Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jørn B N
Nu behøves det ikke være de højtalere som jeg linkede til. Men noget i den stil, vil jeg umiddelbart mene, at dit nuværende anlæg godt kan trække, da det har en subwoofer med egen forstærker til at trække alle de dybe toner.
Selv om de måske ikke ser ud af meget, så vejer hver højtaler små 3 kg stykket, hvilket giver en helt anden kvalitet, end de højtalere du har nu. ( ved godt vægt alene ikke gør det, men er tros alt en parameter for kvalitet, når man taler højtalere).
Jeg har af pladsmæssige grunde selv mine baghøjtalere hængende i loftet. En på et spær og en på væggen lige under luften, hvor jeg så har vinklet dem ned mod sofaen, hvilket giver et tilfredsstillende lydbillede, med en god effekt.
Hvis du vil investere i et receiver er "SONY STR-DN1080 A/V" som gromit anbefaler afgjort en god mulighed med nogle rigtig gode specifikationer og til en virkelig god pris :-)
En anden mulighed er https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... -receiver/ der også kan det meste og har kræfter nok til at kunne trække de fleste almindelige højtalere.
Men som Grobit også nævner, så er højtalere et helt kapitel for sig selv, så jeg vil anbefale dig at gå i Hifiklubben e.l. og prøve at høre nogle forskellige højtalere, så du kan få en fornemmelse for hvad du selv værdsætter og kan lide.
Af NicolajH
Nå, så havde jeg sgu lige glemt at TV'et skal kunne tage netflix og hbo. Hvilket jeg kan se vist kan blive lidt besværligt. Såvidt jeg kan se, så har nogle android tv indbygget chromecast, men betyder det ikke at der skal castes fra en ekstern enhed?
Hvad er software kravende for at man ved at så kan de forskellige mærker tage begge?

Edit: Ser ud til at det kun er samsung. https://komputer.dk/tv/streaming/saadan ... paa-dit-tv
Det bliver nævnt længere oppe at LG ikke har hbo, men det havde jeg ikke lige registreret.

Vi overvejer at droppe fokus på smart TV og så tilføje en firetv boks.
Af Supergris
At vælge Tv efter smart-TV, er som regel ikke en god ide, da der findes langt bedre alternativer derude...

Det er stadig kun Samsung, der understøtter HBO via deres smart-TV, men det er en ret dårlig app.
Af NicolajH
Pointen var at det skulle være nemt, fjerne en fjernbetjening i stedet for at tilføje en. Men det det må så være næste gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hjælper jo bare ikke noget hvis ingen har HNO ud over Samsung og deres app er så ringe at det næsten kan være lige meget.
Brugeravatar
Af Vailant
HBO kører nu ganske OK på mit A1 via Chromecast funktionen, der er indbygget i Android TV.

Jeg ved ikke om nogen opfatter Chromecast som at signalet først går gennem telefon/tablet/PC for derefter at blive sendt videre herfra til Chromecast enheden.
Men fakta er, at der blot sendes et link/URL over til Chromecast enheden, som derefter selv opretter forbindelse til den pågældende streaming tjeneste, helt uden om telefon/tablet/PC.
Brugeravatar
Af Vailant
Ja, det skal det. Så hvis det er et kriterie, så kan jeg godt se der er en udfordring. ;;)
Af NicolajH
Det har virkelig overrasket mig hvor lidt udvikling der har været på smart tv fronten, specielt taget betragtning at løsningen hele tiden har været der.
Brugeravatar
Af Vailant
Der er skam udvikling - problemet er bare, at de forskellige tjenester udvikler sig endnu hurtigere.
Og når TV'et så ikke opdateres, ja så falder TV'et hurtigt af vognen.

Nok også en af årsagerne til at Flatpanels lægger så meget vægt på netop software opdatering i deres vurderinger og tests.

Der er en årsag til at mange investerer i Apple TV og til dels Nvidia Shield, netop fordi de opdateres langt oftere end de fleste TV.
Af NicolajH
Kan man kalde det udvikling når en part tager 3 skridt, og den anden kun tager 1. De kommer begge fremad men ikke nærmere hinanden. Det der var noget bras for 2 år siden, er i dag det samme bras, bare med glimmer på. Det virker ikke særligt konsument venligt.
Vi snakkede faktisk om shield, men har ikke behovet for de ekstra funktioner, så det bliver nok en firetv.
Af PeterD
65" OLED B7 koster 16.600 hos Wupti og lidt mere hos Proshop.

Bedre kvalitet får du ikke også noget Chromecast til streaming..?

Når du først har prøvet LG OLED tror jeg det vil være svært at gå til Samsung LCD.
Af PeterD
Hvis du kommer fra Plasma og kan købe et 65" B7 for 16.700 kr, så vil det være virkelig en nedgradering hvis du beslutter dig for et LCD tv.