Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

briankdk skrev:
BMLauridsen skrev:Købte mit LG C8 i Power og kunne næsten ikke få lov til det af sælgeren, da han sindssygt meget hellere ville sælge mig et Sony AF8. Det er da bestemt et lækkert tv, men jeg tror han fik en bedre avance på Sony'en end på LG'en. Så pas på med hvad de siger, brug i stedet dette forum hvor folk generelt ved en del mere en plusser og minusser på de forskellige tv.
Når alt det er sagt så går du ikke galt i byen uanset hvilket du vælger, de er begge fantastiske tv, men intet tv er perfekt, så det er op til dig hvad du vægter højest af deres fordele og ulemper.
Så du er glad for dit C8 og ville ikke nytte til et AF8 hvis du kunne ? :-)
Meget glad. Super lækkert billede og super hurtigt styresystem :-)
LG leverer samtlige OLED paneler på markedet - så det gir absolut ingen mening at der skulle være større pixel fejlrate på Sony ? !
Billedkvaliteten er så marginal ens på LG C8 og Sony AF8 , at de færreste - om nogen - kan se forskel .
Vælg den du synes bedst om mht pris,design, remote,lyd og måske smart TV . . .
lennon skrev:LG leverer samtlige OLED paneler på markedet - så det gir absolut ingen mening at der skulle være større pixel fejlrate på Sony ? !
Selvfølgelig giver det mening, disse skærme sælges på QC rate, præcis som der er andre produkter, og chips som sælges med sådanne små fejl. Så det giver god mening, bare overraskende hvis Sony kunne finde på det.

Du ser det rigtig ofte på tøjmarkedet, hvor 2. sortering sælges lidt billigere, og der har være "refurbished" skærme solgt hos nogle forhandlere, som man kan forvente kunne være med pixel fejl, de er bare ærlige og kalde det hvad det er.
lennon skrev:Bbplayer_ Ren konspiration,med mindre du har noget dokumention ? Lidt ligesom drømmen om,at Panasonic og Loewe får specielt udvalgte paneler fra kvalitetskontrollen . . .
Det er det ikke, flatpanels havde nogle indlæg om billige skærme i USA for nogen tid siden, som var sat til salg, ekstra billigt , disse var såkaldte 2. sortering / refurbished modeller, som kunne forventes med fejl, eller så gar retur produkter som slet ikke var i æsker. Så den del af branchen findes. Bare ikke så synlig herhjemme.

https://www.alibaba.com/showroom/b-grade-tv.html

Søg på Google "B grade products", der finder du TV skærme, og så mange andre produkter som sælges i denne kategori.
briankdk skrev:jeg er så desværre ikke rigtigt blevet så meget klogere af svarerne herinde..... havde håbet på lidt ekspert viden svar eller noget ;-)
Du burde læse nogle af de andre tråde, præcis samme spørgsmål, så får du ekspert svar fra endnu flere folk, som allerede har svaret på det samme en gang.

Denne har C8 omtale selvom de taler B8 , så læs
viewtopic.php?f=2&t=45058&view=unread#unread
bbplayer skrev:
briankdk skrev:jeg er så desværre ikke rigtigt blevet så meget klogere af svarerne herinde..... havde håbet på lidt ekspert viden svar eller noget ;-)
Du burde læse nogle af de andre tråde, præcis samme spørgsmål, så får du ekspert svar fra endnu flere folk, som allerede har svaret på det samme en gang.

Denne har C8 omtale selvom de taler B8 , så læs
viewtopic.php?f=2&t=45058&view=unread#unread
takker der var en del brugbar info......

kan dog stadig ikke beslutte mig, læner mig absolut mest til C8, men ville gerne vide hvor meget mere bedre AF8 er til at se film på, det virker som om det er der forskellen primært er ?
Hvis du går op i film og ikke sport, så er C8 lige pt nok bedst til film, primært hvis du vil kalibrere den, AF8 er fin men mangler altså profilerne til de forskellige DV,HDR,Enheder osv, konfigurationer som jeg har set på min Sony skærm, den deler desværre farvekalibrering , som ikke er korrekt i forhold til dine enheder.

Er det sport, så burde AF8 være dit valg, primært fordi de har bedre billede behandling ved hurtigere bevægelse, så undtaget xxx, så vil sport måske være bedst på Sony. Jeg ser ikke sport, så kan ikke fortælle om min skærm udnytter det.
bbplayer skrev:Hvis du går op i film og ikke sport, så er C8 lige pt nok bedst til film, primært hvis du vil kalibrere den, AF8 er fin men mangler altså profilerne til de forskellige DV,HDR,Enheder osv, konfigurationer som jeg har set på min Sony skærm, den deler desværre farvekalibrering , som ikke er korrekt i forhold til dine enheder.

Er det sport, så burde AF8 være dit valg, primært fordi de har bedre billede behandling ved hurtigere bevægelse, så undtaget xxx, så vil sport måske være bedst på Sony. Jeg ser ikke sport, så kan ikke fortælle om min skærm udnytter det.
Troede bare at "hurtige bevægelser" også gjaldt Film (action film, osv).....

Ser ALDRIG sport - kun film og serier - så det bliver en C8 i morgen tidlig (om få timer) :-)
Jeg faldt lige over denne kommentar fra Lyd & Billedes anmeldelse af C8: https://lydogbillede.dk/test/tv/lg-oled65c8/

"Vi testede LG-skærmen op mod Sony KD-65AF8, som for nylig fik sin længe ventede Dolby Vision-opgradering. Sony-skærmen er baseret på 2017-teknologi, mens LG-skærmen er en splinterny 2018-model fra top til tå. Men forskellen er større, end vi havde forventet! LG C8 har mærkbart mere krudt i de lyseste nuancer kombineret med langt flere detaljer i de mørkeste partier samt væsentlig mindre støj. Der er simpelthen klasseforskel!

Sony-skærmens problemer kan skyldes den meget nye, software-baserede Dolby Vision-version – men de er alligevel tydelige. Mens LG leder os gennem grotten uden antydning af støj, gengiver Sony (med samme nethastighed) den scenen med nogle påfaldende ujævnheder i gråtoneskalaen samt masser af synlig komprimeringsstøj. Og her taler vi trods alt om sidste års vel nok sejeste processor, X1 Extreme."