Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil påstå, hvis man ikke mener, at et moderne OLED har lysstyrke nok, så er der et eller andet helt galt med indstillinger.
Man har sikkert ikke leget med de forskellige profiler, og har højst sandsynligt ikke slået ECO-settings fra.
Under normale forhold ved SDR vil de fleste skrue betragteligt ned for lyset. Selv kører jeg typisk omkring 40, hvor skalaen går op til 100.
HDR fungerer fint, men selvfølgelig kan det blive endnu bedre, men det er ikke sådan, jeg egentlig synes, det mangler noget.
For de få der ikke gider gardiner, eller hvor der ikke er mulighed for at placere TVet mere fordelagtigt, som sidder og ser fodbold eller spiller konsolspil med solen skinnende lige ind i skærmen, er der sikkert bedre bud, men en skærm i dagslys vil altid være et kompromis, og jeg vil ikke kategorsisere det som typisk brug af et TV, derfor synes jeg ikke, der, efter min bedste overbevisning, er nogen grund til ubegrundet at male et skræmmebillede, for folk der er på udkig efter et nyt TV i den bedre ende.
Gad vide hvad folk gjorde i gamle dage, hvor lysstyrken på TV ikke nåede disse moderne skærme til sokkeholderne?