Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der er absolut ingen spec-forskelle på B7V vs C7V hverken når det kommer til højtalerne som begge har subs, og Soc og billedemotoren som er identiske.
Det er den amerikanske B7A som er anderledes og en billigere version med mangel på atmos og plastik/akryl fod og subwoofer og det er anmeldelsen af denne på diverse US sites som nok også har forviret mange her på vores kanter da den ofte listes som B7 og med disse mangler.

Det er nærmere de amerikanske [P] versioner som er mere lig med vores [V] versioner, men LG har fandme heller ikke gjort det nemt, med alle disse sekunda-bogstaver, hvor stort og småt variere, og selv internt i selve specs er der variationer her i EU da B7D (vist en tysk version) eftersigende har dobbeltuner på linie med de dyrere modeller..

B7V versus C7V er der 4 kosmetiske forskelle.
C7V har en anelse større kant via en sort ekstra-kant end B7V' som har en metalkant (kan ses på displayspec og skærmprocentværdier)
C7 har hvad LG kalder stilettofoden hvor B7V har en oval metalfod.
C7 har interface joystikket bagpå, hvor B7V har den forneden midtpå lige bagved standby lyset (om C7V bagved placering er en gene ved vægmontering skal jeg lade være undsagt men tvivler.
og så er der USB og HDMI stikkene, hvor B7V har 2+2 i siden samt 2HDMI +1USB bagpå, hvor C7V er med 3HDMI+1USB i siden og 2USB bagpå og 1 HDMI

Blandt 2017 modellerne mener jeg at B7V største force er den høje lyseffekt og en ABL dimming som ikke er så hysterisk som hos andre brands.
Var også et af de elementer som imponerede ved sidste års engelske shootout at B7V var nærmest identisk på luminance-grafen iforhold referencemonitoren Sony X300 30"

Men desigmæssigt syntes jeg at A1 er det flotteste TV blandt 2017 feltet, men det kræver at man har hjemmet til at udnytte designet, men til prisen her 3Q 2018 er OLED svære at komme uden om, især kva de priser som har indfundet sig for 55" segmentet.
Personligt havde jeg nok taget C7 for at få Dolby Vision. EZ950 har ikke så mange fordele ift. de to andre, da den er baseret på en forældet TV-platform, men der er rig mulighed for at få den indstillet korrekt, hvis man vil betale for det. Omvendt, så er LGs Technicolor-profil ret præcis fra starten (lidt for rød dog), så jeg synes det har ædt en del af Panas enemærke.