Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Men larmer boksen stadig? Dem jeg har haft susede eller peb hele tiden. Var til at blive vanvittig af.. Ekstrem varm blev den også.

Hvad er den generelle foreskel på S95D og S90D?
Hvad er egentlig de væsentlige fordele ved QD-OLED frem for WOLED? Lysstyke?

Og er der egentlig noget om det panel lotteri folk er bekymret over?

Og hvad ift Burn-In? Problem endnu?

Jeg gamer meget PS5 Pro og ser mange film/sport/streaming osv.

Skal siges, at det rum det skal bruges i, kan godt blive et par af 30 grader om sommeren. Gør det en foreskel hvilket tv man skal have?

Skal have det klar til Indiana Jones/Mafia/GTA 6
Af PeterD
VILLAFOREVER skrev: 04 mar 2025, 14:06 Hvad er egentlig de væsentlige fordele ved QD-OLED frem for WOLED? Lysstyke?

Og er der egentlig noget om det panel lotteri folk er bekymret over?

Og hvad ift Burn-In? Problem endnu?

Jeg gamer meget PS5 Pro og ser mange film/sport/streaming osv.

Skal siges, at det rum det skal bruges i, kan godt blive et par af 30 grader om sommeren. Gør det en foreskel hvilket tv man skal have?

Skal have det klar til Indiana Jones/Mafia/GTA 6
WOLED med MLA. Så går du ikke galt i byen :) .

Høj lysstyrke er ikke godt hvis der kommer burn in for hurtigt.

Her tester de tv skærme i lang tid:

https://www.rtings.com/tv/tests/longevi ... nd-results

En ventilator eller aircondition i et rum når det er varmt (og en kold cola) er altid godt uanset mærke.
Nogle der har erfaringer angående one connect boksen til Samsung S95D? Bliver den meget varm. Er der en blæser i den?. Suser den? Piber den? ( Spørger fordi jeg har oplevet det før )

Hvordan er den matte skærm? Er det lækkert?
Går man på kompromi med noget andet?
Nogle erfaringer?
Af PeterD
VILLAFOREVER skrev: 04 mar 2025, 18:31 Nogle der har erfaringer angående one connect boksen
Du skriver jo selv tidligere at du ikke ønsker det efter du har prøvet det i dit tidligere Samsung..,

Her er en test mod LG G4 hvor du kan se skærmens evne til.st modstå reflektioner og evnen til at vise farver

Senest rettet af PeterD 04 mar 2025, 20:10, rettet i alt 1 gang.
VILLAFOREVER skrev: 04 mar 2025, 18:31 Nogle der har erfaringer angående one connect boksen til Samsung S95D? Bliver den meget varm. Er der en blæser i den?. Suser den? Piber den? ( Spørger fordi jeg har oplevet det før )

Hvordan er den matte skærm? Er det lækkert?
Går man på kompromi med noget andet?
Nogle erfaringer?
Vi har testet den her på Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1726125052

Min oplevelse var ikke, at One Connect-boksen larmede fra normal siddeposition, men den er stadig ret stor. Man kan godt dog høre den, hvis man er tæt på.

Jeg er ikke fan af den matte skærm, men jeg tror det er meget individuelt.

Min erfaring i senere år – og hvad vi hører, eller rettere ikke hører – er, at burn-in ikke længere er noget man bør ligge søvnløs over, så længe man bruger TV'et som et TV. Herhjemme har vi burn-in på et 2016 LG OLED, men det er ikke så slemt. Vi har intet på et 2020 LG OLED, der bruges flittigt inkl. til PS5 og Xbox.

Fordelen ved QD-OLED er den større farvevolumen, idet det er RGB farver. Der er ikke en ekstra hvid subpixel. Ulempen er, at QD-OLED har nogle farvekanter om f.eks. hvid tekst på sort baggrund, og sortniveauet hæves en smule i oplyste omgivelser.
Tak for svar Rasmus..

Hvad så hvis jeg ville se på S90F?

One connect?
Er der mat skærm?

Ved man hvilke lande, som får QD-Oled i den model? Eller er det fra kasse til kasse?

Kunne den være et godt bud til mit forbrug?

Eller kunne S90D også være et bud? Ved man om den har QD-Oled i DK?
Af PeterD
VILLAFOREVER skrev: 04 mar 2025, 12:53

Iknow 15000 budget for et 55” er meget, men det er fordi jeg gerne vil have det bedste af det bedste.
....Inden for Samsung må det så være.

Men helt sikkert spændende hvad du beslutter dig for. Pludselig, fra uge til.muge kan der jo komme et godt tilbud.
S90F står til at få WOLED i Europa, men det er endnu ikke bekræftet, da den ikke er ude i butikkerne endnu (Samsung vil ikke afsløre det og deres kundeservice giver kunderne urigtig information). 65-tommeren er muligvis QD-OLED igen. Den har ikke mat skærm og ej heller One Connect. Se alle forskellene i TV-databasen.

Igen, jeg synes ikke der findes gode argumenter for at købe de nye modeller ved lancering. Det giver mening, hvis der kommer noget rigtig nyt, men det er sjældent tilfældet på TV-markedet længere.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7