Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skotten
Nu kommer der nok en af de rigtig dumme spørgsmål, men en 20" og 22" kører med samme opløsning, her tænker jeg specifikt på LG227 & LG207

Vil billedet ikke være skarpere på 20" end 22" ??

Nu er det 22" der er testet her på siden og den tyske, men kan man ikke trække streger og sige resultatet må være det samme for 20" eller ?
Af weller
Skotten: Jo, det vil være skarpere. For skarpt, synes jeg selv. Jeg får ihvertfald ondt i øjnene af at sidde og læse tekst på en 20" i 1680*1050 opløsningen over længere tid. Til spil osv. er det fint nok.
Af muttleydk
weller skrev:muttleydk: Har du et link til det skema?
Kan desværre ikke huske hvor jeg fandt dette diagram, det var bare et jeg havde til at ligge som jeg så uploadede til min hjemmeside..

Jeg kan heller ikke give en garanti for at alt på listen passer 100%, men min pointe var bare at vise at der er stor forskel på producentens angivet responstid, og den faktiske responstid..

Man ser også tit at forskellige Sites der har testet "samme" produkt, kommer med helt forskellige test resultater... Jeg kan kun forestille mig at dette delvis kan være fordi der rent faktisk er forskellige revisioner af skærmen, som ikke angives i modelnummeret.. et eks. må være samsungs 226bw med mindst 3 forskellige paneler.. Der er nok også skærme der får tweaket elektronikken mellem naturlige produktionspauser..
---------------

Og ang. 20" vs 22": Jeg var noget ked af min NEC i starten, men har det egentligt ret OK med den nu.. Men 22" ville nok også passe mig bedst til 1680x1050.. At bruge ClearType til at udjævne kanterne på ens fonts, hjalp mig dog meget..
Af Kratz
Når jeg ser det skema bliver jeg endnu mere glad for jeg valgte at købe Dell 2007WFP :)
Men dette stete også efter diskussion med panel guru nummer et efter ming mening, Yakken. Argumentet var netop at denne skærm, på trods af en ikke prangende responstid, klarer sig bedre hvad angår imput lag. Så det er altså værd at tage med i betragtningerne når man skal købe skærm.
Det skal lige siges, at jeg ikke var ude efter en ren gamer skærm, men mere en multifunktions skærm.

Angående 20 vs 22 tommer kan jeg kun erklære mig enig med tidligere udmeldninger. Var selv bange for, at 22 tommer ville blive for stort og mente 20 tommer står skarpere, så jeg valgte de 20 tommer. Men det er faktisk rigtigt, at teksten kan virke meget lille ved standard instillingerne og kan give problemer med læsning gennem længere tid. Når først man får 20 tommer skærmen op, virker det slet ikke så voldsomt længere, og næste gang tror jeg ikke jeg ville være bange for at købe en 22 tommer skærm.
Af B-G
Kratz skrev:Det skal lige siges, at jeg ikke var ude efter en ren gamer skærm, men mere en multifunktions skærm.
Det var så ikke hvad du skrev i starten af din tråd, der skriver du.
Kratz skrev:Jeg ville bruge den til gamer skærm.
Sorry, jeg er bare forvirret!!! ;)
Af Kratz
Øh nej, det var så ikke mig der skrev det ;)
Syntes derfor også jeg måtte påpege dette, da jeg egentlig var en smule off-topic i forhold til MightyFuma's oprindelige indlæg.
Af B-G
My bad :(
Skulle sikkert have sovet en time længere :D