Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle skavankerne taget i betragtning, så er jeg nu altså også stadig godt tilfreds med mit eget X85. Til 16.000 kr. så er det et godt køb, selvom Android stadig vil have godt af et par iterationer eller tre på software-siden.
Af PeterD
Hmm.

Hmm. Ambilight på Philips skal nu ikke undervurderes en mørk vinteraften, når vinden suser i trætoppende. Der er skruet lidt op for varmen. kaffen er brygget. Plaiden er lagt frem, chokoladen er i skålen og der er bold eller Vild med Dans i tv.

Men ja, X65 er altså godt til prisen og så er det lige før selv JU7005 må gå grædende hjem...

Jeg sagde "lige før".. ;)
Af White Tiger
KB76 skrev:65x8505c på tilbud hos wupti til 16k. Har svært ved at få øje på en bedre 65" i den prisklasse
Nu bliver jeg da helt i tvivl.
Jeg endte med at købe Philips PUS9809, men bør jeg afmelde og købe Sony 8505C?

Overvejer det kraftigt, omend Philips skulle have et bedre sortniveau.

Det eneste dårlige jeg har læst om Philips, er streaming af 4K grundet manglende HEVC. Men det er ikke noget jeg bruger og der skulle også komme en UHD boks. (Godt nok meget forsinket)

Aaargh, svær beslutning....
Af Bent odense
White Tiger skrev:
KB76 skrev:65x8505c på tilbud hos wupti til 16k. Har svært ved at få øje på en bedre 65" i den prisklasse
Nu bliver jeg da helt i tvivl.
Jeg endte med at købe Philips PUS9809, men bør jeg afmelde og købe Sony 8505C?

Overvejer det kraftigt, omend Philips skulle have et bedre sortniveau.

Det eneste dårlige jeg har læst om Philips, er streaming af 4K grundet manglende HEVC. Men det er ikke noget jeg bruger og der skulle også komme en UHD boks. (Godt nok meget forsinket)

Aaargh, svær beslutning....
Kan ikke tro at Phillips har et bedre sortniveau end 65X8505C. ::l
Af Gil
Mindre du er glad for Ambilight, så skal du helt sikkert holde dig fra 65PUS9809. Tv'et er en 2014 model og kører Philips' egen og gamle Android version, som indeholder mange fejl + Smart tv delen er mere eller mindre ubrugelig (søg her på forum og andre steder)
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
White Tiger skrev:Til info har jeg afmeldt det Philips og Sony'en kommer idag :D
Lyder til at det var det rigtige valg....
Ja, hvis du kan leve med den bunke fejl det har, så har du skudt den døde papegøje. :D :) :p
Af PeterD
Kunne være lækkert, hvis du kunne..

Når du har fået det hjem og indstillet det, fået set lidt sport og film, lige om 2-3 ugers tid (eller mere?), havde lyst til at skrive hvad dit generelle indtryk er nu når du ser tv..

Sortniveau i forhold til før.
Farver i forhold til før.
Tager det lang tid fra standby til det er"klar"?
Panorering når du ser film? Glidende?
Og så om du også kan anbefale skærmen?

Det er dejligt med brugeranmeldelser fra "Normale mennesker" uden alt muligt måleudstyr og andet som teksterne har.

På forhånd tak. :)
Af White Tiger
PeterD skrev:Kunne være lækkert, hvis du kunne..

Når du har fået det hjem og indstillet det, fået set lidt sport og film, lige om 2-3 ugers tid (eller mere?), havde lyst til at skrive hvad dit generelle indtryk er nu når du ser tv..

Sortniveau i forhold til før.
Farver i forhold til før.
Tager det lang tid fra standby til det er"klar"?
Panorering når du ser film? Glidende?
Og så om du også kan anbefale skærmen?

Det er dejligt med brugeranmeldelser fra "Normale mennesker" uden alt muligt måleudstyr og andet som teksterne har.

På forhånd tak. :)
Jeg skal gøre hvad jeg kan, for at huske at komme med lidt tekst.
Håber at få tid til kalibrering idag eller imorgen.

Indtil videre er jeg positiv. Dog mangler jeg at afprøve sortniveau for alvor

God weekend
Af White Tiger
Så har jeg fået testet TV'et yderligere. (Sony 85C)

Indtil videre, så er jeg generelt positivt overrasket.
Jeg kommer som sagt fra et Panasonic plasma, og var lidt skeptisk angående LED og sortniveau. Faktisk også lidt generelt for kvaliteten, da jeg var vild med detlaljerne på Panasonic'en.

Jeg har valgt de indstillinger som Flatpanels anbefaler. Det ser godt ud, dog til den mørke side. Når det bliver forår, vil jeg helt sikkert ændre indstillinger, så der kommer mere lys på skærmen.

Jeg føler faktisk at jeg har fået et TV, som på kvalitet er på højde med Pana'en, med et minimalt dårligere sortniveau. Detaljeniveauet lever op til forventningerne.

Det er meget hurtigt og virker ikke langsomt på nogle punkter.
Det eneste er den lille fjernbetjening, som virker fuldstændig ubrugelig. Den er kringlet at bruge og ikke specielt lækker. Den "normale" er bare kæmpe og ja, standard.

Jeg køre lyden direkte fra TDC boksen og videre til en Libratone soundbar, derfor kan jeg ikke udtale mig om lyden.

Hvis du søger en god skærm i høj kvalitet, så kan jeg anbefale Sony's 85C.
Af Markusth
Ja det er fedt med almindelige bruger anmeldelser :) jeg er nemlig også på udkig efter X85C, dog kun i 55" men indtil nu ser det ud til at folk er positivt overraskede over det og glade for det :) sammenlignet med andre i samme prisklasse