Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Som jeg har skrevet en gang, så har jeg været nede i Fona for at kigge på TV'et, og jeg regner stærkt med at det er det, som jeg vil have.

Problemet er bare, om jeg skal købe det hos en butik, som Fona, hvor jeg kan stole på, at hvis der er nogle problemer, så kan jeg bare gå derned.

Eller skal jeg købe det over internettet, hvor det er over 6000 kroner billigere, men derved også ririskere at der kan opstå problemer mht. reperation, levering, loyalitet osv.
Af PHansen
Tjaa, alle har forskellige synspunkter, men jeg synes det lyder absurt og give næsten en halv gang mere for et fjernsyn bare for at få det i en forretning som fona. Jeg ville helt sikkert købe det over nettet.

Du kan faktisk endda få lov til at afhente det hos laptops.dk adressen står på deres side går jeg ud fra.. Og så kan man vel også næsten gå ud fra at du også kan indlevere det igen hvis der opstår problemer..

Nu når du er så skeptisk, hviket jeg også sagtens kan forstå, så prøv og ring til laptops.dk og snak med dem, hvis der evt. skulle opstå problemer, hvad de så gør..

Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre.. :)
Af klog_joe
Med Phansen. Jeg har netop bestilt hos laptops.dk og lagde godt mærke til de har en afhentningsaddresse. Jeg regner stærkt med at få tv'et i morgen eller i overmorgen og så skal jeg nok fortælle dig om de har sendt et forkert tv eller noget helt tredje :). Jeg er nu ikke så nervøs ved at handle der :)
De primære forskelle er hvis det er købt i Fona, Elgiganten, andre radio/tv butikker PÅ nær Merlin (alt deres Samsung er fra tysk import)

1. Du har 100% pixel garanti

2. Du kan snakke med Samsung DK (på dansk, og et 80 nr.)

3. Hvis det er over 40" bliver det hentet for reparation eller ombyttet på stedet.

4. Transport skader (hvis kassen ikke har buler ud af til, men alligevel er skadet inden i)

5, Så er der servicen (ved godt den svinget meget fra butik til butik, men de er nu eksperter på området)

MHT til andre mærker er jeg ikke lige så meget inde i, men mange af tingene er det samme.
Af STDK
Service i Fona? Du må handle et andet sted end de Fona butikker jeg kender.

Anyhow, at handle over internettet er relativt smærtefrit og for 6000 kroner ville jeg ikke være et sekundt i tvivl. Den 14 dages retur garanti styre totalt. Det som man kan være nervøs for er om en online butik lukker i morgen, men hvis du kigger på historikken for butikken kan du hurtig regne ud om det er en teenage-handlesskole-fritids-biks eller en seriøs butik med 30-40 ansatte og 10 års historik. Desuden er det en god ide at se hvad andre kunder skriver om service nivuet af online butikker.

STDK
Af klog_joe
Ja. Hvis du f.eks. bruger en side som pricerunner.dk når du søger efter dit produkt kan du også se anmeldelser på de forskellige sider. Der er mellem 5-20 på rigtig mange af dem og det må da give en form for guideline.
Af penther
tro mig jeg har haft et helved med en samsung 40" fra shg, hvor den var meget smaderet fra ankomsten, men ingen ville tage skylden. den sag er stadig ikke færdig endnu, der ville jeg sgu gerne have haft lidt garenti fra samsung
Af klog_joe
Jeg har også ret dårlige erfaringer med shg.dk - der vil jeg i hvert fald ikke anbefale dig at købe fra.

Men når det så er sagt køber jeg stort set alt over internettet og det er virkelig det eneste sted jeg har haft problemer med levering og langsom kundeservice.
Af Nick_S
shg.dk er vel nok den mest anerkendte hardware relateret internet handelsside der overhovedet eksisterer? Har aldrig købt TV der, men størstedelen af mine computerdele er da købt derfra. Så hvsi i har haft problemer med dem mht TV, er jeg da glad for at jeg valgte at gå andetsteds hen da jeg købte sidst :)

Udover det vil jeg sige at i da giver de sælgere der står i butikken ufatteligt lidt credit. De lever sgu ud af at sælge deres produkter, og har svært ved at tro på at de er så uvidende som i hævder det :)

Ydermere kan jeg sige at Merlin per dags dato har sat M86 ned til 12499,- og januar udsalg på N87 til 10999,-
Af klog_joe
Mht. SHg Snakker jeg faktisk hovedsageligt om hardware, både i form af enkelte små bestillinger, en samlet computer til en ven og en bærbar. Med den samlet computer tog levering omkring 3 måneder, og jeg endte med at afbestille den bærbar jeg havde bestilt fra dem efter 2 måneder, hvor jeg endnu ikke havde set skyggen af den. Ja, jeg ved godt de er meget anerkendte, men samtlige af mine erfaringer med det site skriger; hold dig væk.