Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Med din afstand havde jeg helt sikkert valgt 65”
Af Supergris
Hvis du elsker at se film eller spille konsolspil, vil 55" hurtigt føles for småt, specielt hvis det er meningen, det skal op at hænge på væggen!
Af Moz
Hmm.. I har nok ret..har målt op og hængt og det føles småt fra hvor jeg sidder.
Der er bare et stort spring i pris fra 55'' til 65'' 2200kr pris forskel, og til 7776 ville det tv(sony xe8505) stadig være det bedste valg i den prisklasse?
Af Grandahl
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men der er en del tilbud i weekenden og hen over den næste uge...

Den her er et af de virkelig gode bud synes jeg, her får du et kvalitets tv for pengene, Den koster lige godt 1000 mere end XE85, men er også en del bedre.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3827359 ... ign-Priser

Tv’et bliver i øvrigt diskuteret i en anden tråd her:

viewtopic.php?f=2&t=41854&view=unread#unread
Af MathiasKC
Hej

Jeg har et spørgsmål ang. TV'et der bliver snakket om i dette enme.

Jeg har i går købt skærmen og fået den op i dag. Jeg er ikke den store ekspert på billedkvalitet eller andet, men har læst anmeldelsen og fundet ud af at HDR indstillingen nærmest bare skal pilles af fra start.

Nå nu kommer spørgsmålet; Jeg har prøvet at se lidt Netflix, bare for at tjekke at skærmen virker som den skal. Hvis jeg eksempelvis sætter et afsnit venner, new girl eller ny produceret på serie, så oplever jeg en gang i mellem lidt lag/hakken i billedet (Især når der sker hurtige bevægelser på tværs af skærmen). Er dette noget som skyldes at fjernsynet opskalere formatet og det derfor ikke kan følge med? er det HDR funktionen som skal slåes fra? er det Sony CPU chippen som er for langsom og derfor ikke kan følge med? eller er det noget helt fjerde, som en funktionsfejl eksempelvis???

Hvis jeg kan lave settings om og komme rundt om problemet ville det være perfekt. Hvis det er chippen som er "for langsom", kan en Chromecast så løse problemet?

Jeg går fra et 37" tv tidligere, så det er også noget af et synsskift.

Jeg håber der er bare lidt brugbar information til et svar. På forhånd tak :)