Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Den "feature" havde jo muligvis kostet awarden hvis den havde været til stede under testen - nu har jeg ikke selv set hvor grelt det er, så det er svært at spå om. Af samme grund vil vi gerne have klarhed over problemet, så vi kan sætte pres på Sony for at løse det.
LarsHansen skrev:Problemet bliver sikkert løst med den kommende firmware (efter VM).
Den er forsinket, men jeg nåede at installere via usb-stick da den var tilgængelig til download i sidste uge.
Se her:
https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00015236

Synes ikke at problemet er helt løst (måske derfor er firmwaren trukket tilbage), men det blev dog bedre.
Jeg får VM i Ultra HD via YouSee boksen.
Jeg lagde mære til at dimming bliver “resat” hver gang billedet skifter til et uden “måltavlen” øverst i venste side, så det et helt klart relateret til det statiske element.

BTW.: It’s not a problem - it’s a feature 8-)
Er det sådan at du vil dele filen, så vi andre kan teste?
Det er helt klart en “feature” der er tilføjet for nylig. Jeg fandt ud af idag at hvis kontrast står på 90 er dimming ikke så voldsomt. Men stadig et problem. Den SW du har fået Lars, kan du sende den via mail eller en cloud tjeneste? Da jeg tjekkede i sidste uge var den nemlig identisk med min nuværende SW, hvilket nr har din SW? På forhånd tak.
Firmware er V6.5603.
Jeg checker lige op på firmware version på tv’et i aften.
Jeg vil ikke lægge link op til en tilbagetrukket firmware her på forum. Men send mig en personlig meddelelse, hvor du bekræfter at du bruger den på eget ansvar. Skriv din e-mail, så sender jeg link den vej.
Jo jeg forstår heller ikke helt, den jeg har nu skulle være den seneste, men jeg er dog i tvivl pga sonys tilbagetrækning igår! Den jeg har er vel 14dage gammel via USB.
Ps når jeg skriver PM kommer der en fejl op fra flatpanels, og beskeden sendes uden succes?
Jeg har lige købt KD65A1. Min skærm fejler også. Jeg opdaterede i går til V6.5603 via usb. Ser desværre at lysstyrken falder efter noget tid ved visning af HDR. Jeg er noget ærgelig over det, da det netop var VM, HDR og 4K der gjorde jeg skiftede min gamle Pioneer plasma skærm ud.
Brian H. skrev:Jeg har lige købt KD65A1. Min skærm fejler også. Jeg opdaterede i går til V6.5603 via usb. Ser desværre at lysstyrken falder efter noget tid ved visning af HDR. Jeg er noget ærgelig over det, da det netop var VM, HDR og 4K der gjorde jeg skiftede min gamle Pioneer plasma skærm ud.
Den går op i normal igen efter 30-60sek sænkning, ik?
bendix skrev:
Brian H. skrev:Jeg har lige købt KD65A1. Min skærm fejler også. Jeg opdaterede i går til V6.5603 via usb. Ser desværre at lysstyrken falder efter noget tid ved visning af HDR. Jeg er noget ærgelig over det, da det netop var VM, HDR og 4K der gjorde jeg skiftede min gamle Pioneer plasma skærm ud.
Den går op i normal igen efter 30-60sek sænkning, ik?
Jo, jeg har observeret at lysstyrken somme tider kommer igen. Ved ikke lige om der er noget mønster i det. Det er muligt. Vil lige tjekke det ud i kampen i aften kl. 20
Min FW: PKG6.5603.0175EUA

Jeg har oplevet at skærmen et par gange efter opdatering blinker ved input på HDMI, Som hvis man bruger dårlige kabler (hvilket ikke er tilfældet). Sluk og tænd for tv’et er ikke nok for at afhjælpe. Måtte slukke på væggen og genstarte for at afhjælpe.
Da det kan være en fejl i den tilbagekaldte firmware, har jeg besluttet IKKE at sende link til denne - sorry
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8