Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Supergris
sd2100 skrev: 23 okt 2024, 08:49 Stereo bliver aldrig surround.
Det har du helt og aldeles ret i, hvilket jeg nu heller aldrig har påstået, men i samme dur kan man vel også tilluske sig til at sige, at en soundbar aldrig bliver lig med god lyd.
"Atmos" er noget som producenterne gerne påklistrer deres produkter, hvilket gør, at mange fejlagtigt tror, at Atmos er garanti for god lyd, hvilket det på ingen måde er!

Jeg vil vove at påstå, at et godt stereo-setup, kan slå en middelmådig soundbar, både når det gælder oplevelsen ved film, men specielt når det kommer til musik, som jo også er en stor del af mange film og serier, og så har man jo altid muligheden for at udvide med flere højttalere hen ad vejen, hvis man får lyst eller pengene til det...
Af hrboenne
Jeg har været i mediamarkt i dag hvor jeg snuppede en q995gd med hjem for 916 euro = 6.800kr

Jeg har heldigvis returret på den, så jeg sætter systemet op og prøver så at sammenligne med den gamle LG LAS855M som er lydgiver i stuen i dag.

Jeg er spændt på om det bliver merprisen værd, men ellers ved jeg hvor jeg skal aflevere det igen.

I øvrigt kunne man få et 77" S95D med i dag for 2950 euro = 22.000kr. Det er en ret skarp pris for det tv. O_O

Jeg overvejede om jeg skulle tage den i stedet for min G4 som er på vej, men jeg havde ikke plads i bilen og tænker G4 også bliver rigtig fin i stuen O_O
Brugeravatar
Af disqus_031UMiAkp5
hrboenne skrev: 22 okt 2024, 21:34 Jeg har et LG G4 77" på vej (når power tager sig sammen og får det sendt) og hertil skal jeg bruge en ny soundbar som erstatning for den 6-7 år gamle LG soundbar jeg i forvejen har.

Jeg kan se, at man i tyskland, direkte ved samsung, kan købe Q995D til 906 euro + noget forsendelse til danmark - Så ender vi i ca. 7000kr for deres topmodel.

En Q935D vil fra samme sted lande på omkring 5000kr. men der er vel nærmest ikke nogen forskel på de 2 modeller, er der?

Måske vil en ny forstærker til de gamle gulvhøjtalere være et bedre valg :o ?
Hej hvis ikek du har købt.. så:
Prøv lige at se her:
https://www.computersalg.dk/i/20960464/ ... 5dl%c3%b8s

så vidt jeg har kunne finde ud af er HW-Q995D og 990D samme model.
Jeg sad i går og sammenlignede data på dem, og kan ikke se nogen forskel nogen steder.
Hvis andre ved noget andet, så endelig sig til, da jeg selv overvejer at hoppe på sådan en. !
..mit største problem er at mit Samsung TV ikek understøtter Space Fit, og Q-symphony. Men så har man jo en undskyldning for at købe nyt :)

Mht gamle gulvhøjttalere, så har jeg engang den, ved ikke hvad modelnummeret var i 2022, men de det spiller hammer godt. Her har jeg også et old gammelt sourround, uden Atmos og store gulvhøjttalere, og seriøst så har jeg ikke lyst til at begynde at trække ledninger til sourround ( er flyttet i nyt hus..)
Af hrboenne
Jeg satte mit nyindkøbte q995gd til i går aftes og det giver da helt sikkert noget mere power end den 8 år gamle soundbar den muligvis erstatter.

Det er ærgeligt at der ikke medfølger en mikrofon så anlægget selv kan kalibrere sig, men det skal gøres ved mange mikro justeringer indtil man mener man har ramt det rigtige. Det synes jeg er en stor mangel.

Den har SINDSYGT meget power, volumemæssigt ;;) . Jeg har ikke været helt op på skalaen for hvor højt den kan justeres men det ligner den går til 80 eller 100. Når jeg i min ret store stue skruer op på 20, så føler jeg at jeg er ved at blive blæst ud.. og så går den måske 5 gange højere? Det er helt vildt..

Men jeg skal finde ud af om det er noget jeg gider have. Det er 7000kr for lidt ekstra lir som jeg jo egentlig godt kan leve uden, men lad os se hvad konen synes om den på sigt :)