Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Pede8000 skrev: 04 jan 2020, 12:40
Beckham skrev: 04 jan 2020, 12:21 Hvis du primært ser almindelig HD flow tv, så kan man måske også diskutere om OLED kommer til sin ret. Vil selvfølgelig stadigvæk give et rigtig godt billede, men det er ikke her at OLED for alvor shiner.
Her er jeg slet ikke enig. TV fra en god kabelforbindelse ser absolut fantastisk ud på et OLED. Man oplever en klar forbedring når man hopper fra Plasma til OLED.
Helt fair. Min sammenligning var så også mere minded på et highend lcd fra nu af. Ikke et gammelt plasma. Har selv haft plasma og mit nuværende LCD giver et klart bedre billede. Laver også dybere sort.
Beckham skrev: 04 jan 2020, 15:03
Pede8000 skrev: 04 jan 2020, 12:40
Beckham skrev: 04 jan 2020, 12:21 Hvis du primært ser almindelig HD flow tv, så kan man måske også diskutere om OLED kommer til sin ret. Vil selvfølgelig stadigvæk give et rigtig godt billede, men det er ikke her at OLED for alvor shiner.
Her er jeg slet ikke enig. TV fra en god kabelforbindelse ser absolut fantastisk ud på et OLED. Man oplever en klar forbedring når man hopper fra Plasma til OLED.
Helt fair. Min sammenligning var så også mere minded på et highend lcd fra nu af. Ikke et gammelt plasma. Har selv haft plasma og mit nuværende LCD giver et klart bedre billede. Laver også dybere sort.
Helt sikkert, har et plasma i soveværelset, og der er sort niveauet ikke imponernede. Det er ved at være en ældre sag, men et meget driftsikkert Panasonic.

Det bør dog ikke være almindeligt TV kiggeri der afholder fra at købe OLED, forskellen er ikke dag/nat, men jeg oplever jo stadig den perfekte sort, og de meget nøjagtige farver.
Af Basto
Jeg har dælme ikke kommenteret dine indlæg i laaang tid fordi jeg gav op ( da jeg ikke kunne trænge igennem) men nok om det jeg læser fortsat de spændende indlæg her på siden

Mvh
Hr. Hjort skrev: 04 jan 2020, 16:18 Korreborg hvad er det i mit indlæg jeg efterspørger? Derefter kan du spørge dig selv om du svarer på det.
Du spørger ind til reklamationsretten fim. OLED burn in, og dertil svarer jeg konstruktivt:

Chancen for at du får burn in på en 2019 model før garantien er udløbet ,eller overhovedet kommer til at opleve det, er minimal.

Skulle det mod forventning ske inden for de første 2 år, bør man få det dækket, det mener jeg at kunne udlede af en tidligere tråd om emnet.

Opvej om du ønsker den bedste billede oplevelse og leve med en teoretisk chance for BI, eller om du hellere vil have et ringere billede og slippe for at tænke på det.

( der er så andre ulemper ved LCD, som beskrevet i mange tråde).

Derefter skriver du at chancen for at få "burn in" ikke bare er teoretisk, (teoretisk vil jeg mene, betyder at muligheden forligger, men det er ikke sikkert at det sker) Dermed må du mene at chancen næsten 100%, da det ikke kan gradbøjes. Der er ikke noget der er mere eller mindre teoretisk. Enten, eller, vil jeg mene.

Derfor anbefaler jeg at du afholder dig fra at købe OLED. Det tager du så temmeligt ilde op?!

Har jeg ret så langt? Eller er det helt ved siden af?
Ja du har stadig ikke forstået det jeg spørger om!!!

Du har ikke erfaring med hvordan forhandler stiller sig ift burnin! Har brug for at høre fra folk der har haft en sag - ikke fra folk som tror og mener hvad der bør ske.

Ja, den er minimal. MEN vel stadig relevant at vide hvordan de forholder sig hvis man køber et produkt til 30 k

Synes det er ret simple spg jeg stiller i mit indlæg.
Af bphhm
Til OP så afviste LG min LG B6 reklamation for Burnin med henvisning til manualen hvor der står 2-3 linjer med hvordan burnin skal undgås.

Hvis du checker manualen for samtlige OLED TV leverandører på nær B&O så advarer de mod Burn in ved statisk indhold og en enkelt (husker ikke hvilken) siger direkte de ikke dækker burn in selv under garanti.

Hvad jeg har kunnet læse mig til her på sitet er det dog heldigvis de fleste der får dækket en reklamation under garanti/reklamationsret perioden.

Så for nylig Samsungs 65Q90R til salg i Elgiganten for 15000 kr. og havde jeg ikke allerede købt et nyt LG C8 til ret god pris, så var jeg hoppet på Samsung'en istedet.

Men ingen tvivl om at OLED TV giver fremragende billede.