Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ej det er fandme skuffende!!!

Det utrolige er at på den britiske Sony side har den et solidt 4 ud af 5 stjerner ud af 190 anmeldelser.

http://www.sony.co.uk/electronics/telev ... ws-ratings

Jeg fatter ikke hvorfår der er så mange problemer med den danske....
Man skal måske IKKE opdatere firmwaren med en Dansk firmware, og tage den britiske?

Det er ret skuffende at læse om alle de problemer der er i Danmark, med brugere der må simpelthen hive strømstikket ud og tilslutte den igen.
Rasmusdc skrev:jeg er selv ejer af tilbuds tv X85C i 55"

jeg var selv igennem samme rejse, og jeg kan se du har fået svar, i selve SONY Manualen står der at den kun understøtter 4K 60hz YUV 420 hvilket er et forholdvist begrænset farve, og jeg kan se det er en "sygdom" gemmen flere skærme.

det sjove er REFERENCE manualen siger YUV420 på X85C men når jeg så graver lidt i tv menuerne, så findes der en setting der hedder ADVANCED som man kan sætte på HDMI porte 1-2-3-4 som direkte enabler RGB eller YUV444, så du får det fulde område, og med de tests jeg har lavet, så er det korrekt RGB/YUV444 (findes et billeder der rent faktisk tester det)

du kan nemlig få et problem hvis dit tv kun understøtter YUV420 da der er visse rockford chips der ikke vil kører 4K YUV420, dog andre der gerne vil uden issues.

men lang historie kort, som jeg kan se det så understøtter X85C fint 4K YUV444/RGB
Grunden til at reference manualen siger 4:2:0, er fordi det var dét TV'et først var født med - en efterfølgende opdatering gav mulighed for 4K 4:4:4 60hz.

Og som Torben nævner, kører TV'et ret godt efter den seneste opdatering. Det er en god ide at resette TV'et efter opdateringen til Android 5.1.1 - derefter kører det ret godt - har ikke selv oplevet at skulle genstarte TV'et eller lignende.
Hej hej.

samsung vil være bedre til gaming da den har lavere input lag end alle andre fabrikanter som jeg har set. ejer selv et 7005 og det er et utroligt dejligt tv ^^ med hensyn til motion og sådan hvad angår alm. tv udsendelser ka jeg dog ikke udtale mig om da jeg ikke ser tv.
Jeg er hooked up via min pc så kører pt. 30hz men jeg kan ikke forestille mig at der er tv nu til dags der ikke understøtter 60hz, skal dog selvfølgelig være hdmi 2.0 der vil muliggøre det og så måske en opdatering af software :)

Mvh mig :)
Alright. Jeg gør det sku!

Jeg køber Samsung JU7005txx. Mit hjerte brænder for Sonyien, og Sonyien har flottere design og er mere minimalistisk osv. Men nu har jeg snart set 30 forskellige videoer på nettet og det holder simpelthen ikke at et TV skal være 10 sekunder til flere min om at skifte kanal.

Så jeg tager chancen med Samsung TVet :)
Var ellers en yderst loyal Sony kunde men anmeldelserne af X85 og X900 har skræmt mig væk, og det holder heller ikke at de lover software opdateringer, men får ikke fikset fejlene. Nogen mener der er for lidt ram i den.
RyuSSF skrev: Men nu har jeg snart set 30 forskellige videoer på nettet og det holder simpelthen ikke at et TV skal være 10 sekunder til flere min om at skifte kanal.
Har været ude ved en kollega og se hans nye Sony 65X8505C der var kanal skift lige så hurtig som en af mine Sony tv "W828B"og det er i hvert i fald ikke 10 sekunder.Og vil heller ikke hænge min hat på tilfældig videoer.Men ja det har været et problem,med det er så rette på min kollegas X8505C
Bent odense skrev:
RyuSSF skrev: Men nu har jeg snart set 30 forskellige videoer på nettet og det holder simpelthen ikke at et TV skal være 10 sekunder til flere min om at skifte kanal.
Har været ude ved en kollega og se hans nye Sony 65X8505C der var kanal skift lige så hurtig som en af mine Sony tv "W828B"og det er i hvert i fald ikke 10 sekunder.Og vil heller ikke hænge min hat på tilfældig videoer.Men ja det har været et problem,med det er så rette på min kollegas X8505C
Ja, det blev jo rettet i den seneste opdatering - og videoerne med langsom kanalskift er sandsynligvis fra før opdateringerne.

På den måde har Sony skudt sig selv lidt i foden, ved at lancere et TV før det var helt klart.
Mange tidlige tests/reviews, samt mange brugeres respons var jo selvfølgelig negativ - men idag er TV'et opdateret og er blevet rigtig godt. Men de dårlige anmeldelser m.m. forsvinder ikke bare - og er tit dem folk støder ind i idag, når de kigger efter nyt TV.

Man kan håbe Sony lærer det til næste gang - dårlig omtale er ikke altid bedre end ingen omtale. :D
Jeg har opdateret lidt i anmeldelsen her på siden, dog uden at ændre score for X85. Jeg har dermed tilføjet en kommentar om, at flere ting er forbedret. Med dét sagt, så crashede mit eget dog i går og måtte rebootes fordi det ikke ville tænde.