Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
Så vidt jeg ved så har Ambilight ikke noget med at "gøre din skærm større" eller "føle at billedet kommer ud af skærmen" - det er blot ord som prdducenterne skriver for at få dig til at ville have det...

Men dermed ikke sagt at det ikke er fedt!

Idéen med ambilight er faktisk det samme som at sætte en bordlampe bag tv'et. Ved lys vil dit øje trække sig sammen og der vil komme mindre lys ind, dermed bliver din opfattelse af sort-niveau forbedret med ambilight.

Derudover er det behageligt for øjet at have lys, så det ikke skal bruge kræfter på at reagere på skiftende lysindfald (stor lyse scener og store mørke scener) Med ambilightet får du en stabil lyskilde hele tiden.

At man så kan få Ambilight i farver er blot lir - sikkert meget flot, men stadig blot lir :)

Jeg har lavet ambilight på min Tosh via Ikea's lyslister og det er rigtig behageligt og meget let at lave. Personligt ville jeg ikke smide de ekstra kroner efter lys der skifter farve, men det er kun en smagssag.

Mvh

Casper
Af Malone
Syntes netop at det, det skifter farve med billedet, giver en fed effekt når du ser film! :p

-Kief, hvilken Tosh har du?
Af Kief
Jeg har en C3000 .... 37"