Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kim4220
Glemmer en lille detajle de fleste film bliver produceret i 60 Hz(hvilket de fleste gør), altså bliver en film adskillige min kortere ved 2 timer så hvis det forfindes i 60 Hz er det bestemt at foretrække at bruge i 60 Hz :)

Angående billeder lagt ekstra(og her snakker jeg ikke sort i hver anden billede) tror jeg det er som alle andre ting som øjet ser ;)

Men stadig er tv'et som helhed bedre i 100 Hz(kan altid slås fra) end et 50 Hz grundet bedre komponenter.
Af jezter
kim4220 skrev:Glemmer en lille detajle de fleste film bliver produceret i 60 Hz(hvilket de fleste gør).
Hvad? Hvor kommer de 60Hz ind i billedet?

...ind i billedet... hø hø :p

Hvordan produceres film i 60Hz??
Af jezter
Remmerboy skrev: BD kører med 24fps. der er lang op til at kunne udnytte 60hz (fps og hz skal helst følges af).
De film jeg har set i HFR, har ikke imponeret mig i forhold til "normale" 24fps film, så det må være individuelt om man kan lide de høje fps der optages med.
kim4220 skrev:Glemmer en lille detajle de fleste film bliver produceret i 60 Hz(hvilket de fleste gør), altså bliver en film adskillige min kortere ved 2 timer så hvis det forfindes i 60 Hz er det bestemt at foretrække at bruge i 60 Hz :)

Angående billeder lagt ekstra(og her snakker jeg ikke sort i hver anden billede) tror jeg det er som alle andre ting som øjet ser ;)

Men stadig er tv'et som helhed bedre i 100 Hz(kan altid slås fra) end et 50 Hz grundet bedre komponenter.
Det er vist dig der glemmer at alle film bliver lavet i 24fps, med undtagelsesvis hobitten, som bliver filmet i 48fps.
https://en.wikipedia.org/wiki/High_frame_rate
Af smuld
så fik jeg mit tv og det står sku godt. as650e
har siddet og teste det hele, dog har jeg et lille problem med 3d. at det virker som om at der er 4 skærme ellers kan den ikke samle dem sammen til et billed. kører sbs.

har prøvet med 2 afspillede og samme problem. jeg regner dog med at det er noget opsætning på min Panasonic. for det virker fint på mit samsung skærm