Log ind med sociale netværk
07 apr 2019, 19:59
DanielJanosPapp skrev:Philips 8303 er en fin løsning, der er i klasse med de bedste LCD fra feks Sony. Q6FN er kun entry-level QLED. Ville klart tage en NU8005 eller PUS8303 over Q6FN og op til Q8-serien, da sidstnævnte har en del problemer med gradienter. Kun Q9FN blandt QLED-serien klarer gradienter flot.illuzion skrev:Tak for tippet. Hvad gør det TV bedre end QLED?Vil også meget gerne høre, fordi jeg ikke kan vælge mellem 55" 8303 og 49" Q6FN
08 apr 2019, 09:26
Hvad mener du med "gradienter"?
Tænker du på farveovergange?
På hvilket grundlag bygger du din påstand?
I praksis er der så godt som ingen forskel mellem Samsung NU8005 og Q6, så jeg ville lade dagsprisen afgøre valget, dog sidder der kun et 60 Hz panel i 49"-versionen af Q6éren, som muligvis giver lidt større risiko for judder ved afspilning af Blu-ray mm., men hvis pladsen er der, så hvorfor overhovedet overveje en 49"?
DanielJanosPapp, valget burde , uden tvivl, falde ud til Philipsens fordel!
Det er, i mine øjne, både et mere lækkert TV, og så får du 26 % mere skærmareal for mindre penge...
I praksis er der så godt som ingen forskel mellem Samsung NU8005 og Q6, så jeg ville lade dagsprisen afgøre valget, dog sidder der kun et 60 Hz panel i 49"-versionen af Q6éren, som muligvis giver lidt større risiko for judder ved afspilning af Blu-ray mm., men hvis pladsen er der, så hvorfor overhovedet overveje en 49"?
DanielJanosPapp, valget burde , uden tvivl, falde ud til Philipsens fordel!
Det er, i mine øjne, både et mere lækkert TV, og så får du 26 % mere skærmareal for mindre penge...
08 apr 2019, 13:35
Rting udfører som regel en test af gradienterne i deres grundige reviews og NU8000-serien klarer sig stort set lige så godt som et Q9FN, men de øvrige QLED falder desværre igennem. Hvordan Philips PUS8303 klarer sig ved jeg ikke.
Supergris skrev:Hvad mener du med "gradienter"?Ja, et tv med ringe gradienter vil vise feks en blå himmel og dens nuancer/toninger som flere lag/trin der ligger på hinanden. Et godt panel, feks OLED vil vise overgangen og nuancerne helt uden disse forstyrrelser.
Rting udfører som regel en test af gradienterne i deres grundige reviews og NU8000-serien klarer sig stort set lige så godt som et Q9FN, men de øvrige QLED falder desværre igennem. Hvordan Philips PUS8303 klarer sig ved jeg ikke.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto