Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ohoho
Nu er der det mærkelige at den pixelfejl der før løb tyndt fra venstre mod højre hen over hele skærm, har reduceret sig til et lille stykke på ca 6 cm kort inde fra venstre + en prik længere henne. Det er jo næsten til at leve med.

Omkring indstilling af billede har jeg valgt filmmaker og så forsøgt at sætte det op som der er gjort i en test af LG her på siden. Selv om mit tv af hvad jeg kan se, ikke har alle de indstillingsmuligheder som det i testen. Det er jo heller ikke den dyreste model på markedet.

Et pinligt spørgsmål(synes jeg):
Med den nye fjernbetjening der følger med hvor der ikke er tal på:

Hvordan skifter jeg til f.eks kanal 12?
Af ohoho
Nå, jeg kan nu sige at der slet ikke er pixelfejl længere. Det er da lidt forbavsende, men det hjælper da enormt på det hele.

Fandt også ud af at skifte kanal direkte, hvis man da ellers kan pege rigtigt med musen på skærmen. Et slags indbygget computerspil, vorherrebevares for noget l... synes jeg.
Af Tabula Rasa
@ohoho:

Det er et forbavsende velkendt fænomen, at OLED panel-fejl (som banding etc.) kan blive markant bedre/minimeret - og til tider helt forsvinde - med og efter de første 100-200 timers brug, samt de i perioden automatiske pixel-cleans tv’er kører. Læste endda et sted, at visse paneler ser fortsatte forbedringer/udbedringer, omend knap så markante, i op til og efter 800 timers brug. Dét er også en af grundende til, at mange først rigtig bedømmer deres lod i panellotteriet, efter nogle ugers brug og ideelt set en retur-periode ud.