Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tabula Rasa
Kan iøvrigt lige indskyde: kan godt være der ikke sendes med Atmos, men DD+ fungerer helt hæderligt. Ikke været de store discipliner, hvor jeg synes det stikker lidt ud, men bed ret kraftigt mærke i det ved kælk. Når kameraet er placeret midt for i et sving, giver det nogle nice mærkbare skift og en oplevelse af kælken der suser forbi og rundt om en, enten fra side til side, front>side>back (or vice versa), alt efter kamera-placering. Men jaja, igen, synes billedsiden er langt vigtigere end lydsiden (især ved Vinter OL).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tabula Rasa skrev: 11 feb 2026, 17:06
Rasmus Larsen skrev: 11 feb 2026, 11:49 Ingen 4K, men til gengæld har vi fået de her chase-droner. Jeg har set en del discipliner allerede og jeg synes det er ret fedt.

Vinter-OL: Første gang at FPV-droner leverer svimlende tv-billeder
Det er super fedt ja! Var vildt fede billeder ved styrtløb! (Men crazy lyd de laver…)
Jeg var forvirret til at starte med. Jeg troede børnene havde gang i et eller andet batteridrevet legetøj.

Det burde da ikke være så vanskeligt at sætte et digitalt filter på, som fjerner den hvinende lyd? De fik fjernet vuvuzelaerne år tilbage ::l
Af Tabula Rasa
Rasmus Larsen skrev: 13 feb 2026, 07:11
Tabula Rasa skrev: 11 feb 2026, 17:06
Rasmus Larsen skrev: 11 feb 2026, 11:49 Ingen 4K, men til gengæld har vi fået de her chase-droner. Jeg har set en del discipliner allerede og jeg synes det er ret fedt.

Vinter-OL: Første gang at FPV-droner leverer svimlende tv-billeder
Det er super fedt ja! Var vildt fede billeder ved styrtløb! (Men crazy lyd de laver…)
Jeg var forvirret til at starte med. Jeg troede børnene havde gang i et eller andet batteridrevet legetøj.

Det burde da ikke være så vanskeligt at sætte et digitalt filter på, som fjerner den hvinende lyd? De fik fjernet vuvuzelaerne år tilbage ::l
Haha - må indrømme jeg også først lige skulle fatte, hvad der lavede den lyd. Der gik da lige et par styrtløb runs før jeg spottede det :)

Ift. filter…tja…tjoo…
De første par tanker omkring det: at vuvuzela filter først kom på, efter der var blevet lavet ret stor (negativ) ståhej omkring det. Det er ikke rigtig tilfældet her, ligesom det heller ikke just har samme, tæt-på-permanente tilstedeværelse og følgende irritationsgrad (at least for me) :D
Den næste er, at det ikke vil komme bag på mig, hvis nogen et eller andet sted har tænkt, at lyden faktisk retter opmærksomhed mod tiltaget - og således, på godt og ondt, laver reklame (både for selve OL-tiltaget såvel som chase-cam’s/teknologien i sig selv). As someone would say: you can’t buy that kind of publicity …and nor would they probably wish to do so, when they don’t have to :p