan ikke finde den på edbpriser eller andre steder.. men synes designet er rigtig vellykket og den får en super anmeldelse her Overclockers Online

Yakken (eller andre), du skulle vel ikke tilfældigvis vide hvornår denne skærm kommer til Danmark? :)
Af Shadow
Nå ikke ;)

Efter at have kigget lidt nærmere på LG's L227WT undrer det mig at der tilsyneladende er to forskellige versioner af skærmen, men med samme modelnavn?

Den i har anmeldt her på sitet har en tykkere ramme, og knapperne placeret til venstre (øverste billede). Derimod ses den nederst i en anden anmeldelse med en tyndere, og efter min mening pænere ramme, og knapperne er her sat ved power-knappen (ikke at denne detalje betyder noget):

Billede Billede

Er sidstnævnte blot en nyere udgave eller hvordan? Selvom forskellen virker små, synes jeg at den anden jeg linkede til ser noget pænere ud en den første.
Af Shadow
Ok.. tror dog de begge har blank ramme, selvom billedet kan snyde lidt?

Men den eneste skærm der dukker op på EDBpriser er L227WT-PF, håber der er nogen der kan fortælle hvad forskellen er, eller om det er den samme skærm med et lidt ændret design.