Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har været inde i "Google Play" på mit Philips TV og tjekket om der var en opdatering til Chromecast built-in app, men det var der ikke. Det er den nyeste version jeg har installeret virker det til.

Jeg er klar over, at der kan installeres TV2 Play på tv'et men det irriterer mig bare, at funktionerne ikke virker, når de er der :)

Tanken om, at Chromecast built-in ikke virker med TV2 Play, men det virker da bare meget useriøst, hvis det er tilfældet?
Det er i så fald ikke den eneste, you see Play understøttes ikke på intern Chromecast.
Ja til en Chromecast, men ikke til en intern.

De har dog ændret på hvad de skriver.

Hvis dit tv har indbygget Chromecast, er den afhængig af tv-producentens software. Det betyder desværre også, at vi ikke kan garantere, at du kan afspille vores YouSee Play-app derigennem. Prøv at kontakte din tv-producent.

Det er en ændring fra dengang deres forum var åbent.
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/probl ... chromecast
Jamen kære Radiomand, som jeg skriver, så har vi brugt min iPhone med Yousee Play app mange gange til tv'et, som har indbygget Chromecast, og det virker :)
Derfor undrer det mig, at det IKKE virker med TV2 Play.

Men tak for link og oplysningen...

Dog tvivler jeg på, at Philips ved noget om det her. Jeg har været i dialog med dem omkring en defekt RC, og shit nogle inkompetente ungarbejdere jeg blev mødt af.
SEOMaster skrev: 06 feb 2025, 11:13 Jamen kære Radiomand, som jeg skriver, så har vi brugt min iPhone med Yousee Play app mange gange til tv'et, som har indbygget Chromecast, og det virker :)
Som skrevet så har de åbenbart ændret det, for så YS Forum var der, så blev der hele tiden oplyst, når der var en der skrev hvorfor man ikke kunne, at der kun kunne streames til externe CC, men det har man ikke mere, har ikke TV fra dem, kun Bredbånd og Telefon.
Du har skrevet at du efterfølgende har prøvet at genetablere wifi forbindelsen til dit TV og det har hjulpet, men mangler kun TV2 play.

Har du stadig ikke prøvet at genstarte dit netværk?
Fordi alt andet virker fint i dit netværk og noget enkelt specifikt ikke virker behøver ikke at betyde at dit netværk ikke er problemet.

Du kan også prøve at geninstallere TV2 play.
Jeg vil dog lige nævne at jeg ikke selv bruger TV2 så jeg aner ikke noget om TV2play eller chromecast.

Men selvom du løser det eller ej, eller om dit netværk virker fint, så er det en god ide hvis du kan finde en metode til at genstarte dit netværk via en timer feks 1 gang om ugen kl. 3 eller et tidpunkt hvor det genere dig mindst. Nogle netværks enheder har indstilling til dette, men det kan selvfølgelig også gøres lidt "primitivt" med en strømafbryder med timer.
Netværk har godt af at genstarte en gang imellem uanset hvad.

Når det så er sagt så kan det jo nok godt vise sig at chromcast bare er dårlig :) og Airplay er bedre :).
Nej jeg har ikke forsøgt at genstarte mit netværk, for nu har jeg samtidig endelig fået alt mit Philips Hue op at køre, og så gider jeg sgu ikke til at genstarte mit netværk og nulstille det hele 😂 men hvis du med "genstart" blot mener at slukke for strømmen i 15 sekunder, og tænde igen, så kan jeg godt gøre det. Har det godt af, at man gør det hver uge siger du?
En genstart er ganske simpelt at der slukkes for det i kort tid og tændes igen. Det er længe siden det er gjort her, det ører som det skal, det kan da også være at det er grundet at Wi-Fi er sat til at være slukket om natten, indstilles i Wi-Fi planner.