Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SirWilliam
Så er TV købt uden tilkøb af kalibrering, de ville have 500 kr.

Selve ideen - som den blev beskrevet for mig af sælger - med at de har nogle tal fra Norge, som deres lager taster ind. Altså det skal udpakkes, men så ville de også kontrollere for pixel fejl.

Skulle nogen tilfældigvis bo i nærheden af Hillerød, giver jeg gerne en eller flere Kold(e) øl i forbindelse med hjælp til noget kalibrering;-)
Af mbm
SirWilliam skrev:Så er TV købt uden tilkøb af kalibrering, de ville have 500 kr.

Selve ideen - som den blev beskrevet for mig af sælger - med at de har nogle tal fra Norge, som deres lager taster ind. Altså det skal udpakkes, men så ville de også kontrollere for pixel fejl.

Skulle nogen tilfældigvis bo i nærheden af Hillerød, giver jeg gerne en eller flere Kold(e) øl i forbindelse med hjælp til noget kalibrering;-)
Tror ikke du skal regne med en kalibrering kan klares med en øl :)

men som tidligere skrevet kan du finde kalibrerede settings på reviews på nettet. Disse kan du sagtens taste ind og benytte
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Hvis du beslutter dig for at kopiere tallene fra en anden kalibrering skal du være opmærksom på at du IKKE kan bruge værdierne indtastet under "hvidbalance" og "farverum" de er for individuelle fra hver kalibrering til at de kan kopieres.

Lad os høre hvad du kommer frem til :)
Af janbau
Test af Samsung UE55KS7000 fra Whathifi.com mon ikke det er samme tv.
Har læst den hurtig igennem og den får gode ord med på vejen :) , synes dog at der mangler hvordan den performer i Hdr. :(

http://www.whathifi.com/samsung/ue55ks7000/review
Af mhca
Kan én af jer, der har købt 55" modellen måle for mig, hvor bredt et TV-bord, man skal have?
Altså hvad er afstanden til ydersiden af fødderne?
(Hertil vil jeg nok forvente selv at skulle påregne nogle centimeter i sikkerhedsmargin.)

På forhånd tak.
Af mhca
Jeg er i øvrigt spændt på, om de nye 2016 modeller har taget hånd om det microstutter kritik, som 2015 modellerne fik...

Meld gerne ind, hvad jeres erfaringer er. Jeg har nemlig ikke fundet meget om det i anmeldelserne.
Af rasmusbp
Hvad vil I anbefale?
købe et UE55KS7005 eller et LG 910V OLED ?
samme pris og størrelse...
LG'et har ikke 4k, men i den størrelse er det vel næsten lige meget?

Jeg er noget i tvivl...
Af mbm
rasmusbp skrev:Hvad vil I anbefale?
købe et UE55KS7005 eller et LG 910V OLED ?
samme pris og størrelse...
LG'et har ikke 4k, men i den størrelse er det vel næsten lige meget?

Jeg er noget i tvivl...
Jeg ville vælge KS7005. Primært pga den er flad.
Af Grandahl
Jeg valgte OLED, og har ingenlunde fortrudt, det eneste plus til 7005 er at den kan 4K, og det er overhovedet ikke en mangel i praksis..

Tværtimod er OLED overlegen på billede, farver og betragtningsvinkler. Min LG 910V buet, men kun lidt, jeg ligger faktisk slet ikke mærke til det når jeg ser tv.
Af Grandahl
Vil lige tilføje at jeg har en 7005 fra 2014, den er faktisk en kende bedre på hurtige bevægelser også i forhold til OLED'en. Synes også den Samsung er en anelse hurtigere i menuen.

Den jeg har hed dog HU7505 dengang, men er den flade model, den er jeg dog også super tilfreds med.
Af Steemann
Jeg er den lykkelige ejer af det nye Samsung KS7005, og er super tilfreds med både billed siden og overraskende nok også lyd siden som standard.

Dog vokser alt ikke lige ind i himmelen. Har problemer med at finde et væg ophæng der passer. Tv'et skulle bruge VESA 400x400 som standard hvilket er fint nok. Problemet er at der skal bruges 43-45mm M8 skruer til at montere bag på skærmen. Det er ikke lige de skruer der er med som standard i fx. Vogels beslag. Er der nogen af jer der er lykkedes med at finde et flat wall mount beslag (skal bare være fastmonteret uden at kunne tiltes osv.) der passer? Eller ved hvor man kan få fat i 43-45mm M8 skruer?
Af mbm
Steemann skrev:Jeg er den lykkelige ejer af det nye Samsung KS7005, og er super tilfreds med både billed siden og overraskende nok også lyd siden som standard.

Dog vokser alt ikke lige ind i himmelen. Har problemer med at finde et væg ophæng der passer. Tv'et skulle bruge VESA 400x400 som standard hvilket er fint nok. Problemet er at der skal bruges 43-45mm M8 skruer til at montere bag på skærmen. Det er ikke lige de skruer der er med som standard i fx. Vogels beslag. Er der nogen af jer der er lykkedes med at finde et flat wall mount beslag (skal bare være fastmonteret uden at kunne tiltes osv.) der passer? Eller ved hvor man kan få fat i 43-45mm M8 skruer?
du kan købe skruerne i bygge markedet.. Har selv været nødsaget til dette.
Af Steemann
mbm skrev:
Steemann skrev:

Super hvilket byggemarked var du i?
Af mbm
Steemann skrev:
mbm skrev:
Steemann skrev:

Super hvilket byggemarked var du i?
jeg handler primært i bauhaus
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8