Du behøves heller ikke kommentere på det, det er jo fakta hvad jeg skriver. Havde OLED haft store problemer med burn-in, så havde samtlige TV producenter i verden nok ikke skiftet fokus til OLED i deres topserier

Netop fordi LCD ikke kan konkurrere, uanset hvad de gør. I teorien burde det kunne lade sig gøre at lave et LCD med utroligt mange zoner, men det ville koste kassen og er derfor ikke profitabelt på nogen måde og igen, skal skærmen være hurtig og med lavt input lag, så deaktiveres det meste styring af baglyset alligevel. Derfor taber LCD TV pusten når de bruges til pc brug, eller spil brug (pc eller konsol). Chippen kan ganske enkelt ikke styre baglyset hurtigt nok til at input lag bliver acceptabelt, så det er ikke holdbart på flere punkter.
Nej, det er ikke flest zoner på et TV. TCL har haft en model i 8 serien med 25.000 zoner som stadig havde blooming. Der er flere LCD m. Mini LED TV'er med 2500, 5000 og 10.000 zoner.
Jeg kommenterer i tråden fordi mere af det du skriver er decideret forkert, så det synes jeg er på sin plads.
1000 zoner er nærmest det minimum acceptable for et LCD TV med Mini LED bagbelysning og ikke imponerende på nogen måde. Der var 2021 modeller med samme antal zoner og på endnu flere 2022 modeller, men det beviser jo bare at selv Samsung er ved at have fået nok af LCD og de har nu mere og mere fokus på QD-OLED, som også er billigere at producere end LCD med avanceret styring af baglyset. Samsung Display har også trukket stikket på LCD produktion og de rykkede stoppet frem med 6 måneder, fordi de var så sikre i deres sag.
Dem som skal levere LCD paneler til Samsung fremover bliver AUO, CSOT, HKC, LG Display, BOE og det bliver nok et step down i billedkvalitet, da Samsung Display's VA paneler var nogle af de bedste, hvis ikke de bedste. Det siger lidt om teknologien, når Samsung Display selv trækker stikket på produktionen. De er ved at gøre klar til at gå all-in på QD-OLED.
At blooming bliver mindre er godt, men det betyder også mere detaljetab i billedet, da de individuelle pixels ikke kan styres som på OLED, og det vil sige at små detaljer i en mørk scene nemt drukner på et LCD TV, hvis blooming skal begrænses kraftigt. Det var også et problem på flere 2022 LCD TV med Mini LCD, som led af black crush, både pga. forhøjet kontrast men også fordi der var algoritmer som skulle mindske blooming, som så bare gjorde at nogle detaljer i billedet forsvandt.
Så ja, 1000-1500 zoner er ikke noget at råbe hurra for i 2023. Men det kommer også an på implementeringen og styringen af dem. Jeg forventer absolut ikke at 2023 LCD TV imponerer mere end 2022 modellerne. Jeg tror LCD TV peakede i 2022 og nu er vi på vej den anden vej, grundet et fokus skift, selv fra Samsung. Men jeg glæder mig da til at læse tests af 2023 LCD TV.
En anden stor ulempe ved LCD teknologien er at udsendelsen af blåt lys er 3-4 gange større end OLED. OLED giver ingen træthed i øjnene til sammenligning med LCD og hvis du banker lysstyrken helt i vejret på LCD, så snakker vi nok nærmere 5-10 gange mere blåt lys... Det er bevist flere gange at OLED er langt bedre for øjnene og at man hurtigere går i REM søvn efter en aften foran et OLED TV kontra et LCD.
IT-Bruger; Ingen af mine OLED TV har synlig dimming i film og serier.
OLED har langt mere lysstyrke end Plasma nogensinde har haft og det kan ikke sammenlignes på nogen måde. Derudover havde Plasma også langt flere problemer med retention og burn-in, så her kan det heller ikke sammenlignes og sidst så var plasma maxet ud med 1080p SDR 60 Hz og kunne ikke gå højere. Panasonics 600 Hz Subfield Drive var ganske enkelt ren marketing; 10 zoner med 60 Hz = 600 Hz
Men nej, ingen teknologi er perfekt, men LCD er helt klart den mindst perfekte i dag og den med flest svagheder.