Log ind med sociale netværk
09 okt 2014, 14:43
Hej,
fik anskaffet mig et 55" 7505 og er overordnet tilfreds, men har gjort mig nogle observationer. Håber nogen kan hjælpe med svar:
A. Indstilling af billede:
Jeg har fulgt de anvisninger man kan finde i andre tråde, men lavet justeringerne på 'standard' og ikke 'film' - det burde vel ikke have nogen betydning. Enig?
B. Indstilling af billede:
Jeg har bemærket, at der er mere lys langs kanterne - særligt ved "kalibrerings" indstilling (se ovenfor), hvor baggrundslyset jo også er sat markant ned.
Er det hvad man kan forvente eller burde det ikke være der ?
C. Billedkvalitet:
Synes godt nok at SD signaler ser skidt ud - måske bare mit skifte fra 40" til 55", der jo afslører mere. Hvad er Jeres oplevelse ?
D. Lyden:
Den er virkelig horribel. Mit gamle 40" (Sony Z5500 fra 2009) var meget bedre. Tænker om der er en basenhed (woofer delen) som ikke fungerer. Nogen gode tips til hvordan jeg tjekker det?
E. Rammen:
Jeg har hængt skærmen på væg. Efterfølgende har jeg bemærket at den ikke er helt lige/plan - dvs. afstand til væg er ca. 0,5 cm mere i den ene side i bunden af skærm.
Er det normalt med "skæve" rammer eller noget jeg bør bytte ?
Håber nogen kan give lidt input hertil
fik anskaffet mig et 55" 7505 og er overordnet tilfreds, men har gjort mig nogle observationer. Håber nogen kan hjælpe med svar:
A. Indstilling af billede:
Jeg har fulgt de anvisninger man kan finde i andre tråde, men lavet justeringerne på 'standard' og ikke 'film' - det burde vel ikke have nogen betydning. Enig?
Jeg har bemærket, at der er mere lys langs kanterne - særligt ved "kalibrerings" indstilling (se ovenfor), hvor baggrundslyset jo også er sat markant ned.
C. Billedkvalitet:
Synes godt nok at SD signaler ser skidt ud - måske bare mit skifte fra 40" til 55", der jo afslører mere. Hvad er Jeres oplevelse ?
D. Lyden:
Den er virkelig horribel. Mit gamle 40" (Sony Z5500 fra 2009) var meget bedre. Tænker om der er en basenhed (woofer delen) som ikke fungerer. Nogen gode tips til hvordan jeg tjekker det?
E. Rammen:
Jeg har hængt skærmen på væg. Efterfølgende har jeg bemærket at den ikke er helt lige/plan - dvs. afstand til væg er ca. 0,5 cm mere i den ene side i bunden af skærm.
Håber nogen kan give lidt input hertil
10 okt 2014, 08:29
Hvorfor har du brugt standardindstiilingen og ikke film. Synes da netop jeg hører omkring de forskellige tv at det slet ikke er ligegyldig hvilken indstilling der benyttes.
Life May NOT allways be the party we hoped fore. But While we are here.
We should DANCE
We should DANCE
10 okt 2014, 11:33
Ok, jeg har lavet indstillingen i film nu. Tror ikke det betyder det store (der er vel bare 4 pre-indstillinger som man kan vælge af ændre eller ej)
Spm B-E anyone ????
Hej,
C. Billedkvalitet:
D. Lyden:
E. Rammen:
Spm B-E anyone ????
Hej,
C. Billedkvalitet:
D. Lyden:
E. Rammen:
10 okt 2014, 13:52
Jeg har prøvet at kalibrere/indstille i begge indstillinger men synes umiddelbart ikke der er den store ændring/forskel.
De lyse kanter du taler om kan jeg ikke genkende.
Jeg kommer fra et 40 tommer gammel Samsung LCD og synes at SD, HD ja og 4k står glimrende.
I forbindelse med lyden synes jeg enlig at den gør det ok, men det kan vel også kun blive bedre end det 8 år gammel LCD !? Jeg bruger primært mit anlæg til at køre lyden over.
Afstanden til væggen har jeg ingen problemer med.
farbruun skrev:Ok, jeg har lavet indstillingen i film nu. Tror ikke det betyder det store (der er vel bare 4 pre-indstillinger som man kan vælge af ændre eller ej)
Spm B-E anyone ????
Hej,
C. Billedkvalitet:
D. Lyden:
E. Rammen:
Jeg har prøvet at kalibrere/indstille i begge indstillinger men synes umiddelbart ikke der er den store ændring/forskel.
De lyse kanter du taler om kan jeg ikke genkende.
Jeg kommer fra et 40 tommer gammel Samsung LCD og synes at SD, HD ja og 4k står glimrende.
I forbindelse med lyden synes jeg enlig at den gør det ok, men det kan vel også kun blive bedre end det 8 år gammel LCD !? Jeg bruger primært mit anlæg til at køre lyden over.
Afstanden til væggen har jeg ingen problemer med.
10 okt 2014, 14:22
Jeg forstår ikke folk er synes lyden er så SKOD?
Jeg synes lyden er fin, men jeg har så heller aldrig haft koblet ekstern udstyr til. Men lyden er fin for mig
Mht lys i siderne - Så oplever jeg ikke det, og jeg forstår ikke al det polymyk der har været omkring det. Mit står knivskarpt også når det er næsten helt sort (ingen lyse steder overhovedet)
Og hvorfor går man så meget op i sort? Det kan jo ikke ses med det blotte øje alligevel, eller så er det fordi der virkelig findes dårlige sort. Her er der i hvert fald intet problem.
Mht. billedeindstillinger så har jeg bare sat den på film, hvilket jeg synes er fint og dejligt afslappende.
Fodboldknappen/funktionen fatter jeg ikke? Det er jo så om den bare fyrer op for gamma/brightness whatever så det lyser mere end en halogenlampe - det gider jeg ikke bruge, alt for belastende i længere tid.
Min hænger ikke skævt på væggen, jeg har et sinos ophæng (tror jeg det hedder).
Mht til SD kvalitet - jeg vil gerne give dig tildels ret, jeg synes fx på TVpuls som er SD at der kan være forfærdelig grumset til tider -. men igen, så gider jeg ikke se SD kanaler
så det er mig lidt lige meget.
Jeg synes lyden er fin, men jeg har så heller aldrig haft koblet ekstern udstyr til. Men lyden er fin for mig
Mht lys i siderne - Så oplever jeg ikke det, og jeg forstår ikke al det polymyk der har været omkring det. Mit står knivskarpt også når det er næsten helt sort (ingen lyse steder overhovedet)
Og hvorfor går man så meget op i sort? Det kan jo ikke ses med det blotte øje alligevel, eller så er det fordi der virkelig findes dårlige sort. Her er der i hvert fald intet problem.
Mht. billedeindstillinger så har jeg bare sat den på film, hvilket jeg synes er fint og dejligt afslappende.
Fodboldknappen/funktionen fatter jeg ikke? Det er jo så om den bare fyrer op for gamma/brightness whatever så det lyser mere end en halogenlampe - det gider jeg ikke bruge, alt for belastende i længere tid.
Min hænger ikke skævt på væggen, jeg har et sinos ophæng (tror jeg det hedder).
Mht til SD kvalitet - jeg vil gerne give dig tildels ret, jeg synes fx på TVpuls som er SD at der kan være forfærdelig grumset til tider -. men igen, så gider jeg ikke se SD kanaler
19 okt 2014, 13:32
Pludselig virker Netflix ikke på mit 55HU7505. Er der andre der har samme problem?
Jeg har desuden meget svært ved at komme af med motion hickups under fodbold. Nogen der har knækket koden?
Jeg har desuden meget svært ved at komme af med motion hickups under fodbold. Nogen der har knækket koden?
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Sanyo PLV-Z2000 102"
Marantz SR 6010 7.2
5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
2.0: Wharfedale Diamond 220
2.0: ELAC AM-180 (active)
Samsung HU7505 55"
Sanyo PLV-Z2000 102"
Marantz SR 6010 7.2
5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
2.0: Wharfedale Diamond 220
2.0: ELAC AM-180 (active)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto