Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi kan af gode grunde ikke nå at teste for BI, så observationerne kan kun dække IR. GZ2000 var dog markant anderledes end alle de modeller vi har testet tidligere. Højere varme vil føre til hurtigere ældning, hvilket igen -teoretisk set - vil føre hurtigere til burn-in. Om den tynde plasticfilm, så gør nogen nævneværdig forskel kunne man nok have sine tvivl om. Der er pænt meget andet plastic i sandwichen, så det virker mere som en glose LG har puttet i papirerne for at have den bedste forudsætning muligt for at slippe af med varmen. Der skal et termisk kamera på før/efter fjernelse af filmen og mit gæt er, at følsomheden skal skrues noget op for at spotte forskellen...
Af Jenssohl
Til Hitme: Jeg har undersøgt min 55C7 og jeg har heller ikke fået fjernet filmen på bagsiden at toppen af skærmen. Der var ingen seddel eller tekst på filmen med at den skulle fjernes. Den var vanskelig at fjerne, hjørnerne var limet på, jeg kunne ikke få hjørnerne vippet op med en negl, jeg måtte bruge en skarp kniv. Jeg har regnet med at den ikke skulle fjernes dengang jeg fik den. Jeg kunne heller ikke læse noget om det på kassen eller indpakningen. Det hjælper jo ikke noget at det står på deres hjemmeside i dag som dække over de nye moddeller. Jeg har ingen burnin på min.
Med hensyn til garanti så er en B6 for gammel, men hvis du har fået skiftet skærmen så er det datoen for hvornår du har fået den tilbage med ny panel som gælder for 2 år mere. Hvornår fik du den tilbage med ny panel?