Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

allright, men ud fra de 3 nævnte modeller og for at afrunde.
Ville jeg helt klart tage elgigantens anbefaling kva LG 49SK85 til 5000 (retail april 13.5k) med native 100hz panel samt FALD system kva 48 local dimming zones som trods alt er en del på kun 49" og det hjælper gevaldigt på et IPS panel foruden langt højere brightness end de andre kva +400 vs 250cd/m2, og Dolby Vision & Dolby Atmos understøttelse + USB3 UI og indbygget subwof. med LGs 2.2 højtaler system,.

Største con set herfra' er det er et RGBW panel men dog stadig et TV i en helt anden liga end de andre nævnte i tråden, som udgangsprisen på knap 14k og implementeret 48* FALD og 100HZ også indikere.
men hvis det er 55" som nu er altvejledende så vender det op og ned på en del, da du næppe finder et 2018 100hz native samt local dimming zones i 55" til sub 5k.

men en sjælden gang cadeau til Elgigantens sælgere, kva vejledningen da det her virker til at de vitterlig havde kundens interesser in mente og ikke mindst med gaming for øje og Netflix, da SK85 jo har native Netflix samt Dolby Vision og hvor man kunne udnytte effekten i Netflix selvom +400cd/m2 brightness ikke er det vilde, men 48 local dimming zones hjælper gevaldigt på HDR-effekten.

Men ihvertfald held og lykke med købet, afhængig af hvilket 55" du ender op med..
Der er rigtig mange tråde i forummet kva 55" ikke mindst med budget-class in mind' hvor du kan finde noget inspiration..plejer at være 50" og derunder hvor problemerne er størst med at finde oplagte kandidater.. :)
Hejsa, jeg har ikke noget imod at indrømme fejl. Og jo, han vejledte egentlig korrekt, men vildledte også korrekt - iflg. de test og tilbagemeldinger jeg har fået herfra - nemlig at Samsung 7105 godt kan bruges til gaming, hvor han på det kraftigste frarådede det og sagde at det potentielt kunne ødelægge fjernsynet. Derudover, så gik han allermest op i at den havde en pointerlys fra fjernbetjeningen og der tabte han mig helt med en (for mig) ligegyldig gadget.

Så med 7105'eren så taber jeg på hz, lyd og nogle features, men vinder på størrelse og pris. Billede, som i sidste ende er det vigtigste, der vurderer jeg ikke der er den store forskel, da jeg ikke har brug for flere vinkler. Antager dette er en korrekt analyse....Takker!!
Tror du vil blive glad for alle dem du nævner.
men det er bestemt ikke normen at Elgiganten faktisk vejleder efter kundens interesser, men som Blackspot er inde på alene deres avance og elgiganten plejer også at rode rundt i begreberne når det kommer til 100hz/120hz som ofte kun er 50hz/60hz.

Jeg er stadig lidt usikker på det vitterlig var LG 49SK85 som du blev tilbudt til 5000 for det er alligevel ret billigt for en 2018 model med 120hz panel 48 zoners FALD og DolbyVision og Atmos / 2.2 lydsystem og mest af alt nok det vi ønskede at få bekræftet' da det virker opsigtsvækkende billigt da det er en relativ ny & dyr model og avancen kan godt nok ikke være høj hvis de kan sælge den til 5k her ½ år inde i forløbet hvor den blev releaset til knap 14k i April.
pt står til 8999 hos elgiganten så det falder jo meget godt i tråd med at den skærm de anbefalede stod til omkring 9k.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... v-49sk8500

Hvad var det for en Elgigant som du fik tilbudt 49SK85 til 5000? og fangede du sælgerens navn, - mere for at havde detaljerne in mente, da der tit er folk som spørger til modeller under 50 og der vil den være interessant da den besidder nogle features som ikke er normen i det prisleje og slet ikke under 50tommer hvor FALD netop kan opveje IPS panelets bærende svagheder selvom træerne ikke gror ind i himlen når det kommer til LGs FALD algoritme,.
Samt en given anden Flatpanels-bruger vil stå en del bedre i en mulig forhandlings-situation hvis han kan nævne afdeling og en sælger som gav tilbuddet' hvis man ønsker at forhandle med en given afdeling omkring denne model.

Det der "pointerlys", er en omgang bluetooth eller radioprotokol som styre markøren som var det en mus i LGs WebOS 4.0..om man kan lide det eller ej er vist meget op til den enkelte, det går under navnet LGs Magic Remote..

Her kan du få en omfangsrig indsigt i den Samsung som du har et godt øje til og bla læse hvordan den gør sig med spil for øje.
her er gældende input lag værdier som er nydelige med gaming in mente,. :)
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsu ... rison_1800
Så fik jeg købt min Samsung 7105 og nøj, hvor det spiller! Er som en lille dreng igen. Er helt tilfreds med lyden, Netflix kører fantastisk og ikke mindst en omgang FIFA uden de mindste problemer gør at jeg er super glad for købet.

Det var en 8500 fra LG, som jeg fik tilbudt i søndags til 5000,- Talte med ekspedienten og er ked af at skulle hænge ham ud personligt i et forum. Det var i Elgiganten i Glostrup. Han kunne ikke give mig samme skarpe pris, før den igen kommer på bud. Men er glad for at jeg ikke gik på kompromis med størrelsen, selvom specs var bedre.
Danelaw, ovre i US hvor Rtings huserer er numrene ikke ens med dem her i Europa.. Vores Samsung 7 serie hedder 8000 i US.

Tillykke med købet, blev det 55" så?
Ref Grandahl: Yes, blev en 55' - det var skænderiet med konen værd og efter hun blev placeret foran det med lidt chickflick, så kunne hun godt se værdien.....

Magtfuld: Mht. skærm, så er du et nummer foran mig mht. teknikaliteter - jeg har blot indstillet den på "movie" i stedet for standard i billedindstillinger som anbefalet i diverse test og dette giver en langt bedre "glød".
hehe hvad er chickflick :)

Jeg skrev ovenover at 7005 i US hedder 8000 derovre, så det er ikke givet at resultatet bliver overvældende, men prøves kan det da. Ellers er der Avforums.com der er også en artikel her på siden med en guide til tv indstilling.

Husk ikke at bruge indstillinger fra hvidbalance også videre derfra, de tal er individuel fra skærm til skærm, de vil meget vel kunne skade mere end de vil gavne.
Tillykke med din nye Samsung skærm som mig bekendt også har glimrende indput lag, - overvejer selv i disse dage at smide adskillige tusind efter et stk Samsung produkt, møntet på en Note9 til godt 4900 I evt kobber farvetone (UK forhandler) selvom Samsungs famøse reklamer med Zlatan Ibrahimovich som har kørt 24/7 siden sommerens VM efterhånden hænger mig ud af halsen og bestemt ikke gør "Samsung" nogen tjenester, når det kommer til ansigt ud-af-til.

- og tak for valideringen' og for såvidt ikke noget at sige til at sælgeren muligvis trækker lidt i land med LG 49" SK85 til 5k da det var et ganske attraktivt tilbud som sælgeren her stillede i udsigt og jo milevidt fra msrp/retailrelease pris fra April/Maj's som var oppe omkring 14k.
Men fuld forståelse at du vægter størrelse, det er der rigtig mange der gør, og især hvis man har pladsen er det en no brainer' og 55" er goldilock-zonen når det kommer til TV og især hvis man ikke specifikt jagter et TV som skal ned under de 50" samt native 120/100hz panel eller bare Atmos eller Dolby vision og fx 48 zoners FALD implementering som tilfældet på SK85 selvom LGs FALD algoritme ikke er noget at skrive hjem om og har en del efterslæb (bogstavelig talt) iforhold til andre modeller med Fuld-Array-Local-Dimming implementering og med en lystyrke på +500cd/ms er HDR featuren på SK85 også relativ selvom HDR-gaming selvfølgelig vinder indpas.
Grandahl skrev:Danelaw, ovre i US hvor Rtings huserer er numrene ikke ens med dem her i Europa.. Vores Samsung 7 serie hedder 8000 i US.
Grandal du bliver næsten nødt til at specificere lidt mere, da begrebet vores 7serie, er lig med deres 8'serie er ganske omfangsrigt og er det trådstarters NU7105 som du mener går under NU8xxx serie label i USA?.
Rtings NU8xxx serie.. er jo 120/100hz varianter
https://www.displayspecifications.com/e ... /d1f05a905
En model som fx NU8000 er jo en relativ midrange to high'end model med en peak HDR effekt op omkring 800cd/m2 og mig bekendt et TV i en helt anden boldgade end modellen som vi her debatere.
Er det ikke denne trådstarter har købt ? 55NU7105
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ue55nu7105

2018 NU8'serien i USA er jo alle 120hz panel (pånær 49") og kan jo ikke sidestilles med 55NU7105 som alt andet lige er en budget model med laveste nits-spec 250cd/m2 samt undladt forhold som fx bluetoth og besidder heller ikke dualband som 5ghz iflg lyd&billede og faktisk endnu mindre lysstyrke end tilsvarende budget modeller fra LG og Phlillips og selv TCL's budget model til væsentlig billigere penge levere faktisk en højere lysstyrke.
http://lydogbillede.dk/test/tv/samsung-55nu7105/
og som jo også fremgår i de sammenlignings displayspec jeg listede til på page1 NU7105 = 250cd/m2 versus DP600 = 280cd/m2 og som jeg forsøgte at gøre obs på og som jo er i den helt lave ende og noget jeg personligt ville vægte, da lysstyrken trods alt spiller en nævneværdig faktor for et nutidig UHD TV, ikke mindst med gaming in mente...
Hvordan det du mener at NU7105 (7000serien) skulle være lig med 8000serien hos Rtings?
Set herfra er der en verden til forskel. :)

Her kan du se en overordnet spec-liste fra Rtings og de NU8xxx modeller de opridser. jo er 120/100hz native, og kan næppe sidestille med NU7105 på vores kanter..
Billede