Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Kimprasanna skrev:Hvilke oled vil du anbefalede til 10.000?

Er ligeglad om det er nyt eller brugt
Til prisen er der ikke så mange kun LG55EG910.
Af mbm
Kimprasanna skrev:Og det virker bare så ringe :-)
ok
Jeg tror du bliver skuffet lige meget hvad du vælger.

Det virker som om du ikke helt ved hvad du vil have, men at du regner med du kan få et perfekt tv for 10.000 kr.. Det kan du ikke,

Du bliver nød til at finde ud af hvad dine prioriteter er mht et TV.
Af mbm
Kimprasanna skrev:Ved godt jeg ikke kan få et perfekt tv for 10k men vil bare vide hvilke af de to modeller i vil anbefale at købe
Jeg ville tage samsung KS7005.
Af mbm
Kimprasanna skrev:
mbm skrev:
Jeg ville tage samsung KS7005.

Hvad få dig til at vælge dette? Ren nysgerrig
Kan ikke komme med en længere PHD afhandling. Det vil jeg lade andre om,
KS7005 ville være mit valg, og jeg ville bestille det over nettet og have mulighed for at prøve det der hjemme.
Hvis det ikke er tilfredstillende ville jeg returnerer det og så ja evt. hoppe på Panasonicen.

Du kan KUN finde dit TV ved at få det hjem og prøve det.
Test er én ting og fine til at starte på, men hvad nu hvis et TV får gode anmeldelser og du får det hjem og det har clouding etc. dårlige betragtningsvinkler etc.. som du ikke kan leve med.
Af PeterD
Du kan jo også tage Panasonic og hvis du ikke er tilfreds så nuppe KS7005..

Ja, der ER mange muligheder ;)

Personligt ville jeg nok have prøvet OLED først i 14 dage..
Af Mfede
Jeg ville nok prøve at starte med KS7005, da det er et nyere TV med en federe brugerflade.
Hvis det så lider af clouding i slem grad, ville jeg prøve med Panasonic-skærmen. Undgår man clouding er KS7005 på mange områder en lidt bedre skærm.
Af mbm
Mfede skrev:Jeg ville nok prøve at starte med KS7005, da det er et nyere TV med en federe brugerflade.
Hvis det så lider af clouding i slem grad, ville jeg prøve med Panasonic-skærmen. Undgår man clouding er KS7005 på mange områder en lidt bedre skærm.
Det kan ihvertfald være en "start" med KS7005 og man kan få sig et indtryk af hvordan et VA panel tager sig ud (på godt og ondt)
Hvis han mener billedet degraderes for meget ved forskellige seer-placeringer bør han måske kigge efter et tv med IPS panel.
Af SandmanDK
Skal ud og hente en Samsung KS7005 idag.. Valget faldt på denne fordi den har SUHD, det nye Quantum Dot Display, 10bit panel og ikke mindst det nye hurtige Tizen styresystem som nok gør Smart TV til en fornøjelse. Prisen er under 9000 Kr. for en 49". Tror det er et godt køb