Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zyde
Som jeg forstår det er Philips serier opbygget således:
5xxx discount serien
7xxx mellem serien
9xxx top serien

Hvis nummeret ender på 1 er det en 2006 model. Ender det på 2 er det en 2007 model. Som det er lige nu har 5xxx serien Pixel Plus. 7xxx serien har Pixel Plus 2 og Digital Natural Motion, 9xxx serien har Perfect Pixel og HD Natural motion og ambilight.

Det er muligt at hvis du finder en gammel i en serie at den svarer mere til serien mindre nu.
Af JohanR
Yo endnu en gang ;) Tak for vejledningen der!

Har nu ret meget kig på det førnævnte Philips TV:

32PFL7652D

- Det ligger lige indenfor budgettet, og jeg har en god fornemmelse af det...

hmm, men men men!!!
- Så kommer min forkærlighed for Samsung ind og spiller en ubehagelig rolle endnu en gang 8). Her er en søgning på Samsung 32" LCD under 6000 kr:

Samsung <6000 kr

Ville være taknemmelig hvis nogle kloge hoveder kunne ta' et kig derind og sammenligne dem lidt både indbyrdes og ifht. førnævnte Philips !

- Johan
Af Malone
Har det ingen betydning for dig om det har DVB-T tuner?
Af JohanR
Vil gætte på at jeg vil svare jo, men må indrømme at jeg ikke har styr på det der DVB-T der. Har læst vejledning, men ska man så ikke til at forholde sig til om der er enten DVB-T, DVB-C, eller DVB-S i TV'et?

I mit tilfælde modtager jeg i øjeblikket TV fra en antenne - så der er DVB-T vel ret væsentligt. Men der er bestilt kabelTV, som først er klar om et års tid! Her skulle jeg vel nærmere tage et kig efter DVB-C?
Hvordan løser man sådanne problemer?
Af Malone
JohanR skrev:Vil gætte på at jeg vil svare jo, men må indrømme at jeg ikke har styr på det der DVB-T der. Har læst vejledning, men ska man så ikke til at forholde sig til om der er enten DVB-T, DVB-C, eller DVB-S i TV'et?

I mit tilfælde modtager jeg i øjeblikket TV fra en antenne - så der er DVB-T vel ret væsentligt. Men der er bestilt kabelTV, som først er klar om et års tid! Her skulle jeg vel nærmere tage et kig efter DVB-C?
Hvordan løser man sådanne problemer?

Med en extern boks..
Men hvis du modtager tv via antenne så skal du bestemt se om du ikke kan finde et Tv med DVB-T i, da du kan se DR, DR2 og Tv2 digitalt.. og jo man kan sagtens se forskel.
Af JohanR
Det linkede Philips har DVB-T !

- Er forresten lidt svært at finde ud af hvilke TV der har og ikke har DVB-T inde på hifipriser.dk: Hvis man opretter en søgning hvor den skal vise tv med DVB-T er det omtalte Philips fx ikke med. Så der er ikke andet at gøre end at gå dem igennem ...
Af koden
Det der LG er vist lige mig. Nogen der kender kvaliteten?
Det må vel koste lidt på kvalitet når de nu leverer HD optager med?

Jeg synes at kunne læse at sharp og Toshiba er bedre end LG.
De ligger på ca. samme pris som LG tv'et. De der 6000 kr.
men LG har DVB-T, Harddisk og HDMI.
Er LG billede virkeli så meget ringere billed mæssigt til mit daglige simple brug? jeg tvivler selv..
Lydmæssigt er de vel alle lige ringe??

Phillips er bare yt for mig, efter den skandale de havde med garantien.
ved ikke hvordan den endte. Men jeg vil ikke eje et phillips..
Af JohanR
Hvad er det for en skandale med garanti? Har jeg ikke hørt noget om...

Nu har vi snakket om DVB-T, størrelse på TV kontra billedkvalitet osv... andre parametre jeg lige burde tage et blik på?

Vil lige nævne, at jeg ikke kommer til at sidde meget mere end 2m væk fra TV'et!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
deres 37PF9731D model havde nogle kedelige effekter der først trådte i kraft efter ca. 800 timers kørsel og Philips var ret modstridige over at skulle udbedre fejlen. Det var i nyhederne flere gange.
Af JohanR
Okay, har jeg ikke hørt om før - noget der er set i andre af deres modeller senere da?
Af Mxee
Lyder meget spændende med det der LG med HDD, er der nogen der har nogle erfaringer med det?