Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janbau
MRP9000 skrev:Kunne rigtig godt tænke mig det samsung ks7005, er dig lidt træt af hvis det ikke er ips panel, da jeg ved at betragtningsvinklen vil irritere mig, havde et ku6405 for 1 måned siden og der blev jeg træt af den betragtningsvinkel. Men hvis man bare kunne finde ud af om der er hold i at der er ips panel i 43-49 tommer.

Vil ikke op i en 55" da min afstand til tv kun bliver 2.5 m, hvilket jeg synes er tæt.

Har fået tilbud på denne skærm http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-49uh750v til 6999 kr. Hvad vil i mene om denne??? Kontra ks7005??
Forstår dig dog ikke ang. dette
Vil ikke op i en 55" da min afstand til tv kun bliver 2.5 m, hvilket jeg synes er tæt.

Jeg sider ca 2,3 meter fra min 55 Tommer når den kommer op på væggen bliver den 2,5 meter og den er slet ikke for stor.
49 tommer er der ikke meget salg i da man er gået op i 55 tommer . Havde jeg råd hade jeg valgt et 65 Tommer , man vender sig hurtigt til den større skærm jeg gik fra 47 tommer til 55 tommer.
Jeg er rimelig sikker på at langt de fleste vil give mig ret .
Af MRP9000
Har 46" nu og synes det er rigeligt stort i forhold til placering af tvet. Så holder mig til at opgradere til 49" :)

Har reserveret et 49ks7005 hos elgiganten, som jeg vil smutte ud og hente imorgen for at prøve om jeg kan acceptere det va panel :)
Af lennon
Vil også gerne bidrage med, at en afstand på 2,5. meter absolut IKKE er et problem ift et 55" . . Men hvis du møbleringsmæssig synes det bliver for dominerende , er det jo en anden sag . Husk blot på at bio følelsen er ligefrem proportional med størrelse . Den bedste opgradering her i huset var uden tvivl at gå op i 64" . . .
Af Supergris
110 % enig med lennon!!!
Folk må snart begynde at lade være med, at tænke, som man gjorde i gamle dage, hvor 32" var stort.
Et 55" er det mindste jeg anbefaler til stuen, med mindre, der er helt specielle grunde, eller meget kneben med plads.
Billedkvaliteten i dag, er blevet så god, at man ikke behøver tænke på billedkvaliteten, uanset hvor tæt, man sidder på.
Tv under 55" kan bruges til at se nyheder på, men de giver simpelthen ikke den rigtige fornemmelse, når man skal se en god film.
Jeg har endnu til gode, at høre om én, der ikke var glad for, at de tog en større skærm, end de havde regnet med, og mange skærme, kan faktisk være ret pæne at se på, også når de er slukket, selvom jeg godt ved, det er en smagssag...
Af Senic
Dit oprindelige spørgsmål - om det vil være dumt at investere i et 4k tv i stedet for et oled, du nævner selv LG uh750 som et eksempel.
Jeg har selv investeret i et 55 uh750 - gik fra Panasonic plasma v20. Billedkvaliteten på SD, HD er jeg en anelse skuffet over og sort niveauet er ringe. Det kan man kompensere for ved at skrue op for local dimming,, men så får man nogle mærkelige "farver" specielt i det lyse leje og ekstrem banding. Bevares 4k ser godt ud og web os 3.0 er super, men er man villig til at gå på kompromis ifht. oled?
Set i bakspejlet skulle jeg havde sparet lidt ekstra op og taget et oled i stedet, det ærgrer mig meget nu.
Jeg er enig med alle de andre ang. størrelsen. Jeg gik fra 50" til 55" og ænser nærmest ikke forskellen.
Af Pedersen.86
Jeg er så en af dem der ikke er fortaler for at større er lig med bedre, Jeg har været oppe op 55" med en sideafstand på 2,5 m og jeg synes det var for stort.

Bevares med det rigtige kildemateriale så det vanvittig godt ud, men det meste af det man ser, er jo ikke fra en 4K blu-ray skive og så kan man altså se komprimeringen og fejlene i billedet, når de bliver blæst op i så stor størrelse. Det bliver jeg personligt træt af at se på, så for mig er 49" den perfekte løsning på nuværende tidspunkt.

Når de forskellige distributører osv. begynder at sende i en ordentlig kvalitet så opgraderer jeg også, det har desværre bare lange udsigter her i DK :(
Af lennon
Pedersen_ en holdning og nogle oplevelser,som du står lidt alene med .Det meste af det vi ser er HD , og tommelfingerreglen for at udnytte HD optimalt siger 60" plus i normal siddeafstand . .
Af Pedersen.86
HD siger kun noget om opløsningen ikke noget om kvaliteten, og de fleste signaler er så vold komprimeret at det har udvandet HD begrebet, men det er selvfølgelig ikke alle der kan se det...
Af Lape
Men hvorfor vælge LG IPS når LG slet ikke har fokus på LCD og kun sælger dem for at kunne tilbyde -noget- i de lavere prisklasser? Det er kun hvis betragtningsvinkler er det vigtigste og budgettet er lavt at man burde overveje LG IPS i mine øjne. Billedet er markant bedre på VA (evt. Quantum Dots): Højere kontrast, bedre sortniveau.