Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Til trådstarter, så ville jeg nok droppe den udbytning lige nu, Sony skærmen er stadig rigtig god, og hvis de ser på forslag omkring led-kæder, så kommer du rigtig tæt på oplevelsen. Har haft stereo ambilight dengang skærmen var 10cm tyk, det var ikke noget man brugte mere end nogle uger, så blev man træt af det. Det hvide var dog også brugt dengang, selvom Philips har mange fancy profiler til lyset, så er det bare ikke godt nok, eller så skal man virkelig have en stor hvid væg bagom med bredt til siderne så lyset virkelig kan sprede sig, og så hænger skærmen sikkert ikke tæt op af væggen for at opnå det.
Bechmann skrev: 16 apr 2020, 12:56 En skam at man hele tiden skal gå på kompromis med noget. Jeg vil godt ofre lidt billedkvalitet for at få ambilight, så længe at der stadig er Dolby Vision understøttelse og at det stadig ser ret godt ud.
Jeg ville ikke lægge nogen som helst værdi i Dolby Vision, hvis det drejer sig om et TV med IPS-panel.
Selvom udstyret ikke understøtter Dolby Vision (gælder alt udstyr i kæden), vil du jo stadig kunne udnytte HDR, men det stiller ret høje krav til dit TV, så med mindre du har et TV, der magter opgaven, er Dolby Vision-kompatibilitet i mine øjne, ikke andet end en gimmick, i et forsøg på at sælge flere TV fra producentens side...

Sony XF9005 har en hæderlig HDR-gengivelse, men forvent ikke en ydelse i nærheden, hvis du skifter til et af de nævnte Philips-TV, undtaget OLEDen, naturligvis, som vil være et step up i billedkvalitet (SDR og HDR), men et step ned i størrelse...