Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bruger selv en Synology 4-serie og den klarer opgaven glimrende.
Af hugosarang
Torben Rasmussen skrev:Jeg bruger selv en Synology 4-serie og den klarer opgaven glimrende.
Hvad er model navnet?
Af bleed_blue
Når du benytter Infuse, så kan du sagtens vælge j-serien (budgetudgave). Jeg har selv brugt en DS418J, som lager til mit medieindhold, som så streames til en Apple TV4 (4K) med Infuse. Det kører helt problemfrit.

Jeg er dog ved at opgradere til en DS1817+ (da den kan noget andet/mere), men det er en anden historie.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hugosarang skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg bruger selv en Synology 4-serie og den klarer opgaven glimrende.
Hvad er model navnet?
Det er en 7 år gammel model, så det er nok svært at relatere til noget nutidigt, men i udseende ligner den DS418j. Infuse kræver dog intet af NAS'en ud over, at den skal understøtte den protokol man nu end vil køre med (jeg bruger SMB, men NFS er også understøttet).

Hos os er NAS'en kun tændt i dagtimerne fra kl. 16 til 23, så der spares lidt på strømmen og diskene. I weekenden er den tændt on-demand via WOL (Wake On Lan).
Af hugosarang
Hvorfor kan infuse ikke finde min plex når jeg kabler min computer ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, men en DS218j ville sikkert også virke lige så godt. Har du brug for de features Plus’eren har?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var egentlig dér jeg ville hen. Processoren giver mulighed for at køre nogle tungere applikationer på NAS'en, men hvis man bare vil bruge den som lager, så har du ikke rigtig nogen fordel af en plus'er. Jeg har selv en plus, da jeg tænkte i samme baner som du dengang, men hvis jeg ser tilbage på hvad jeg har brugt den til, så legede jeg i starten med at lade NAS'en indeksere mine billeder/videoer til brug i deres egen app, men med de medieafspillere du kan få til din telefon, så droppede jeg det hurtigt igen. Så nu agerer den udelukkende lagerplads og så er en bedre processor lidt overkill - selv hvis den så skulle give en lidt højere læse/Skrive-hastighed.
Af hugosarang
Aha så jeg kunne godt nøjes med en til 2k, som kan streame til Infuse og plex? :)