Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thuesen
Hvad betyder det er Burn In? Har lige siddet og læst man skal passe på det med PX70 og PV70...
Brugeravatar
Af azrael
Ved alle plasmaskærme er der en potentiel risiko for burn-in. Burn-in (eller fastbrænding på godt gammeldaws dansk) er et fænomen, der kan opstå hvis samme uforanderlige billede står på skærmen i lang tid, f.eks. i form af et kanallogo. Tidligere var burn-in et større problem, men det er det ikke længere idag. Risikoen vil dog altid være der. Burn-in findes også ved LCD, men betydeligt mindre risiko for, at det bliver permanent. Typisk kører "de smarte" en lille indkøringsfase for deres nye plasmaskærm, hvor kontrast mm skrues lidt ned og når skærmen har kørt omkring 200 timer er risiko for burn-in forsvindende lille.
Af cannavaro
Thuesen skrev:
Jeg forstå ikke rigtig, hvorfor de store kæder, som Fona, Merlin, Elgiganten og osv. ikke forhandler Panasonic, når det nermest er det andet bedste mærke efter Pioneer?
Elgiganten forhandler da Panasonic!!
Af tosa
cannavaro skrev:Thuesen skrev:
Jeg forstå ikke rigtig, hvorfor de store kæder, som Fona, Merlin, Elgiganten og osv. ikke forhandler Panasonic, når det nermest er det andet bedste mærke efter Pioneer?
Elgiganten forhandler da Panasonic!!
Ja, men jeg tror ikke de har mange på display - det havde de ikke sidst jeg var der. Jeg ville tage i et Panasonics center hvis jeg skulle ud og se på sagerne.
Af madass32
elgiganten forhandler ikke så meget panasonic mere, i fields har de haft samsungen og pana´en sat ved siden af, men ved ikke om pana´en stadig er der.

PS samsung'en var helt klart bedst til panoreringer mens panaen havde mindst støj i billedet.

pss:de har også pioneer på samme væg. og en switchbox så man kan skifte mellem HD, DVD og SD på alle skærmene.