Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
jonashh skrev: 01 apr 2020, 15:47 Var ude og købe Philips tv’et i går, og der gik lige omkring 15 min inden jeg var ved at få et føl på tværs. OS’et er frygteligt og laaaangsomt! Så det er blevet returneret og skiftet ud til et C9 - Første gang jeg prøver WebOS men indtil videre har jeg ikke været irriteret ligesom med Saphi. Finishen på Philips er dog noget bedre end på LG, og foden til LG er jo nærmest bare en parasol fod. Men nu prøver vi, ellers må jeg ende med Samsung igen igen igen. 🙂
Der findes masser af alternativer, hvis man ikke er tilfreds med den fod der følger med et TV:
https://www.pricerunner.dk/sp/tv-fod.html

Men er der ikke noget med at den brede, skrå fod på C9 skulle være med til at rette lyden mod seeren? Ikke at det nok har den store betydning.
Af jonashh
magtfuld skrev: 01 apr 2020, 16:17
Ærgerligt at 754 skuffede. Jeg er ellers selv lun på det, grundet den fine pris på 6999 kr i øjeblikket.
Er Saphi virkelig så skidt/langsomt? Og hvordan vil du vurdere det ift Android?
Jeg kan selv rigtig godt lide Samsungs interface (Tizen), men de laver jo desværre ikke OLED endnu.
Hvordan vurderer du WebOS ift. De andre styresystemer?
Indtil videre er jeg fint tilfreds med WebOS og de kan ikke sammenlignes. Det kommer jo også an på hvad man bruger. Jeg ser stadig meget flow TV og bruger derfor guiden meget. Den var laaangsom! Derudover slukkede den lyden og der var intet lille video vindue samtidig med at man var i menuen. Måske små ting. Det der da var mest irriterende var dog menuen, ulogisk og tung at navigere i. Nej vil bestemt ikke anbefale det, ikke hvis man kommer fra Tizen i hvert fald.
Af Supergris
PeterD skrev: 01 apr 2020, 16:50 Ethvert mærke har fordele og ulemper men spørgsmålet er om du ikke vil blive skuffet over en anden teknologi end LCD?
Hvordan skulle han blive skuffet?
Normalt plejer du da, at skamrose OLED-teknologien, der er overlegen på de fleste punkter, og anerkendt for at levere markedets bedste billedkvalitet, som det ser ud i dag...

Hvad får dig til at tvivle?