Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allando
Rasmus Larsen skrev:Til orientering, så begynder vi her på Flatpanels at få de første 2014 Samsung tv ind til test meget snart.
Kommer I til at teste 65" versionerne UH8505 og UH7505? Overvejer at anskaffe en af disse 2 skærme. Jeg tror dog, at priserne bliver alt for høje.
Menuen og designet virker sådan lidt a la "Phillips-agtigt". Industrispionage?

Nogle kan sikkert lide det, men jeg syntes det ser "billigt"/ "barneagtigt" ud.

Man skulle næsten tro Samsung er på vej ud af Phillips stien, med alle de lydindstillinger man kan lave O_O

Men hvis lyden er ligeså god så er det vel et plus...

......og med en pris på ca. 24.000 kr, så bliver det næppe hvermandseje for Hr og Fru Danmark.

Ved godt det vil falde i pris, men der er langt ned til 700-800 Euro (5000-6000 Kr.), som vel er den prisklasse hvor der er mest gang i salget.
Af kskruger
Rasmus Larsen skrev:De første danskere må næsten have fået deres nye Samsung 2014-tv leveret nu. Lad os høre hvad I synes! :)

PS: Testen af HU8505 er lige på trapperne.
Når du nu har testet HU8505, så tester du sikkert ikke HU7505, ville man kunne sammenligne de 2 skærme og sige, at det kun er design og den buede skærm, som er forskellig?
Hej,

Fik leveret mit UE55HU8505 i lørdags, og det er et imponerende TV. Billedkvaliteten er helt i top, og installationen foregik uden problemer.

Dog døde mit TV efter ca. 4 timers drift :(

Det slukkede af sig selv, og det kan ikke tændes igen. Adskillige genoplivnings-forsøg via Samsung support lykkedes heller ikke.

Heldigvis har Elgiganten super service. Selv om TV'et i teorien havde virket, og derfor birde repareres, indvilgede de i simpelthen at levere mig et nyt :)

Så onsdag i denne uge kommer der et nyt, og så skal jeg nok skrive lidt mere detaljeret om det ...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kskruger skrev:Når du nu har testet HU8505, så tester du sikkert ikke HU7505, ville man kunne sammenligne de 2 skærme og sige, at det kun er design og den buede skærm, som er forskellig?
Jeg prøvede at få HU7505 ind, men Samsung havde ikke demomodeller og har stadig ikke meldt at de har. Jeg regner med at kigge nærmere på den for at konstatere om det er en "HU8505, bare flad", ja. Jeg tror dog ikke der offentliggøres en fuld test.
Af kskruger
Rasmus Larsen skrev:
kskruger skrev:Når du nu har testet HU8505, så tester du sikkert ikke HU7505, ville man kunne sammenligne de 2 skærme og sige, at det kun er design og den buede skærm, som er forskellig?
Jeg prøvede at få HU7505 ind, men Samsung havde ikke demomodeller og har stadig ikke meldt at de har. Jeg regner med at kigge nærmere på den for at konstatere om det er en "HU8505, bare flad", ja. Jeg tror dog ikke der offentliggøres en fuld test.
Tænkte nok, at det hang sådan sammen, Samsung ser vel også en fordel i, at få frem vist de nye buede modeller.
Men jeg kunne forstille mig, at et HU7505 kunne være mere interessant for de fleste, end et HU8505, da interessen for buede skærme er meget mindre, når der skal købes nyt, dertil er prisen lavere.
@Rasmus:

Jeg havde en 7505 i nogle dage inden jeg fik min 8505. Det er rigtigt at 7505 er en flad udgave af 8505, men der er dog ihvertfald een vigtig forskel.

7505 har alle sine forbindelser bage på skærmen inklusive et OneConnect stik til fremtidige udvidelser. Men der er ikke en OneConnect box med til 7505, det er kun til at tilslutte et evt. Evolution Kit når sådan et kommer. Og Evolution kits kommer jo i form af en OneConnect boks.

8505 har kun eet stik bagpå, og det er til den medfølgende OneConnect boks :)

Jeg har ikke kunne verificere det, men jeg tror også processoren i 8505 er noget kraftigere end i 7505. Tror det er en dual core i 7505 og en quad core i 8505.

Men det har jeg som sagt ikke rigtigt kunne verificere...
Birkmose skrev:@Rasmus:

Jeg havde en 7505 i nogle dage inden jeg fik min 8505. Det er rigtigt at 7505 er en flad udgave af 8505, men der er dog ihvertfald een vigtig forskel.

7505 har alle sine forbindelser bage på skærmen inklusive et OneConnect stik til fremtidige udvidelser. Men der er ikke en OneConnect box med til 7505, det er kun til at tilslutte et evt. Evolution Kit når sådan et kommer. Og Evolution kits kommer jo i form af en OneConnect boks.

8505 har kun eet stik bagpå, og det er til den medfølgende OneConnect boks :)

Jeg har ikke kunne verificere det, men jeg tror også processoren i 8505 er noget kraftigere end i 7505. Tror det er en dual core i 7505 og en quad core i 8505.

Men det har jeg som sagt ikke rigtigt kunne verificere...
Nu ved jeg godt, at du ikke nåde at ha det så længe, men hvordan oplevede du det buede billede, i forhold til den flade 7505?
Jeg tænker også, hvis man f.eks. sidder til højre el. venstre for skærmen, giver det ikke problemer, at se hele billede?
Synes faktisk det virker ret godt. Når jeg får den nye skærm i morgen skal jeg nok prøve at teste det fra "ekstreme sidevinkler" og lige skrive om det.