Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tosa
Hej Rasmus_j_Christensen:
Jeg tror ikke du skal være så nervøs for om dit nye TV ikke lever op til forventningerne. Jeg har selv et 42PV70, og det har endnu ikke skuffet. Det står super godt, og der er ikke noget farvetab efter ca. 2 mdr. nu.
Jeg tror du bliver super glad for dit nye TV.

Mht. indstillinger, så bør du i starten køre med nedsat kontrast, farve og brightness, og slå de forskellige filtre fra (under break in - som normalt er de første 100-200 timer. Nogle mener det er 100 timer, men manualen foreskriver 200 timer) - du kan også, når du ikke ser på TV'et køre den break-in DVD der ligger på recordere.dk. Den hjælper med til at "køre" TV'et til lidt hurtigere end ved normal TV brug.

Når TV'et er ""kørt til" kan du eventuelt bruge de indstillinger han bruger på HDTVtest: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH4 ... uality.php

Hej ClausX:
Mht. surround anlæg, er der mange forskellige højtalere at vælge mellem, og det er meget individuelt om hvilket udseende og lyd de højtalere man vælger skal have. Men efter hvad jeg har forstået fra mange entusiaster, er Onkyo's nye receivere at foretrække til surround (fra TX-SR605 og op, da 505'eren ikke kan afspille de nye digitale lydformater der er kommet). Jeg har selv købt en onkyo 605'er (med et KEF KHT 5005.2 højtalersæt), men ikke fået sat den op endnu, så jeg kan ikke præcist fortælle dig hvordan det lyder.
Af ClausX
Tak til tosa. Glæder mig til at "høre" mere når du har prøvekørt Onkyo/KEF kombinationen :-)

MVH

Claus
Af Dr.squat
Så vil jeg også være med! jeg var i elgiganten for at se på et PX70 nu ville jeg bare se billede med mine egne øjne istedet for alle de specs man har læst og anmeldelser, de havde ikke et PX hængende men de havde andre plasma skærme, de havde også et Sharp LC46XD1E hængende og DETTE fjernsyn bed jeg sjovt nok MEST mærke i, jeg var taget derned for at tjekke Plasma ud, da jeg har hørt de har de bedste billeder, men dette var ABSOLUT ikke tilfældet da jeg kom derned, dette Sharp tv LCD OWNEDE alle de andre tv med flere boldlængder, og sjovt nok så synes dem der arbejdede der også at det havde klart det bedste billede.

Men igen det er vel en smagssag, jeg blev ihvertfald klogere ved at se med egen øjne istedet for at læse på et forum, jeg køber et sharp LCD 46" istedet for, og det er jo temmelig billigt må man sige og der er ikke Burn Ins på dem.

Var positivt overrasket, men igen vi er forskellige og smag er jo en smagssag hehe men her vard et bare LCD skærmen der var klart skarpest og bedst (synes jeg)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pas på med at bedømme billedkvaliteten ud fra de signaler der ofte vises i de store kæder. En velnuanceret bedømmelse kan du kun få ved at få set de TV du har interesse i med forskellige signaler og ikke blot det butikken har valgt for dig.
Af Dr.squat
yakken skrev:Pas på med at bedømme billedkvaliteten ud fra de signaler der ofte vises i de store kæder. En velnuanceret bedømmelse kan du kun få ved at få set de TV du har interesse i med forskellige signaler og ikke blot det butikken har valgt for dig.
Det klart! men Sharpen havde stadig det bedste billede af dem der var i forretningen, og det var IKKE det fjernsyn jeg var på udkig efter, det var Panasonic PX70 Plasma, men den hang der desværre ikke så jeg kunne se, men jeg må dog erkende jeg er blevet nervøs for plasma efter at ha læst Burn Ins, folk siger det sker nok ikke på de nye modeller, men det er ikke 100% sikkert, og jeg går tit hjemmefra hvor tv´et bare kører, og gider sgu ikke at hele tiden skulle tænke på "nåå nu må jeg hellere skifte kanal der er gået 2 timer, ellers kommer der burn in" :p
Af urbananen
Dr.squat skrev:
yakken skrev:Pas på med at bedømme billedkvaliteten ud fra de signaler der ofte vises i de store kæder. En velnuanceret bedømmelse kan du kun få ved at få set de TV du har interesse i med forskellige signaler og ikke blot det butikken har valgt for dig.
Det klart! men Sharpen havde stadig det bedste billede af dem der var i forretningen, og det var IKKE det fjernsyn jeg var på udkig efter, det var Panasonic PX70 Plasma, men den hang der desværre ikke så jeg kunne se, men jeg må dog erkende jeg er blevet nervøs for plasma efter at ha læst Burn Ins, folk siger det sker nok ikke på de nye modeller, men det er ikke 100% sikkert, og jeg går tit hjemmefra hvor tv´et bare kører, og gider sgu ikke at hele tiden skulle tænke på "nåå nu må jeg hellere skifte kanal der er gået 2 timer, ellers kommer der burn in" :p
Har jeg nu aldrig tænkt over.. OG selvom min plasma (Samsung 42P5H) efterhånden er en gammel sag, så har jeg aldrig haft et BurnIn mere end 2min. Det praller hurtigt af.
Har haft det i over et 1½år, og det står stadig ligeså skarpt som da jeg købte det.
Det er tit sket at jeg har sat noget på pause, gået tur med hunden, eller hoppet ned for at spise, kommet tilbage, sat mig foran computeren, og først derefter opdaget at det stadig var tændt.. Og intet har brændt sig fast mere end hvad der kunne "brændes" af igen ved bare at se et par minutters fjernsyn.
Og og.. Har siddet med en Playstation 2 i MANGE timer i træk og spillet, hvor der konstant, i mange timer, har været et speedometer i det nederste hjørne, og det er heller ikke brændt fast.
Af Dr.squat
urbananen skrev:
Dr.squat skrev:
Har jeg nu aldrig tænkt over.. OG selvom min plasma (Samsung 42P5H) efterhånden er en gammel sag, så har jeg aldrig haft et BurnIn mere end 2min. Det praller hurtigt af.
Har haft det i over et 1½år, og det står stadig ligeså skarpt som da jeg købte det.
Det er tit sket at jeg har sat noget på pause, gået tur med hunden, eller hoppet ned for at spise, kommet tilbage, sat mig foran computeren, og først derefter opdaget at det stadig var tændt.. Og intet har brændt sig fast mere end hvad der kunne "brændes" af igen ved bare at se et par minutters fjernsyn.
Og og.. Har siddet med en Playstation 2 i MANGE timer i træk og spillet, hvor der konstant, i mange timer, har været et speedometer i det nederste hjørne, og det er heller ikke brændt fast.
det var da altid noget, ville da også gerne ha det panasonic PX70 50" men det er ikke FULL HD som Sharpen er, dog er sharpen 4" mindre