Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Undskyld at jeg bryder ind.

Men vil det sige, at hvis man sætter et 720p og et 1080p tv ved siden af hinanden og sidder 4 meter fra dem, og man så sætter en blu-ray film (Som vel er 1080p) i tv'erne, så vil man ikke kunne se nogen kvalitets forskel på dem???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er præcis den konsekvens det har. Hvis du ikke tror på mig, så bør du besøge den lokale radio/TV forhandler og se om han ikke har to sådanne TV stående ved siden af hinanden og selv få syn for sagen.

Jeg har testet det personligt og i min erfaring skal du meget tættere på end vores applet foreskriver før du kan se forskellen.
cralle skrev:OK - troede bare at et True-HD signal var mere skarpt på et 1080p TV fremfor et 760 - selv om man sidder 4 meter fra det.
Ja, og netop derfor lavede jeg den applet jeg har linket til, så andre ikke skulle falde i den samme fælde. fullHD er et buzzword, der i bedste fald giver dig et godt billede på din HTPC og din BluRay (hvis du sidder tæt nok på), men i værste fald er spild af dine surt tjente penge.
Af mblom_pdp436
tror helller ikke man kan se forskel har selv et pioneer 436 og det ikke fuldhd men det kanon billede på og det det der vigtigst...køre blueray film fra ps3 hvor jeg kan køre det der 1080p24fps.. nu har jeg så et spørgsmål når mit tv skriver 1125p viser den så et 1080p signal?? er det så fullhd alligevel eller hvordan skal man forstå det? grunden til der står 1125p er vist noget med nogle extra informations linjer :o

er sikker på hd full hd hdready er kun til at forvire forbrugeren
i sidste ende kan man ikke se forskel hvis man køber et tv det har en go farve gengivelse kontrast osv eller er jeg helt ved siden af
?? ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer alt sammen an på hvor stort et TV du køber. Hvis du eksempelvis køber dig en projektor der nemt leverer +100" på din væg, så er fullHD bestemt værd at se efter! Tag ikke fejl - hvis man har skærmen til det, så er der langt flere informationer gemt i et 1080p signal end et 720p, men det er jo spildt hvis du alligevel sidder så langt væk (eller hvis skærmen er så lille at du pr. definition sidder for langt væk) at du ikke kan se detaljerne alligevel.

Det er alt sammen fint nok at Angelinas mindste porre kan optages og gengives på dit TV, men hvis du alligevel sidder 5 meter væk og kigger på en 40" skærm, så gavner det ikke en dyt :)