Log ind med sociale netværk
18 maj 2007, 13:40
M87 er samme skærm bare med sølvkant i bunden.
#1 Der er en rigtigt god anmeldselse af skærmen her: Anmeldelse af M86
Jeg er selv helt oppe at kører over M86 og hvis i gerne vil have sådan en lidt billigere og godt kan vente lidt endnu så prøver vi at få et fælleskøb op at stå. I er velkommen til at ligge et indlæg og være med:
Fælleskøb
Joso.dk skrev: Sidder for øjjeblikket og roder med min htpc ... Ind til videre kan jeg kun få 1:1 pixelmapping til at virke ved 1080i 30hz. Ved 1080p 60hz er billedet mindre end skærmen .. meget mærkeligt... Håber det er grafikkortet der sætter grænsen. (Abit Fatality F-190HD - Troede ellers det skulle kunne køre 1080p)Prøv evt. det her: PC til M87
M87 er samme skærm bare med sølvkant i bunden.
#1 Der er en rigtigt god anmeldselse af skærmen her: Anmeldelse af M86
Jeg er selv helt oppe at kører over M86 og hvis i gerne vil have sådan en lidt billigere og godt kan vente lidt endnu så prøver vi at få et fælleskøb op at stå. I er velkommen til at ligge et indlæg og være med:
Fælleskøb
18 maj 2007, 13:48
paganizer skrev:Jeg har også lige fået 40" samsung ind af døren.Tjek om du har digital noise reduction slået til. Det skaber et forfærdeligt efterslæb. Dog giver det et lækkert smooth billede i "stille" scener. Virker meget som surface blur i photoshop ...
Jeg undrer mig lidt over hvad jeg tror er ghosting (?). Når man ser fjernsyn (via alm. analog antenne kabel), så virker det som om alt er "dogme"optaget. Lidt svært at forklare, men det virker som om alt er optaget med et 1000krs kamera.. amatøragtige billeder. Personers bevægelser virker kunstige.
Jeg har ingen tidligere erfaring med LCD tv, men er det virkelig hvad man kan forvente eller er det fordi TV'et mangler noget finjustering ?! Eller er det defekt ?
18 maj 2007, 14:30
Og angående din HTPC.. jeg bruger også det abit bundkort. Ifølge mit catalyst control center kører jeg 1920x1080, 32bit farve, 60hz. Der er ca 1 cm sort på begge sider, men det synes jeg ikke gør noget. Er det det du mener?
Jeg havde også regnet med at nøjes med det indbyggede grafikkort, for det er faktisk udemærket alt taget i betragtning - kan spille C&C3 med det - men jeg tror nu alligevel jeg skal ha' et directX10 i den lidt billigere ende, så jeg kan komme op i fuld opløsning med de lidt mere krævende spil
Joso.dk skrev:Tak. Det vil jeg lige prøve. Det lyder jo egentligt meget logisk, hvis det er det der gør det.paganizer skrev:Jeg har også lige fået 40" samsung ind af døren.Tjek om du har digital noise reduction slået til. Det skaber et forfærdeligt efterslæb. Dog giver det et lækkert smooth billede i "stille" scener. Virker meget som surface blur i photoshop ...
Jeg undrer mig lidt over hvad jeg tror er ghosting (?). Når man ser fjernsyn (via alm. analog antenne kabel), så virker det som om alt er "dogme"optaget. Lidt svært at forklare, men det virker som om alt er optaget med et 1000krs kamera.. amatøragtige billeder. Personers bevægelser virker kunstige.
Jeg har ingen tidligere erfaring med LCD tv, men er det virkelig hvad man kan forvente eller er det fordi TV'et mangler noget finjustering ?! Eller er det defekt ?
Og angående din HTPC.. jeg bruger også det abit bundkort. Ifølge mit catalyst control center kører jeg 1920x1080, 32bit farve, 60hz. Der er ca 1 cm sort på begge sider, men det synes jeg ikke gør noget. Er det det du mener?
Jeg havde også regnet med at nøjes med det indbyggede grafikkort, for det er faktisk udemærket alt taget i betragtning - kan spille C&C3 med det - men jeg tror nu alligevel jeg skal ha' et directX10 i den lidt billigere ende, så jeg kan komme op i fuld opløsning med de lidt mere krævende spil
18 maj 2007, 18:02
Har samme plan
Nøjes med bundkortets gfx til der kommer lidt luft i økonomien igen. (blev jo alligevel over 20k for TV og HTPC. Og så mangler der stadig vægophæng og noget tvmøbel, der er stor nok til at huse Antec Fusion
)
Man kan godt fyre 1080p 60z af med bundkortet ja, men den kører ikke 1:1 pixelmapping så. Det tror jeg alligevel jeg foretrækker. Så må jeg nøjes med interlaced, til der kommer et større gfx i ...
Og for at være lidt ontopic, er jeg forresten positivt overrasket over TV'ets lyd. Når SRS er slået til er det sku slet ikke dårligt
Nøjes med bundkortets gfx til der kommer lidt luft i økonomien igen. (blev jo alligevel over 20k for TV og HTPC. Og så mangler der stadig vægophæng og noget tvmøbel, der er stor nok til at huse Antec Fusion
Man kan godt fyre 1080p 60z af med bundkortet ja, men den kører ikke 1:1 pixelmapping så. Det tror jeg alligevel jeg foretrækker. Så må jeg nøjes med interlaced, til der kommer et større gfx i ...
Og for at være lidt ontopic, er jeg forresten positivt overrasket over TV'ets lyd. Når SRS er slået til er det sku slet ikke dårligt
18 maj 2007, 23:41
paganizer skrev:Jeg har også lige fået 40" samsung ind af døren.Ved fra AVFORUM.UK at det er en fejl i alle M86/87 modellerne. MOVIEPLUS funktionen laver præcis det du beskriver. Og den er slået til selvom menuen siger fra. For at slå den fra, skal du slå den til og fra før den er helt ude af funktion. Hver gang du foretager kanalskift og billedformat skift slår MOVIEPLUS sig selv til igen. Og så må du bare til det igen. MOVIEPLUS er noget skrammel, der aldrig skulle have været i dette TV
19 maj 2007, 00:18

synes ellers at movie plus for billedet til at virke meget flydende nogle gange, men tilgengæld har jeg oplevet mange "grafik" fejl,
dvs objekter som forsvinder (prøv at se pirates of the carrabian 2, så vil i se hvad jeg mener)
træmanden skrev: Ved fra AVFORUM.UK at det er en fejl i alle M86/87 modellerne. MOVIEPLUS funktionen laver præcis det du beskriver. Og den er slået til selvom menuen siger fra. For at slå den fra, skal du slå den til og fra før den er helt ude af funktion. Hver gang du foretager kanalskift og billedformat skift slår MOVIEPLUS sig selv til igen. Og så må du bare til det igen. MOVIEPLUS er noget skrammel, der aldrig skulle have været i dette TVdet forklarer en del..!![]()
synes ellers at movie plus for billedet til at virke meget flydende nogle gange, men tilgengæld har jeg oplevet mange "grafik" fejl,
dvs objekter som forsvinder (prøv at se pirates of the carrabian 2, så vil i se hvad jeg mener)
19 maj 2007, 15:02
Jeg vil foreslå dig at du studerer hvad et utal af englændere har fundet ud af er de bedste indstillinger her:
www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509999&page=27

www.avforums.com/forums/showthread.php?t=509999&page=27
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto