Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tarok
folp skrev:dvs.ingen skærm har det skarpeste billede. :D

Mindre og mindre vil tilsidst blive ingenting.
:)

jo, men ud fra de skærme der er på markedet må man gøre op med sig selv, hvad man ønsker - en balance, hvor kinooplevelse og billedkvalitet går op i en højere enhed. Skæringspunktet for disse 2 parametre vil være være forskellig fra person til person p.g.a forskellige præferencer. Nogle synes f.eks 50" opfylder kravene andre mener 32" er det optimale. Længere er den egentligt ikke.
Af red_martians
jeg har selv 37"'eren og lider af et par problemer som 42'eren havde hjulpet mig med.

42'eren har som sagt 768liner, men panasonic understøtter ikke 720linier på PC-tilslutningen. Faktisk betyder det at jeg på en 42" kan køre pixelmapping 1024x768, hvilket jeg ikke kan på en 37"
Hvad angå film vil man så derefter kunne ændre aspekt så de passer til 16x9. Jeg er på en 37" uanset hvad tvunget til at have et tilsløret windows.
Af Alfeboy
red_martians skrev:jeg har selv 37"'eren og lider af et par problemer som 42'eren havde hjulpet mig med.

42'eren har som sagt 768liner, men panasonic understøtter ikke 720linier på PC-tilslutningen. Faktisk betyder det at jeg på en 42" kan køre pixelmapping 1024x768, hvilket jeg ikke kan på en 37"
Hvad angå film vil man så derefter kunne ændre aspekt så de passer til 16x9. Jeg er på en 37" uanset hvad tvunget til at have et tilsløret windows.
Det giver mig sgi ikke andre valg end en 42" :) , da jeg vil bruge min laptop og later et mediecenter til at køre lidt film og andet sjov. Men er der det samme problem via HDMI ?? 8)
Dejligt med jeres feedback på tråden :p
Af pana man
Jeg var også meget i tvivl da jeg ( blev tvunget til at skifte mit gamle Goldstar 32" mega kasse af et tv, da den blev sort/hvid :(( ) stod og skulle ha`en flad, valgte jeg 37" og var glad for jeg ikke købte 42" for da jeg tændte den første gang, hold k... den var stor, meeen den næste blir squ sikkert en 42" :) man vænner sig utroligt hurtigt til størrelsen...

Mvh. Pana man