Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
Ja deres svar er temmelig mangelfulde, og for mit vedkommende ret ubrugelige..
Jeg både ringede og skrev for at spørge dem til 5.1 lyd via SPDIF indstillingen på mit tv, og skrev en udførlig beskrivelse af problemet.. Indstillingen for SPDIF var simpelthen forsvundet som dug for solen, og var ikke længere at finde i lyd menuen.
De svarede så, at det var nogle copyright årsager som gjorde at 5.1 lyden ikke kom til receiveren O-O

Jeg skrev så tilbage, at hvad med problematikken ang. spdif indstillingen som manglede, det var jo egentlig mit spørgsmål..
Jeg fik dette svar tilbage d. 7. sep. og har intet hørt siden ;;)

Hej igen Per,

Tak for din tilbagemelding, og beklager selvfølgelig hvis der er sket en misforståelse / miskommunikation i løbet af processen.

Jeg har opdateret sagen til teknikerne med *HASTER* så vi forhåbentligt ikke skal vente lige så længe igen, og har udspecificeret de enkelte punkter der er omtalt så der ikke skulle være tvivl.

Afventer i øjeblikket en kommentar igen fra den tekniske afdeling, og sender det videre til dig så snart jeg hører noget.

Ønsker dig en fortsat rigtig god dag.

Venlig Hilsen,
Rune
Kundeservice
Panasonic Danmark
Af martinaabo
Jeg har stadigvæk ikke fundet en løsning på problemet med at få lyd ud fra Netflix-app'en på tv'et via den optiske udgang, men har gjort følgende opdagelse:

hvis jeg kobler mit Apple TV til min forstærker via optisk, så kommer der fin lyd ud fra Netflix app'en på Apple TV, via min forstærker. Er der nogen gode bud på hvorfor det fungerer her, men ikke fra tv'ets app? Det irriterer mig grænseløst at jeg indtil videre på nøjes med tv-højttalerne, alternativt bruge mit Apple TV til Netflix.

En desperat tanke kan være om det optiske kabel er defekt? Det virker usansynligt, da der jo er fin lyd fra alm. tv.

Mvh Martin
Brugeravatar
Af hans123
Det er Netflix og Panasonic der ikke har lavet softwaren færdig. og bruger hinanden som dårlige undskyldninger.

Så det er bare at vente til de gider rette det software problem.
Af Moulder
Jeg har idag fået mit CXC725 tilbage fra rep.
Og har rodet lidt med lydopsætning igen.

Mit tv er forbundet til min receiver (Denon AVR-X2100W) med HDMI.
Receiveren er forbundet til tvet's HDMI2 port, som er ARC porten.
Idag kunne jeg heller ikke få lyd ud til receiveren, og prøvede så med et optisk kabel.
Det virkede fint, jeg skulle dog lige fortælle receiveren, at den skulle bruge optisk indgang til forbindelsen.
Der er 5.1 lyd på Netflix app'en i tv'et :)

Jeg tror måske jeg fandt ud af hvorfor jeg før har haft problemer med det..
Og det er sgu' nok lidt pinligt, men hvad, jeg har aldrig før arbejdet med optisk kabel.
Jeg havde købt et dyrt Argon optisk kabel i HiFiklubben, som eftersigende skulle være godt.
Jeg kunne som skrevet før, ikke få det til at fungere, uanset hvad jeg gjorde, og uanset hvilke indstillinger jeg valgte.. Ingen lyd overhovedet..

Jeg opdager så, at der fandeme sidder nogle små gummi beskytter dibidutter i stik enderne :s
haha.. Dem havde jeg ikke set før.. Så de blev afmonteret, så kunne lyset rent faktisk strømme igennem, og det samme kunne lyden sandelig.. O_O

Så tjek lige, om du skulle have begået den samme dumhed som mig..
Det glemmer jeg aldrig igen, det er helt sikkert..

Mvh
Per (nu med lyd via optisk kabel, og Panasonic CXC725 med nyt panel, UDEN tordenfluer) :)