Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spawn
Ja, så oprandt dagen endelig hvor jeg modtog min erstatningsskærm fra Viewsonic for nr.2 skærm som havde defekt dvi-input.

Har lige tilsluttet den og kan rapportere 0 pixelfejl og fungerende DVI-input.

Efter nogle rykkere til sælgeren er det nu også lykkedes at få pengene retur for den kreditnota jeg modtog på skærm 1

Det tog sin tid, men endelig er alting nu på plads, så sagen kan heldigvis afsluttes med en happy ending

:)
Brugeravatar
Af azrael
Det her er lidt off-topic, men jeg har ikke haft andet end bøvl med Viewsonic-produkter. For knap 2 år siden var det på tide at opgradere fra min på det tidspunkt næsten 10 år gamle Sony Multiscan 15SF.

Det viste sig på det tidspunkt at være sværere end antaget at finde en god 17"-skærm (jeg har pladsproblemer) med *tron-billedrør og mulighed for høj opløsning og refresh rate. Den skulle også gerne være i sort og/eller sølv. Efter lang tids søgen faldt jeg så over Viewsonic P75f+ til ca. 2000 kroner, som havde de helt rigtige specs og Mitsubishi Diamondtron billedrør (jaja, Viewsonic kalder det PerfectFlat UltraBrite, men det er altså et Mitsubishi billedrør :)).

Skærmen ankommer først i april 2004 og jeg bemærker straks, at den ikke kan klare 100Hz ved 1152x864, som den ellers burde kunne med specs på 30~97kHz (horisontalt) og 50~160Hz (vertikalt). Jeg kunne kun komme op på 90Hz refresh rate, men vagte at acceptere det, da jeg havde store problemer med overhovedet at få en ny skærm i den kvalitetsklasse.

Efter et par måneder synes jeg at kunne se mærkelige grå glitches ud af øjenkrogene, men jeg så dem aldrig helt direkte. Indtil oktober 2004 hvor jeg direkte så glitchene. Jeg kontakter så Viewsonic (InfoCare) support og fortæller dem om mit problem. Får et RMA-nummer og bliver lovet hurtig swap-out. Knapt har jeg lagt røret på, så siger det *klonk* og billedrøret er gået. Sort skærm, og alle RMA-detaljer ligger på computeren. Og det er fredag eftermiddag... :(

Heldigvis kunne jeg lige huske RMA-nummeret og fandt også hurtigt frem til nummeret til InfoCare, så jeg ringer tilbage og får swap-out opgraderet til høj prioritet. Endnu mere heldigt har jeg stadig adgang til min 10-år gamle Sony, som godt nok ikke har særligt flot billede længere, men *stadig* (og til denne dag) virker helt upåklageligt.

Jeg får så skiftet Viewsonic'en ud i løbet af efterfølgende uge, og woohoo! om ikke *den* kan klare de opløsninger som specs lover. Jeg er glad. Så går der ca. 6 måneder til april 2005 og der er glitches igen...

Jeg får så flere "nye" modeller, allesamt synligt brugte (læs: hærgede). En af dem viser sig at være den allerførste jeg havde. Da jeg afleverede skærmen var den i tip-top stand udseendemæssigt. Da jeg modtog den som "bytter" lignende den et lig, med bl.a. afslåede hjørner og ridset billedrør.

Lige nu er jeg på min fjerde Viewsonic P75f+. Den har nu virket i næsten 1 år, men jeg synes at den i den seneste tid igen har opført sig underligt. Når/hvis den går i stykker, så får de lov at hente lortet, men de skal ikke komme med en erstatning. Jeg orker ikke mere, og jeg ved p.t. ikke om jeg tør købe Viewsonic igen med de oplevelser. Jeg kontaktede endda Viewsonic skriftligt flere gange uden nogensinde at få svar.

Sorry for off-topic... :)

Hilsen,
az
Af Hemanse
er det så en god skærm?
Af jais
[quote="jais"]Jeg har lige haft en lignende oplevelse; bestilte en vx922 hos Proshop i Ã…rhus. Opdagede lysende grøn pixelfejl i højre side af skærmen. :((

For en god ordens skyld må jeg hellere lige afslutte min historie.

Jeg fik en ny VX922 - heldigvis ikke den samme. Men alligevel med lille-bitte sort pixel-fejl allernederst til venstre i skærmen.

Da jeg kun skal bruge skærmen til at spille og de fleste spil jeg spiller alligevel kun er sorte i det område, valgte jeg at acceptere den. Selv når jeg bare bruger den til alm. windows-arbejde lægger jeg heldigvis ikke mærke til den.

Så en OK udgang - men stadig underligt at man vælger en sådan ISO-baseret bytte politik. Jeg vidste godt at ISO-standarder normalt er til at tørre røv i, men det virker amatør- og discount-agtigt at vælge det som bytte-politik - hvilket priserne absolut ikke afspejler!

Det lykkedes mig også at få pengene igen fra Proshop - de glemte dog lige portoen. Men efter en rykker fik jeg også min porto tilbage - så næsten bestået til Proshop.