Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Gil!
Tak igen for din kommentar.
I går crashede TV'et angiveligt som følge af fejl i apps. Apps blev slettet og TV'et gendannet. Jeg er næsten sikker på, at TV2Play's app "tog livet af det". Appen er i hvert fald ikke tilgængelig for geninstallation på TVet i Google Play. Derimod viste sig at GoogleCast ikke var installeret, selv om den var med i App oversigten! Nu er den installeret og virker!
Mvh
Jens
Af brr_dk
Om få dage bliver jeg også medlem i AndroidTv familien med mit nyindkøbte Sony 65 X8505C.

I den forbindelse er jeg ved at forberede til dens indtog i stuen og har i den forbindelse et spørgsmål til Google Cast.

Kan jeg tilslutte tv med kablet netværk, og samtidigt benytte cast muligheden fra mine IOS apparater, der kører på Wifi på netværket?
Eller er det nødvendigt at lade tv køre Wifi i stedet?

På forhånd tak.
Af Gil
Du kan sagtens bruge kabel (og vil sikkert opleve mere stabil forbindelse end Wifi) på dit nye tv. Altså sålænge kablet går til den Wifi router, hvor dine iOS devices er tilsluttet trådløst. (det er lidt simpelt forklaret, der er flere muligheder men prøv - jeg er næsten sikker på det vil virke) 8-)
Af slein
jeg kan ikke få min Philips Google Cast til at virke den har virket med Viaplay, men ikke med Yousee, men efter opdatering af TV og Google Cast virker det ikke mere Google Cast er den nyeste version 1.17 er der nogen der har et Philips hvor det virker, Philips selv siger de ikke hjælper med noget det er bare et ekstra "gode" de giver ikke Support på det. Mit TV er et 55PUS7170
Hvis de så bare kunne lade være med at ødelægge noget, der virker! Jeg har været på og af GOOGLECAST nogle gange, men vil ikke bøvle mere. Bruger ChromeCast nu. Den virker hver gang!
Pudsigt dog, at Philips nævnes i den udvidede brug på bl.a. B&O platforme. Kan hænde, det får Philips' "finger ud"? De har vel forpligtet sig til, GoogleCast skulle virke, eller ligger problemet hos Google?
Der sker uforklarlige ting på mit fjernsyn, når jeg tænder, eller rettere, der sker intet en tid, måske opdatering i det skjulte? I så fald er det elendigt, at der ikke oplyses om det, så man ikke bliver arrig på et tilsyneladende dødt fjernsyn!