Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
Godt indspark fra Otto J (hvor det så end er sakset fra).

Men når det nu engang er således, at producenterne ikke kan eller måske ikke vil gengive 50Hz eller 23,976Hz korrekt, så sætter jeg selv pris på at tv'et har et hurtigt panel og en billedmotor som i det mindste kan komme tættere på det ideale end tilfældet er for de billige apparater.

Jeg bruger ikke selv så megen tid på at se BluRay og derfor er det for *mig* en valid test at se en hel væg af fladskærme der alle kører på f.eks. DR3.

Men uanset hvad man måtte have af teorier, så er jeg godt tilfreds med mit Sony W9 når det handler om håndtering af bevægelser - og det ved jeg, at jeg ikke ville have været, hvis jeg havde valgt en billigere model med et langsommere panel eller ringere "motor" - og slet ikke hvis det havde været et med et 50Hz 60Hz, jvf. Otto) panel.

...

Hvad CRT angår har jeg ikke kigget på en 50Hz-model siden starten af 90'erne. Jeg fik hovedpine af al den flimren og hylen og sprang alene af den grund på 100Hz så snart de kom på markedet.
Af Globulus
RonniLarsen skrev:Men hvordan kan jeg så vurdere om fx det 50" jeg linker til ikke opskalere fra 50hz til 60 hz?
og anywho det vigtigste er måske om nogen kender til billede kvaliteten og kvaliteten generelt på de tv. Jeg skal ikke se så meget sport alligevel :)
Det er ikke kun ved sport, at problemet optræder. Sport er blot den type, hvor det er mest tydeligt.

Det kan være alle slags programmer - om det så er boligprogrammer, hvor der panoreres rundt indvendigt eller udvendigt - eller et madprogram, hvor kokken bevæger sine arme. Alt. De "dårlige" paneler får nærmest alle bevægelser til at hakke og til dels flyde ud og der er ikke tale om enkelte ryk med sjældne mellemrum men derimod en konstant hakken ved almindelige tv-udsendelser.

Er man først blevet opmærksom på det er det vanskeligt at ignorere det.
Brugeravatar
Af edinger
Globulus skrev:Men uanset hvad man måtte have af teorier, så er jeg godt tilfreds med mit Sony W9 når det handler om håndtering af bevægelser - og det ved jeg, at jeg ikke ville have været, hvis jeg havde valgt en billigere model med et langsommere panel eller ringere "motor" - og slet ikke hvis det havde været et med et 50Hz 60Hz, jvf. Otto
Du ville med andre ord have været utilfreds med et panel, som kunne gengive 50 Hz korrekt og uden hakken? Hvad jo netop er humlen i Otto J's indlæg?

Interessant.
Globulus skrev:De "dårlige" paneler får nærmest alle bevægelser til at hakke og til dels flyde ud og der er ikke tale om enkelte ryk med sjældne mellemrum men derimod en konstant hakken ved almindelige tv-udsendelser.
Korrekt - netop fordi de IKKE kan vise 50 Hz ordentligt.
Af Globulus
edinger skrev:
Globulus skrev:Men uanset hvad man måtte have af teorier, så er jeg godt tilfreds med mit Sony W9 når det handler om håndtering af bevægelser - og det ved jeg, at jeg ikke ville have været, hvis jeg havde valgt en billigere model med et langsommere panel eller ringere "motor" - og slet ikke hvis det havde været et med et 50Hz 60Hz, jvf. Otto
Du ville med andre ord have været utilfreds med et panel, som kunne gengive 50 Hz korrekt og uden hakken? Hvad jo netop er humlen i Otto J's indlæg?

Interessant.
Globulus skrev:De "dårlige" paneler får nærmest alle bevægelser til at hakke og til dels flyde ud og der er ikke tale om enkelte ryk med sjældne mellemrum men derimod en konstant hakken ved almindelige tv-udsendelser.
Korrekt - netop fordi de IKKE kan vise 50 Hz ordentligt.
Jeg tror, at du misforstod mig: Jeg ville være utilfreds med et "50Hz"-panel som jvf. Otto reelt er et 60Hz-panel.

Jeg skal ikke kunne sige, om alle 50Hz-paneler reelt kører 60Hz. Jeg kan kun sige, at jeg ikke var tilfreds med nogen (overhovedet!) af de apparater, der blev markedsført som havende et 50Hz panel.