Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Trentors
Torben Rasmussen skrev:At Yousee har en boks, der langt hen ad vejen er makant bedre end det du får i et TV i dag, skyldes nok, at det jo er en bestillingsvare. Dette er så også ulempen for de læringer man har gjort sig i udviklingen af 3126-boksen til Yousee er ikke givet videre til moderfirmaet i Korea, så der er ikke nogen af de smarte features du har i boksen, som har fundet vej til TV'et.
Ja det er en interessante pointe. Så YouSee er bedre til at lave en harddiskoptager end Samsung. Bare ikke en særlig betryggende tanke når man tænker nærmere over den ;-)
RockMedØerne skrev:Nu er det vel heller ikke helt fair at sammenligne en dedikeret optager, med et tv som har mulighed for optagelse via usb - er da himmelvid forskel ;;)

At et tv har 2 tunere, er jo ikke ensbetydende med at optage funktionaliteten er fulgt med, så det er fuldt på linie med en dedikeret HDD optager - fortæller jo bare at tv'et kan håndtere 2 kanaler på samme tid og ikke mere !

At det sagtens kan lade sig gøre at opnå samme funktionalitet på et tv som på en harddisk optager, skal der ikke herske tvivl om - Samsung har så bare valgt det anderledes, men det betyder da ikke at resten af produktet er det rene "skod", som "nogen" åbenbart mener ;;)

Hvis produktet ikke lever helt op til ens forventninger, så er det ikke nødvendigvis produktet det er galt med O_O
Hvordan er der forskel? Seriøst der burde ikke være nogen teknisk forskel (se Panasonic) så det er et valg? Altså vil Samsung ikke gives funktionalitet fra en billig HHD optager med deres dyre TV. Er det fair?

Nej at der er to højtalere i TV er heller ikke ensbetydende med stereolyd men er da forventet (sat lidt på spidsen men jeg HAR argumenteret for hvorfor jeg tog det for givet).

Hvem siger at resten af produktet er skod? Jeg har også kritiseret Smart-TV platformen - med rette - men hvem siger at harddiskoptagelser og smart TV udgør den samlede pakke som hedder F8005?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det vel også et udtryk for, at evolutionen på de features du får i et TV går meget meget langsomt. Der er tydeligvis ikke helt åben kommunikation mellem de forskellige afdelinger, for så kunne man jo bare implementere de features du får i eks. F8900 optageren i deres TV. Der er stadig lang vej før vi er i mål med både Smart-TV og optage-funktionen.

Det kan dog lade sig gøre, at få det ordenligt implementeret - B&O's løsning fungerer med timeshift når begge tunere kører. De har også plads til to dekoderkort, hvis man skulle have brug for det.

Men helt ærligt: Hvilket produkt er så gennemført, at du sidder tilbage og tænker "Der er intet jeg kunne ønske mig at lave om"? Jeg ejer ikke et eneste produkt, der ikke har en eller anden skavank hvor jeg ikke kan irriteres over en eller anden banal mangel.
For mig er smart-tv ret ligegyldigt. Lige meget hvad de i fremtiden finder på at proppe ind i det, så er jeg 99% sikker på at jeg udelukkende vil bruge det til netflix, viaplay, hbo Nordic og lignende. Mere har JEG simpelthen ikke brug for på mit tv. Iøvrigt sjovt du nævner philips' 2011 smart-tv, for Panasonic lavede præcist samme nummer med ikke at gide/kunne sætte netflix op til deres 2011 modeller. Laaaang næse til Panasonic kunder....

Men det lyder som om at hele verdenen bør indrette sig efter dit behov, for dit behov er åbenbart det man skal gå efter. Personligt tror jeg der er folk derude som gerne vil have quad-tuner eller octa-tuner, men det er der ingen der leverer. Hvem bestemmer hvor grænsen er? Hvornår er teknologi-fremskridtet stort nok til at man må bifalde det? I det mindste er både Panasonic og samsung gået et skridt i den rigtige retning.
Det med at resten af tv'et var "skod", var nu heller ikke møntet på dig Trentors - se længere oppe i indlægget, så vil du måske forstå :)

Det med køb af nyt tv, handler uendeligt meget om ens forventninger, kontra hvad produktet så rent faktisk kan i virkeligheden, så man er som forbruger pisket til, selv at lave en virkelig grundig research inden købet, for at sikre sig at ens forventninger kommer til at holde stik !

Uanset hva producenterne gør for at indfri folks forventninger, vil der altid være ting som nogen synes godt kunne være anderledes og sådan er det !

Har også ting som jeg kunne ønske anderledes, men generelt er jeg godt tilfreds med produktet og føler jeg har fået så nogenlunde det jeg har forventet og betalt for :)
Af Trentors
Torben Rasmussen skrev:Nu er det vel også et udtryk for, at evolutionen på de features du får i et TV går meget meget langsomt. Der er tydeligvis ikke helt åben kommunikation mellem de forskellige afdelinger, for så kunne man jo bare implementere de features du får i eks. F8900 optageren i deres TV. Der er stadig lang vej før vi er i mål med både Smart-TV og optage-funktionen.

Det kan dog lade sig gøre, at få det ordenligt implementeret - B&O's løsning fungerer med timeshift når begge tunere kører. De har også plads til to dekoderkort, hvis man skulle have brug for det.

Men helt ærligt: Hvilket produkt er så gennemført, at du sidder tilbage og tænker "Der er intet jeg kunne ønske mig at lave om"? Jeg ejer ikke et eneste produkt, der ikke har en eller anden skavank hvor jeg ikke kan irriteres over en eller anden banal mangel.
Ja det gør den. Vi ville være bedre stillet hvis de smed en Galaxy S3 ind i TV'et som platform til at styre det hele.

Så hvis det er rigtigt så vil det altid være nytteløst at købe et TV som kan andet end fungerer som en god monitor og lade en boks klare det hele. Det ved jeg godt I tit nævner i anmeldelser osv. men stadig testes EPG, optagelser og den slags fordi folk alligevel bruger disse funktioner. Men f.eks. er Samsungs HHD-optager "bokse" jo endda endnu ringere som SmartTV platform og så er man jo lige vidt :-(

Dem som lægger 2 og 2 sammen vil erobre dette marked overnight og det er jo virkelig lavhængende frugter som ethvert frugt-firma burde være interesseret i ;-) Jeg syntes bare at de etablerede spillere er fuldstændig idioter hvis de lader dette ske men det gør de. Igen. OG igen. Og tro mig at det vil ske. Har efterhånden set det mange gange og jeg fatter simpelthen ikke at de forskellige firmaers ledelser lader det ske. Men vi må bare erkende at verden ofte er styret af mennesker som ofte er ofre for benægtelse til det sidste.

Findes sådanne produkter? Ja min SGS4 telefon. Den kan altid blive hurtigere og få bedre batteri osv. men platformen er åben og hvis der er noget som er direkte idiotisk står det mig frit at ændre. Igen vil jeg mene min PC også tangerer til dette. Jeg kan altid ønske mig teknologiske forbedringer men føler ikke at dumme design-fejl holder mig tilbage. Og jeg kan love for at hvis mit F8005 var fuldstændig Android-baseret og styret af apps ville de respektive udviklere SELVFØLGELIG sørge for at basal funktionalitet var dækket ind :-) Ellers valgte jeg bare en anden app.
kronholm skrev:For mig er smart-tv ret ligegyldigt. Lige meget hvad de i fremtiden finder på at proppe ind i det, så er jeg 99% sikker på at jeg udelukkende vil bruge det til netflix, viaplay, hbo Nordic og lignende. Mere har JEG simpelthen ikke brug for på mit tv. Iøvrigt sjovt du nævner philips' 2011 smart-tv, for Panasonic lavede præcist samme nummer med ikke at gide/kunne sætte netflix op til deres 2011 modeller. Laaaang næse til Panasonic kunder....

Men det lyder som om at hele verdenen bør indrette sig efter dit behov, for dit behov er åbenbart det man skal gå efter. Personligt tror jeg der er folk derude som gerne vil have quad-tuner eller octa-tuner, men det er der ingen der leverer. Hvem bestemmer hvor grænsen er? Hvornår er teknologi-fremskridtet stort nok til at man må bifalde det? I det mindste er både Panasonic og samsung gået et skridt i den rigtige retning.
Jamen hvordan kan du vide at deres apps i fremtiden vil understøtte den smartTV platform vi du i dag? Hvad nu når Netflix skal sparer en formue og begynde at udsende H.265? Og hvis nu f.eks. Hulu kom til DK ville det så ikke være interessant? Det er svært at spå om fremtiden.

Ja det er surt for Panasonics kunder. Fatter ikke at de finder sig i det. Men igen må der være et eller andet galt med folks holdninger overfor firmaer siden at alle stadig roser Panasonic. Jeg ville ikke finde mig i det.

Hold da op. Nu er f.eks. basal funktionalitet og en ORDENTLIG smartTV platform pludseligt MIT behov. Så du vælger simpelthen at sige at f.eks. den elendige status der er på SmartTV er fyldestgørende for alle andre end mig som det er nu?* Hvor har vi hørt den slags før? Hvad får du egentlig ud af at forsvarer disse firmaers handlinger? (hint: ingenting - de er ikke dine venner og vil dig ikke noget godt).

Ork jo der skal nok komme en quad-tuner en dag. Og fred være med det. Problemet er opstår så bare hvis der stadig kun kan optages for en kanal af gangen...eller to. Et skridt i den rigtige retning er fint men kun lidet acceptabelt hvis der er så lang vej igen som der er og hvis skridtet er kunstigt holdt tilbage som det er her. Især når firmaerne i årevis har lavet produkter som kan det.

* Håber Rasmus ser dette så han ikke spilder mere tid på at kritiserer smartTV da jo er "godt nok" ;-)
RockMedØerne skrev:Det med at resten af tv'et var "skod", var nu heller ikke møntet på dig Trentors - se længere oppe i indlægget, så vil du måske forstå :)

Det med køb af nyt tv, handler uendeligt meget om ens forventninger, kontra hvad produktet så rent faktisk kan i virkeligheden, så man er som forbruger pisket til, selv at lave en virkelig grundig research inden købet, for at sikre sig at ens forventninger kommer til at holde stik !

Uanset hva producenterne gør for at indfri folks forventninger, vil der altid være ting som nogen synes godt kunne være anderledes og sådan er det !

Har også ting som jeg kunne ønske anderledes, men generelt er jeg godt tilfreds med produktet og føler jeg har fået så nogenlunde det jeg har forventet og betalt for :)
Sorry. Du har ret - og det mener jeg bestemt heller ikke det er. Mange ting spiller langt bedre end f.eks. D-serien som jeg havde før og billedkvaliteten er god :-)

Men jeg er rørende enig at man SKAL lave research. Jeg læser endda manualen udover fora og selvfølgelig anmeldelser. Men dette har jeg ikke kunne finde nogensteder hvilket er ret spøjst. Især at det ikke står i manualen er underligt da den ellers er fyldt med en masse indlysende begrænsninger.

Eksempel fra manualens FAQ under problemer med 3D:
Problem:
Batterierne i 3D-brillerne holder ikke.

Løsning:
Sluk for 3D-brillerne, når du ikke bruger dem. Hvis du efterlader 3D-brillerne tændte,
forkortes batteriets levetid.

Med andre ord så er de ret godt dækket ind alle andre steder.
Af Trentors
Non-Desperado skrev:Jeg har i hvert fald lært én ting: At jeg aldrig nogensinde vil købe et koreansk TV igen, og lige så snart jeg får skrabet 10-12.000 kr. sammen igen, ryger mit UE46F7005 på genbrugsstationen (efter jeg først har brugt det som skydeskive for mit luftgevær).
Er der en grund til det og er det relateret?

Et "koreansk" fjernsyn? Lever vi i 50'erne fyldt med gammeldags ideer om hvordan verden hænger sammen? Du tror måske også at kinesere render rundt i rismarker hele dagen? ;-)
Af Trentors
Non-Desperado skrev:Jeg har min anden koreanske bil (Hyundai) på 9 år, og den er glimrende. Men det betyder ikke, at koreanerne kan lave gode TV.

Jeg siger det bare som det er: Jeg vil aldrig igen købe et TV, der er "Made in Korea", dertil er kvaliteten for dårlig. Men det er min egen skyld, jeg kunne jo bare have købt et ordentligt mærke (Sony, Panasonic eller B&O) fra start.
Okay jeg HADER personligt når folk definerer noget som nationaliteter. Det er altså ret indskrænket. Du kan sige du ikke kan lide Samsung eller LG men det er ikke just intelligent at inddrage nationaliteter i det. Især fordi dit TV sikkert ikke er "Made in Korea" men nok derimod lavet i Kina ligesom de fleste andre produkter i verden. Du kan så sige at det er udviklet i Korea men her tager du også fejl. Samsung har udviklings-afdelinger over hele verden med en blanding af nationaliteter så hele dette nationalitetsbegreb er mildest talt langt ude.

Og igen har du ikke påpeget hvad som er galt med TV'et. Det har ellers vundet samtlige anmeldelser jeg har set men de tager måske alle fejl?
Non-Desperado skrev:
Jeg har min anden koreanske bil (Hyundai) på 9 år, og den er glimrende. Men det betyder ikke, at koreanerne kan lave gode TV.

Jeg siger det bare som det er: Jeg vil aldrig igen købe et TV, der er "Made in Korea", dertil er kvaliteten for dårlig. Men det er min egen skyld, jeg kunne jo bare have købt et ordentligt mærke (Sony, Panasonic eller B&O) fra start.
Blir mere og mere vanskeligt efterhånden, at finde et tv som er "Made in" et bestemt land og bruge det som et kvalitets stempel - alle producenter er jo efterhånden multinationale og producerer på tværs af landegrænserne, så "Made in" stemplet må siges at være "falsk", eller ialtfald et prædikat som hører fortiden til O_O Allerede fra næste år blir B&O tv jo ikke engang fabrikeret i Danmark længere, men derimod i Tjekkiet - så du skal da til at skynde dig, hvis du skal nå at købe et "Made in" tv overhovedet O_O Hyundai'en kommer ialtfald på overarbejde, hvis det skal nåes :p