Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dahl
Joboja - Det tror jeg vi er mange der er, men for mit vedkommende haster det lidt med officielle europæiske release-dato'er, da jeg meget snart er færdig med at istandsætte min nye lejlighed, og derfor skal bruge markedets bedste LCD-skærm til mit mediecenter, blue ray og PS3. Hvis der ikke snart kommer positive nyheder fra Sharp, så må jeg bestille et 46' XD1E hos KRISH AV i England istedet, da jeg vurderer at det p.t. er markedets bedste LCD! (til trods for flere eksempler på problemer med brummen og banding).

Der er ingen tvivl om, at HD1E serien bliver en forbedret udgave XD1E serien - uanset hvor mange af de "udmeldte" funktionaliteter Sharp vælger at loade tv'et med. Grundprincipper som 100/120 Hz, 1.3 HDMI, nyt backlight...etc. gør, at serien er værd at vente på. (samme gør sig iøvrigt gældende for deres kommende R-serie og XL1E).

Det er underordnet for mig, om det bliver købt i DK, England eller Tyskland men jeg er træt af at vente i blinde og løbe efter vidt forskellige signaler fra diverse personer på flatpanels.dk, rxxxxxxxx.dk, hxxxxxx.dk, avforums.co.uk...etc. Der må sgu da være nogen som kender fortrolige kilder/ansatte i Sharp eller hos autoriserede forhandlere, som kan skaffe præcise informationer?!

Så derfor er alle officielle/bekræftede nyheder omkring Sharp's nye serier meget velkomne...

/Dahl
Af Lux
Sharp.de:

Die beiden Geräte werden im Mai 2007 zu einem Preis von 5.199 Euro (LC-52HD1E) und 4.199 Euro (LC-46HD1E) auf den Markt kommen.

Auch..!
Af Dahl
Aber doch....!

På den tyske hjemmeside kunne jeg dog kun finde dette:

"Die beiden Geräte werden im September 2007 zu einem Preis von 5.199 Euro (LC-52HD1E) und 4.199 Euro (LC-46HD1E) auf den Markt kommen."

http://www.sharp.de/presse/pressedetail ... resseart=1

Altså på markedet om ET HALVT ÅR i Tyskland !:( Tror "desværre" jeg bliver nødt til at sende bud efter en 46' XD1E hos Krish AV i England ::l