Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brianmc
Hej

Jeg har fået penge tilbage for forsikringen men de vil afregne som det var et samsung ue65ju6075

skal jeg bare være tilfreds med det ?

jeg kan ikke finde priser på nogen plasma jeg kan samlinge med

what to do

Brian
Er det noget ala 10.000 kr, hvilket vel ca. er den laveste pris du kan få en 65" til lige nu?

Du skriver ikke lige hvad det er for en model du havde før, så det er jo svært at sige om prisen er fair.
Erstatningen bliver beregnet af værdien umiddelbart, inden skaden indtraf. Forestil dig at akkurat dit tv med samme alder og brug stod til salg i en forretning. Hvad burde det koste? Dette skal du bedømme erstatningen udfra.
Af Turbo
Mfede skrev:Men hvilket Samsung 63" plasma? Du bliver nødt til at være mere specifik og skrive et modelnummer.
Det er da ligegyldigt. Du kan ikke bruge det til noget som helst ;)

Mands 63" Plasma er død - han skal have et nyt 65" til ca. 20k bliver der skrevet.

65KS8005 og LG 65UH950V er et godt bud.
Af Mfede
Turbo skrev:
Mfede skrev:Men hvilket Samsung 63" plasma? Du bliver nødt til at være mere specifik og skrive et modelnummer.
Det er da ligegyldigt. Du kan ikke bruge det til noget som helst ;)

Mands 63" Plasma er død - han skal have et nyt 65" til ca. 20k bliver der skrevet.

65KS8005 og LG 65UH950V er et godt bud.
Du har vist ikke læst hele tråden?
Trådstarter skriver at forsikringsselskabet sammenligner hans skærm med et 65" Samsung JU6075 og spørger derefter om han skal være tilfreds med det.
Hvis man skal svare på det spørgsmål, bliver man nødt til at vide modellen.
Af Turbo
Mfede skrev:Du har vist ikke læst hele tråden?
Trådstarter skriver at forsikringsselskabet sammenligner hans skærm med et 65" Samsung JU6075 og spørger derefter om han skal være tilfreds med det.
Hvis man skal svare på det spørgsmål, bliver man nødt til at vide modellen.
Jo jeg har - og du kan intet gøre fra eller til. En tilsvarende model kan ikke fås i dag, så trådstarteren skal være glad for de 5k. De kunne lige så godt have givet ham 3k og der kunne stadig intet gøres ved det.
Af Mfede
Jeg har heller ikke påstået at kunne gøre hverken fra eller til? Blot villet hjælpe trådstarter med at få svar på sit spørgsmål som er en værdisætning af det gamle. Jeg kender jo ikke til trådstarters forsikring.
Det er vel stadig trådstarter og ikke dig, der bestemmer hvilke spørgsmål han har lyst til at få svar på.
Kunne I ikke gemme den krigeriske attitude til et andet forum?

Afhængigt af hvordan forsikringen er strikket sammen, så kan de naturligvis være i sin ret til at nedskrive dit TV og udregne prisen på baggrund af et eller andet 65" TV, som de finder passende, men jeg synes 5.000 kr. virker meget lavt sat, hvis din forsikring skulle give dig mulighed for at købe et nyt TV af "tilsvarende kvalitet".
Af Mfede
Gerne, Torben.
Jeg vil egentlig bare hjælpe trådstarter i fred :)
Jeg forstår ikke hvordan de har beregnet den ud fra 65" JU6075, når den skærm koster næsten 11.000 - og så trådstarter er endt ud med at få 5000 kroner?
Der er et eller andet som ikke helt stemmer.