Torben Rasmussen skrev: ↑12 jun 2023, 06:44
Jeg testede tidligere Sonys A9-modeller, som måske også kunne være et bud. De skal dog op på væggen eller på en fod. Der får du dog surround. Ulempen er, at der bør tilkøbes en sub og at de er svære at få fat på.
Hej Torben. Jeg går ud fra at du henviser til Sony HT-A9 soundbarsystem. Interessant version. Jeg har lige hurtigt prøvet at danne mig et indtryk, men skal nok kigge dybere ind i det.
Jeg har allerede nu fundet nogle opmærksomhedspunkter som jeg skal dyrke hvis jeg går videre med et sådant system. Bl.a. skriver du i din anmeldelse af systemet om forbindelsesboksen: ”Boksen er desværre ikke helt lydløs i brug, så har man den stående fremme, så vil man kunne høre blæserstøj fra den. Støjen er ikke øredøvende, men mere en susen, som man bliver bevidst om i de stille passager i filmene.” citat slut. Det ville jeg aldrig bemærke ved lytning i en butik.
Jeg fandt også en brugeranmeldelse i forummet ”Sony HT-A9 "soundbar" tilgængelighed” hvor en ejer af det fulde system beskriver sig tilfredshed med anlægget men ikke lyder overvældende begejstret som helhed. Vedkommende beskriver at hjemmebiograflyden er ok men at tale ikke gengives tilfredsstillende i hans ører. Det ville jeg nok heller ikke bemærke ved lytning i en butik. Nu kan jeg være ekstra opmærksom på det ved evt. butiksbesøg, for tale var en topprioritet for mig. Derfor er jeg så glad for disse fora hvor man kan lære af andres erfaringer, selvom ikke alle er enige i dette.
Tak for dit indlæg. Jeg kigge/lytter videre.