Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... den må du vist lige skære ud i pap for os. Hvilken test?
Af scleyton
Har haft den igennem monitor testen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som det står i første indlæg, så tjekker du homogoniteten ved at vise en helt sort farve på hele skærmfladen imens det lokale du befinder dig i er helt mørklagt. Du vil da kunne se hvis der er lysere områder på skærmen.
Af telum
Så er min skærm blevet byttet...til en 2707wfp?!?! :s

Det er selvfølgelig en fejl fra Dell, men hvad gør jeg?

Den er godt nok væsentligt dyrere end 2407'eren, men den har ikke flere pixels eller andre nævneværdige features udover størrelsen.

ARGH jeg gider bare ikke mere bøvl.

Først sagde de "den kommer imorgen". Så ringer der en dame der på gebrokkent engelsk siger, at den bliver forsinket. Så kommer skærmen i dag og så er det ikke den rigtige!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
du må jo ringe til dell og forklare dem fejle. Jeg gad heller ikke ende med en 2707...
Af JonasThyssen
Update:
Jeg har nu snakket med den samme Jakob som Telum har snakket med hos dells tekniske support.

Man kan ikke overføre ejerskab af "tilbehør" som en skærm åbenbart er, medmindre det er købt sammen med et helt system.

Tilgengæld behøver man ikke at overføre ejerskab for at garantien gælder, så længe man har et "proof of purchase, altså serienummer, ordrenummer og faktura.

Garantien følger altså skærmen, og man skal bare bevise at man er ejeren hvis uheldet skulle være ude.

kopi af den originale email:
Hej Jonas,

Man kan ikke overføre ejerskab på "Tilbehør", såsom skærme og lignende ting. Tag transfer funktionen er beregnet til hele computer systemer.

Jeg har haft kørt service på en skærm fra Taran før, og til denne procedure, skulle jeg bare bruge et "Proof of purchase" dvs. en kopi af din faktura, og så serie nummeret. Så længe du har work order nummeret, kan vi sagtens følge hvilken garanti der er på skærmene.

Så skulle der opstå problemer med skærmen, så kan vi sagtens køre service på den, så længe du har ovenstående dokumentation.
Af telum
Så kom 2407'eren, men problemerne stopper ikke her.

For det første er det en såkaldt "refurbished" skærm - dvs. den har været til repareret vil jeg tro?

Derudover kan jeg ikke ændre på skærm-højden - foden er låst på en eller anden måde. Knappen bagpå kan man slet ikke trykke ind. EDIT: har klaret den, man skulle presse den helt ned og trykke på knappen...

Da det var en refurbished fulgte der ingen manual med eller andet, derfor spørger jeg her. Har spurgt dell per mail også, da de ikke tager telefonen.
Senest rettet af telum 14 feb 2008, 16:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv evt. at afmontere foden først så du ikke risikerer at skærmen tager skade og prøv så, lidt mere hårdhændet, at trykke knappen ind.

Skærmen behøver ikke være beskadiget. Det kan jo være at du har fået et helt nyt panel i skærmen eller at der har været en eller anden fejl på et input bagpå, som så er skiftet. Man skulle kunne se hvor længe skærmen har kørt ved at åbne servicemenuen. Der skal dog en speciel tastekombination til for at få den frem og den husker jeg ikke.
Af telum
OK super - jeg vil selv prøve at google en tastekombination.

Se iøvrigt min edit - det var bare mig der var dum, fandt ud af det i en manual for 3007(med samme type fod) da jeg ikke kunne finde en for 2407.
Af telum
Jeg fandt tastekombinationen her: service menu

Den har været tændt i 6011 timer(!!) - dvs. 250 dage nonstop - fedt nok.

Derudover ser det ud som om det er en 2407wfp A04 udfra samme link - der står ikke HC i bunden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det lyder jo ikke specielt smart. Som jeg skrev, så kan det dog være at de blot har skiftet selve panelet og dermed givet den et 2407WFP-HC panel i stedet. Hvis dette er tilfældet, så har de nok ikke lavet en reset på servicemenuen, men alligvel så lyder 6011 timer ikke specielt opløftende.

Med alt dette i mente, så skulle A04 versionen af non-HC modellen, dog være mere fejlfri end HC modellen.
Af telum
Ja ok.

Jeg tror desværre bare at det ER en gammel skærm. Jeg synes lysstyrken er klart svagere end de to forrige jeg har haft.

Ved 100% er det stadig for skarpt, men ikke overvældende lyst - er det ikke et rimeligt tegn på, at det er et gammelt panel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, belysningen og panelet følges ad. Jeg havde nok klaget endnu en gang.